اخبار داغ

میرتاج‌الدینی در گفتگو با دانا:

پزشکیان تلاش کرده قضیه وفاق ملی را رعایت کند/ بررسی نهایی با مجلس و نمایندگان است

پزشکیان تلاش کرده قضیه وفاق ملی را رعایت کند/ بررسی نهایی با مجلس و نمایندگان است
نماینده ادوار مجلس با اشاره به لیست وزرای پیشنهادی گفت: پزشکیان تلاش کرده که قضیه وفاق ملی را رعایت کند؛ اما بررسی نهایی و نظر اصلی با مجلس و نمایندگان است.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، با اشاره به لیست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم اظهار داشت: شناخت کامل از همه اعضای کابینه ندارم، اما با توجه به نگاه کلی‌ام، آقای دکتر پزشکیان به وعده‌های خود پایبند بوده است.

وی افزود: کابینه پیشنهادی تقریباً ترکیبی از مجموعه‌های مختلف و نمادهایی از این مجموعه‌ها را در خود دارد، البته، باید منتظر بمانیم و ببینیم که مجلس چگونه این موضوع را بررسی خواهد کرد و چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود.

میرتاج‌الدینی گفت: اینکه چه تعدادی از وزرا رای اعتماد خواهند گرفت و چه تعدادی نه، در حال حاضر قابل پیش‌بینی نیست، اما در مجموع آقای پزشکیان تلاش کرده است که قضیه وفاق ملی را رعایت کند؛ اما بررسی نهایی و نظر اصلی با مجلس و نمایندگان است.

 

نقش معاونت پارلمانی در ارتقای تعامل بین دولت و مجلس بی‌بدیل است

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه نقش معاونت پارلمانی در ارتقای تعامل بین دولت و مجلس بی‌بدیل است، گفت: معاونت پارلمانی تقریباً نقش اول را در تعامل بین مجلس و دولت دارد و می‌تواند با ارتباط مستمر با نمایندگان، کمیسیون‌های تخصصی و فراکسیون‌ها این نقش را ایفا کند.

 

گفتنی است؛ روز یکشنبه ۲۱ مردادماه فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد و براساس آئین نامه داخلی مجلس، نمایندگان یک هفته فرصت بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی را در کمیسیون‌های تخصصی دارند و بعد از آن از شنبه آینده (۲۷ مردادماه) جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز خواهد شد و این روند به صورت دو شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه (۳۱ مردادماه) ادامه خواهد داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه