اخبار داغ

قهرمانان المپیکی در بازگشت به ایران چه گفتند؟

کیانی: تمام زندگی من در یک روز خلاصه شد/ نعمت‌زاده: برنز پاریس را در لس‌آنجلس طلا می‌کنم

کیانی: تمام زندگی من در یک روز خلاصه شد/ نعمت‌زاده: برنز پاریس را در لس‌آنجلس طلا می‌کنم
از قهرمانان ایران در بدو ورود به ایران استقبال باشکوهی شد و آنها در بازگشت به وطن صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ادامه بازگشت ورزشکاران اعزامی به سی وسومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، چهارمین گروه ورزشی کشورمان وارد تهران شدند.

افتخارآفرینان تیم ملی تکواندو، قایقرانی (آبهای آرام)، وزنه‌برداری به همراه کادر فنی و مسئولان فدراسیون خود و مسئولان فدراسیون کشتی، کادر سرپرستی، کادر پزشکی و کادر خبری، نفراتی بودند که از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) وارد کشور شدند.

در این مراسم مبینا نعمت زاده و ناهید کیانی دو قهرمان تکواندو زنان ایران صحبت کردند.

نعمت‌زاده: برنز پاریس را در لس‌آنجلس طلا می‌کنم

مبینا نعمت‌زاده دارنده مدال برنز تکواندو المپیک در بدو ورود به ایران و در فرودگاه امام‌ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خدا را شاکرم که با ۱۹ سال سن، موفق به کسب مدال برنز المپیک شدم و از الان تلاش می‌کنم تا این مدال را در دوره بعدی بازی‌های المپیک به طلا تبدیل کنم.

وی ادامه داد: در پاریس نتیجه زحماتم را گرفتم اما تازه شروع راه من در المپیک است و تلاش خواهم کرد تا در لس‌آنجلس، با طلا روی سکو بروم. قبل از شروع مسابقات باور داشتم که می‌توانم حریف اسپانیایی که در رده دوم جهان است را شکست بدهم و شکست دادن او نقطه عطف من در این بازی‌ها بود.

بانوی برنزی تکواندوی المپیک ایران اضافه کرد: بعد از این پیروزی با خانواده تماس گرفتم. پدرم از شوق این موفقیت گریه می‌کرد. خانواده همیشه من را حمایت کرده و با پشتیبانی آنها موفق به کسب این افتخار شدم.

کیانی: تمام زندگی من در یک روز خلاصه شد

ناهید کیانی، بانوی تکواندوکار کشورمان که در بازی‌های المپیک پاریس، مدال نقره را برای کاروان ایران کسب کرد، پس از بازگشت به کشورمان در جمع خبرنگاران گفت: شور و شوقی که در فرودگاه برای استقبال است، خیلی من را به وجد آورد. یکی از بزرگ‌ترین انگیزه‌های من برای موفقیت در المپیک، شاد کردن مردم بود و الان وقتی در فرودگاه شادی مردم را دیدم، خوشحالم.

وی درباره کسب مدال نقره المپیک، یادآور شد: کسب مدال المپیک را بارها در ذهنم تصویرسازی کرده بودم و تمام تلاشم برای طلا بود. در مسابقه فینال اما حریفم از من بهتر بود. قبلا این حریف را شکست داده بودم اما در المپیک متاسفانه نتوانستم و مدال نقره گرفتم. خدا را شکر می‌کنم. حتما حکمتی داشت و با تمام وجودم برای موفقیت در مسابقات آینده تلاش می‌کنم و می‌جنگم.

کیانی افزود: من برای رسیدن به فینال خیلی تلاش کرده بودم و روز مسابقه هیجان داشتم اما استرس نداشتم.

وی درباره اینکه مبینا نعمت‌زاده، دیگر تکواندوکار کشورمان هم توانست در المپیک به مدال برسد، اظهار داشت: خیلی احساس خوبی بود. برای اولین بار در بخش بانوان ۲ سهمیه گرفتیم و ۲ مدال هم در المپیک کسب و تاریخ‌سازی عجیبی کردیم و به خودمان افتخار می‌کنم و خوشحالم که این نتیجه را به چشم دیدم و این حس خوب را پیدا کردم.

کیانی که ۱۸ مرداد، روز فینال تکواندو را قبل از این مسابقات برای خودش تصویرسازی کرده بود، در این باره اضافه کرد: ۱۸ مرداد بهترین روز زندگی من بود و برای این روز که در رویایم به آن فکر کرده بودم، خیلی تلاش کردم.

کیانی در پاسخ به این سوال که اگر بخواهد در یک جمله روز کسب موفقیتش در المپیک را توصیف کند، چه می‌گوید، اظهار داشت: می‌گویم تمام زندگی من در یک روز خلاصه شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه