اخبار داغ

راستینه در گفتگو با دانا:

براساس برنامه‌های وزرای پیشنهادی، نظر نهایی مجلس اعلام می‌شود

براساس برنامه‌های وزرای پیشنهادی، نظر نهایی مجلس اعلام می‌شود
عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به لیست وزرای پیشنهادی گفت: منتظر هستیم وزرا برنامه‌های خود را در کمیسیون ها ارائه دهند و طبیعتا ما براساس برنامه‌های ارائه‌شده نظر خود را اعلام خواهیم کرد.

احمد راستینه، عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، با اشاره به تقدیم لیست وزرای پیشنهادی توسط رئیس‌جمهور به مجلس، اظهار داشت: به نظر می‌رسد برخی از افراد پیشنهادی رییس جمهور ظرفیت لازم برای کسب رأی اعتماد از مجلس را دارند، اما به احتمال زیاد چند نفر از آن‌ها از سد مجلس عبور نخواهند کرد.

وی افزود: پیش‌بینی درباره اینکه چند درصد از کابینه پیشنهادی پزشکیان می‌توانند از مجلس رأی اعتماد بگیرند، دشوار است، زیرا در این خصوص رأی نمایندگان تعیین‌ کننده است، اما آنچه از ترکیب اعضای کابینه مشاهده می‌شود، این است که دو تا سه نفر از گزینه‌های پیشنهادی موفق به کسب رأی اعتماد نخواهند شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به معرفی سید عباس صالحی برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: منتظر هستیم وزرا برنامه‌های خود را در کمیسیون ها ارائه دهند و طبیعتا ما براساس برنامه‌های ارائه‌شده نظر خود را اعلام خواهیم کرد.

چالش‌های فرهنگ عمومی؛ انتظار مجلس از برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارشاد

وی ادامه داد: امروز با چالش‌های جدی در عرصه فرهنگ عمومی مواجه هستیم که نیازمند یک نگرش عمیق و جدی در بررسی آسیب‌های فرهنگی در کشور است و در این میان، برنامه‌های وزیر پیشنهادی می‌تواند نظر نمایندگان را جلب کرده یا آن را رد کند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، بررسی تجارب و نگرش تحولی آن‌ها برای حل چالش‌های پیش‌روی دستگاه‌های مربوطه است.

راستینه در پایان تاکید کرد: امروز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با چالش‌های جدی در حوزه فرهنگ عمومی روبرو است و برای عبور از این چالش‌ها، نیاز به راهکارهای دقیق داریم. ما منتظر هستیم تا وزرای پیشنهادی برنامه‌های خود را به کمیسیون ارائه دهند تا در این باره تصمیم بگیریم.

گفتنی است؛ براساس آئین نامه داخلی مجلس، نمایندگان یک هفته فرصت بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی را در کمیسیون‌های تخصصی دارند و بعد از آن مجلس باید در جلسات متوالی در صحن علنی وارد بررسی صلاحیت وزرا شود.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه