اخبار داغ

سبحانی نیا در گفتگو با دانا:

نمایندگان از وزرای پیشنهادی تعهد گرفتند/ وزرا نمی توانند مطابق میل شخصی عمل کنند

نمایندگان از وزرای پیشنهادی تعهد گرفتند/ وزرا نمی توانند مطابق میل شخصی عمل کنند
نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه اینگونه نیست که یک وزیر مطابق میل شخصی خود عمل کند، گفت: مدار قانون و تصمیمات کلان کشوری از ناحیه شورای عالی امنیت ملی و رهنمودهای رهبر انقلاب مسیر حرکت وزرا را ترسیم خواهد کرد.

حسین سبحانی نیا، سفیر سابق ایران در مغرب در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به برگزاری جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، گفت: بدون شک نمایندگان در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، توصیه های رهبری درباره شاخصه همکاران رئیس جمهور را قرار خواهند داد.

وی با اشاره به شرایط حساس کنونی کشور ، منطقه و عرصه بین الملل ادامه داد: بدون شک باید روند بررسی صلاحیت وزار به سرعت طی شده و تا پایان هفته تکلیف کابینه روشن شود تا هر چه زودتر دولت چهاردهم کار خود را آغاز کند.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه رئیس جمهور در چیدمان ترکیب کابینه بر وعده ای که داده بود عمل کرد ادامه داد: حضور جریانات سیاسی مختلف در ترکیب کابینه و همچنین معرفی افراد معتدل از همه جریانات برای تشکیل دولت وفاق ملی باعث شد که آقای پزشکیان در آزمون اولیه خود سربلند باشد.

سبحانی نیا تاکید کرد: با وجود فشارهای زیادی که از سوی جریانات سیاسی رادیکال به رئیس جمهور وارد شد، اما وی توانست ظرفیت های مختلف از بین تفکرات سیاسی را به کار گیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ویژگی کابینه چهاردهم حضور چهره های سیاسی معتدل از تمام جریانات است گفت: اکثریت وزرای پیشنهادی آقای پزشکیان می توانند از مجلس رای اعتماد بگیرند. منهای یک یا دو گزینه، از مجموعه 15 وزیر پیشنهادی احتمالا باقی وزرای پیشنهادی رای خواهند آورد.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه نگرانی هایی درباره روش و عملکرد برخی وزرای دولت مثل وزیر خارجه یا اقتصاد در محافل سیاسی و رسانه ای مطرح می شود گفت: نمایندگان در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در کمیسیون های تخصصی با آنها اتمام حجت کردند و تعهداتی را از آنها گرفتند تا اگر وزیری خلاف آن عمل کرد با استفاده از ابزار نظارت و استیضاح وزیر را به مجلس بکشانند.

سبحانی نیا ادامه داد: قوانین کلان کشور و همچنین ابزار نظارتی موجود وزرای را مقید به رعایت قانون خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اینگونه نیست که یک وزیر مطابق میل شخصی خود عمل کند گفت: مدار قانون و تصمیمات کلان کشوری از ناحیه شورای عالی امنیت ملی و رهنمودهای رهبر انقلاب مسیر حرکت وزرا را ترسیم خواهد کرد و چنانچه عملکرد وزرا در دولت خلاف قانون باشد ابزار استیضاح روش قانونمند برای اصلاح مسیر وزرا است.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه