اخبار داغ

پزشکیان در صحن علنی مجلس:

دولتی که امروز به مجلس معرفی شده، دولت وفاق ملی است/ تدابیر و رویه‌‎های جاری قادر به حل مسائل نیستند

دولتی که امروز به مجلس معرفی شده، دولت وفاق ملی است/ تدابیر و رویه‌‎های جاری قادر به حل مسائل نیستند
رئیس جمهوری کشورمان گفت: دولتی که امروز به مجلس معرفی شده است از دولت وفاق ملی است و همانگونه که در مراسم تحلیف گفتم دولت وفاق ملی، خود را دولت همه ملت ایران می‌داند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود پزشکیان رئیس جمهوری کشورمان در مراسم بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به دنبال سوگندی که یاد کردم فرصتی است که نسبت به شرایط خطیر زندگی مردم آگاه شویم، فرصت اصلاح رویکردها و حکمرانی، فرصت برخوردهای ناپسند با قدرت‌های جهانی با مردم دلاور ایران، فرصت برآمده از انتخابات جهت همکاری ملی در درون حکومت، میان حکومت و جامعه و در درون جامعه است.

وی‌ با بیان اینکه دولتی که امروز به مجلس معرفی شده است از دولت وفاق ملی است و همانگونه که در مراسم تحلیف گفتم دولت وفاق ملی، خود را دولت همه ملت ایران می‌داند، تاکید کرد: دولت وفاق ملی موظف به تأمین حقوق شهروندی همه مردم ایران و ملتزم به تأمین حقوق منافع ملی است. التزام به قانون اساسی، اهداف سند چشم انداز سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و تحقق برنامه هفتم توسعه، محورهای همگرایی میان دولت و سایر قوا و ارکان نظام خواهد بود. آنچه که امروز در میان روند همکاری دولت و مجلس به صورت رسمی آغاز می‌شود آزمون عرصه این همگرایی و همکاری است.

پزشکیان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به صراحت اعلام کردند که توفیق دولت، موفقیت نظام است؛ لذا چه توفیقی بالاتر از کم کردن تهدیدها و مخاطرات کشور و کاستن از رنج‌ها معیشت مردم و حفاظت از امید خلق شده در میان قشرهای مختلف مردم است.

رئیس قوه اجرایی کشور بیان داشت: چاره کار فهم مشترک این وضعیت و اقدام مشترک و همدلانه همه قوا برای پاسخگویی به خواسته مردم است، لذا اگر صدای مردم به موقع شنیده نشود، سرخوردگی‌ها و ناامیدی‌های فزاینده شکل می‌گیرد که حاصل آن زوال امید و نابودی سرمایه‌هاست.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هم اکنون کشور در شرایط خطیر و مردم در وضعیت سختی قرار دارند. بی‌عدالتی و ناترازی در بخش‌های چارچوب اقتصادی، اجتماعی، محیط زیستی، آموزشی و فرهنگی همه را در بر گرفته است.

پزشکیان گفت: مسائل جامعه مزمن شده و تدابیر و رویه‌‎های جاری قادر به حل مسائل نیستند. مردم احساس نارضایتی دارند، ما را پاسخگوی نیازهای خود نمی‌بینند و بی میلی آنان برای مشارکت در انتخابات نشانه‌ای از دلسردی‌هاست.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: همچنان مردم ما نشان دادند که به کشورشان علاقه دارند و اگر رویه اثربخشی برای حل مشکلات به کار گرفته شود با تمام وجود در صحنه حاضر خواهند شد.

وی ادامه داد: رسالت دولت چهاردهم، تأمین آموزش عادلانه و با کیفیت برای همه مردم، صرف نظر از جنسیت، قومیت، مذهب و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، توسعه زیرساخت‌ها، تحصیل و تأمین منابع لازم برای تحقق اهداف، تنظیم‌گری و وضع مقررات ضروری، تأمین امنیت و تقویت اقتدار ملی است.

پزشکیان بیان کرد: برقراری و تنظیم مناسبات بین‌المللی با رعایت اصل عزت، حکمت و مصلحت، مبارزه با دشمنان عزت، اقتدار و استقلال کشور، آبادانی سرزمین و توسعه رفاه اجتماعی و ایجاد محیط اجتماعی برای رشد فضائل از دیگر رسالت‌های دولت چهاردهم است.

اصول و ارزش‌هایی که ما به آن معتقدیم، رسالت ما و چشم‌انداز ماست

رئیس قوه اجرایی با بیان این که اصول و ارزش‌هایی که ما به آن معتقدیم، رسالت ما و چشم‌انداز ماست، اظهار کرد: بر اساس فرمایش حضرت علی (ع) مبنای درستی یک حکومت، آن چیزی است که مردم پشت آن حکومت و قدرت می‌گویند، است.

پزشکیان افزود: وظیفه حاکمیت، عمل صالح، یعنی رضایت مردم است؛ این اصلی است که ما با تمام وجود به آن معتقدیم. آنچه باعث می‌شود، هوای مردم را نداشته باشیم، هوای نفس است.

رئیس جمهور بیان کرد: هیچ دین و باوری، هیچ امام و پیغمبری در قبال هیچ انسانی، قدم از عدالت آن طرف‌تر نگذاشته است. فرقی نمی‌کند که مذهبی باشند یا نباشند، ترک باشند، فارس باشند، عرب باشند، عجم باشند، خارجی باشند یا داخلی. تمام دعوا بر سر عدالت است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه