اخبار داغ

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس:

رویکرد دولت در حوزه اقتصادی تغییر کند

رویکرد دولت در حوزه اقتصادی تغییر کند
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: رویکردهای حوزه اقتصادی در دولت جدید باید تغییر کند و راه‌های رفته را دوباره تجربه نکنیم و با تکنولوژی و دانش روز باید برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالوحید فیاضی در حاشیه جلسه بازدید از معدن زغال سنگ گلندرود و کلنگ‌زنی تونل که با حضور مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی کشور، مدیرکل منابع طبیعی، مدیرکل محیط زیست، فرماندار شهرستان نور، مدیران استانی و شهرستانی در مجتمع زغال‌سنگ گلندرود برگزار شد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ» با اشاره به اینکه معدن زغال سنگ گلندرود یکی از معادن مهم است که در سال ۹۱ افتتاح شد، اظهار کرد: این معدن پس از سال‌ها نیاز به تقویت دارد و تونل شماره ۱۰ که با همت مدیران کشوری، استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی شد تا ۲۰ سال آینده می‌تواند این صنعت را پایدار کند اما با توجه به ظرفیت‌ها باید به ۱۰۰ سال آینده اندیشید و برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به اهمیت تکثر تولید در حوزه معدن، افزود: سهم اقتصاد در معدن دو درصد و بسیار ناچیز است و کشور در شرایط فعلی نیاز به توسعه در بخش معدن دارد و باید به این بخش توجه ویژه شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: معادن در کشور می‌توانند ظرفیت عظیم اقتصادی را ایجاد و در تبادلات ما با کشورهای دیگر و اقتصاد داخلی اثرگذار باشند و با توجه به معادن فراوان در کشور باید معادن شناسایی و سرمایه‌گذاران در این زمینه فعال شوند.

فیاضی با بیان اینکه باید دانش آموختگان رشته معدن در این حوزه مشغول به کار شوند، تأکیدکرد: برای اشتغال‌زایی در معدن باید بومی‌ها در اولویت قرار بگیرند تا در میان مردم منطقه امید در زندگی افزایش پیدا کند و یکی از شاخص‌های آبادانی، حضور فرزندان بومی در مشاغل منطقه است و اگر در منطقه متخصصین بومی نداشتیم، می‌توانیم از متخصصان غیر بومی در معادن استفاده کنیم.
 


وی با اشاره به کار نوین در بهره‌برداری معادن خاطرنشان‌کرد: رویکردهای حوزه اقتصادی در دولت جدید باید تغییر کند و راه‌های رفته و شکست خورده را دوباره تجربه نکنیم و با تکنولوژی و دانش روز باید برنامه‌ریزی کنیم که برای توسعه اقتصادی راه و روش‌های مختلف و متفاوتی وجود دارد که باید از این راهکارها بهره ببریم.

نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در خانه ملت با اشاره به راه‌های دسترسی افزود: راه‌های دسترسی از رویان تا گلندرود همین مسیر است که سنتی، توریستی، پرجمعیت و زیبا است و در مسیر دو بخش کجور نوشهر و میانبند بلده قرار دارد و راه پدافندی برای مسافران پایتخت نیز محسوب می‌شود که این راه بسیار قدیمی است و باید به توسعه آن توجه ویژه شود.

فرماندار شهرستان نور نیز اظهارکرد: این تونل با بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که برای حدود ۵۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌کند.

بیژن پولادی با اشاره به حمایت از سرمایه‌گذاران در منطقه افزود: سرمایه‌گذاران باید با استفاده از امکانات بالقوه بتوانند آن‌ها را به بالفعل تبدیل کنند و سبب رونق اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه شوند.

وی تأکیدکرد: سرمایه‌گذاری در ساحل باید بیش از دو هزار میلیارد تومان و در جلگه بیش از یک هزار میلیارد تومان و همراه با پیوست محیط زیست و منابع طبیعی باشد.

پولادی با اشاره به اهمیت اقتصاد دریامحور و ۲۲ کیلومتر ساحل شهرستان نور خاطرنشان‌کرد: در حوزه گردشگری با پیوست گردشگری و حوزه‌های کشاورزی و صنعت با توجه به پایانه صادراتی که به دنبال احیای آن هستیم و همسایگی با کشورهای حاشیه دریای خزر می‌توانیم صادرات به کشورهای همسایه را اجرایی کنیم.

فرماندار شهرستان نور افزود: حمل و نقل دریایی نیاز به ایستگاه‌های مختلف دارد که با ایجاد اسکله‌های دریایی می‌توان در حوزه اتوبوس‌های دریایی و حمل و نقل دریایی از آن بهره برد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه