اخبار داغ

گزارش دانا از سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پيشنهادی دولت

گزارش دانا از سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پيشنهادی دولت
جلسه علنی مجلس برای ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت در سومین روز آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پنجمین جلسه علنی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم دقایقی قبل به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

این سومین روز است که مخالفان و موافقان وزرای پیشنهادی به بیان دیدگاه خود از وزرای پیشنهادی می پردازند.

نمایندگان مجلس از روز شنبه ۲۷ مرداد به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم می‌پردازند؛ ابتدا خط‌ مشی و کلیات برنامه دولت چهاردهم مورد رسیدگی قرار گرفت و سپس به تربیت حروف الفبای وزرات‌خانه‌ها، هر کدام از وزرای پیشنهادی از برنامه‌های خود دفاع کردند.

صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر ۲۷ مرداد بررسی شد.

در جلسات علنی نوبت صبح و بعدازظهر یکشنبه ۲۸ مرداد، صلاحیت حجت‌الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد رسیدگی قرار گرفت.

در جلسه علنی امروز ابتدا صلاحیت غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بررسی می‌شود و به ترتیب نوبت به سایر وزرای پیشنهادی می‌رسد.

رای گیری برای وزرای پیشنهادی بعد از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس انجام می شود که احتمالا چهارشنبه ۳۱ مرداد خواهد بود.

کمیسیون کشاورزی مجلس با صلاحیت نوری قزلجه موافقت کرد

سمیه رفیعی در قرائت گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی درباره وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، برنامه‌های نوری قزلجه را متکی به دانش بنیان کردن بخش کشاورزی، عمل به برنامه هفتم توسعه در حوزه کشاورزی، زمان بندی برنامه‌های اجرایی، تمرکز برنامه‌های وزیر پیشنهادی به امنیت غذایی، توجه به توسعه روستایی و عشایری، اصلاح ساختار تشکیلاتی وزارت جهادکشاورزی و انطباق برنامه های ارائه شده با اسناد بالادستی عنوان کرد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی در ادامه قرائت این گزارش عنوان کرد: اعضای کمیسیون کشاورزی نظرات خود را در حوزه کشاورزی با وزیر پیشنهادی مطرح کرده واز آنجا که نوری قزلجه تجربه و تحصیلات مرتبط با این حوزه را دارد و روحیه فساد ستیز، دارای سلامت اقتصادی، معتقد به مبانی انقلاب و پایبند به شایسته سالاری است، این کمیسیون وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی را برای این جایگاه ارزنده و جهادی دانست.

ذاکر مخالف  وزیر پیشنهادی کشاورزی: دولت وفاق ملی به این معنی نیست که افراد در ترکیب کابینه دخالت کنند

ذاکر با بیان این‌که وزیر پیشنهادی چگونه می‌خواهد مصرف آب را کاهش دهد، اظهار کرد: چه برنامه‌ای برای مقابله با قطعی برق چاه‌های کشاورزی و حفاظت از اراضی کشاورزان و یکپارچه‌سازی آنها دارید؟ آیا می‌خواهید این کار را به قیمت تخریب آلونک کشاورزان انجام دهید یا برنامه دیگری دارید؟

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سهم‌خواهان در دولت وفاق ملی گفت: دولت وفاق ملی به معنای صدای محرومان و استفاده از نیروهای کارآمد و معتقد به نظام و رهبری برای خدمت به مردم ایران است نه این‌که افراد در ترکیب کابینه دخالت کنند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تعامل سازنده با دولت اظهار کرد: تعامل سازنده بدان معنا نیست که قبل از تشکیل کابینه به پزشکیان گفته شود که چرا به آنها سهم داده نشده و چه کاری کرده است. باید از سختی کار جلوگیری کرد و برای اعتماد و برادری هزینه داد. ما اجازه نمی‌دهیم قبل از تشکیل دولت عده‌ای وارد تخریب شوند.

بخشایش مخالف وزیر پیشنهادی کشاورزی: برنامه «نوری» چارچوب فکری مناسبی ندارد

احمد بخشایش گفت: علاقه‌مند بودم که آقای نوری حداقل برنامه‌ای برای یک شاخص مشخص بدهد که آن ملاک سنجش در چهار سال آینده قرار گیرد. این اتفاق نیفتاده است. امیدوارم ایشان بتوانند با لایه‌های پنهان فساد مقابله کنند و به سرنوشت پرونده نهاده‌های دامی و چای دبش گرفتار نشود که در این صورت مردم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی را افرادی ساده‌دل و دل‌رحم می‌دانند که توانایی وزیر شدن ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که فقدان چارچوب فکری در برنامه نوری مشاهده می‌شود، اظهار کرد: آقای نوری در برنامه‌هایش می‌گوید رویه‌ها را اصلاح کرده و فساد را از بین می‌برد اما برنامه‌ریزی ندارد که چطور و در چه بازه‌ای می‌خواهد این کارها را انجام دهد.

بخشایش همچنین در ارزیابی از کلیات کابینه چهاردهم گفت: کلیات کابینه مطلوب نیست اما موجه است به گونه‌ای که اگر آقای پزشکیان در وسط میدان رقابت انتخاباتی این لیست را به آقای جلیلی ارائه می‌کرد، فرآیند رقابت کوتاه می‌شد و همان وقت جلیلی به نفع پزشکیان کنار می‌کشید.

کوثری مخالف وزیر پیشنهادی کشاورزی:وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی مراقب باشد درگیر فساد چای دبش نشود

اسماعیل کوثری  گفت: در زمان دولت سیزدهم همین جا نشسته بودیم و جناب آقای رئیسی رحمت الله علیه، یکی از عزیزان نماینده را به عنوان وزارت کشاورزی انتخاب کرد اما خب من با تحقیقاتی که کردم دیدم ایشان آنچنان به وزارتخانه آشنایی و مسلط نبودند و همین هم باعث مشکلاتی شد. چرا که آشنایی با مجموعه وزارت از سطح تاکتیک و عملیات وارد سطح استراتژی و راهبردی می‌شود. لذا درست است که آقای نوری قزلجه هم در سطح استان و شهرستان مسئولیت داشتند و معاون وزارت خانه بودند اما چه مدت؟ و در کجا؟

وی ادامه داد: این برای خود من که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هستم، دارای ابهام است و ان‌شاءالله که هیچ موقع آن اتفاقی که در وزارت کشاورزی دولت سیزدهم افتاد در دولت چهاردهم اتفاق نیفتد. این عزیزان به خاطر قراردادهایی که بسته می‌شود گرفتار شدند و اگر ما توجه نکنیم و آشنایی به افراد و آشنایی به قراردادها و به پشت پرده‌ها نداشته باشیم آن وقت است که گرفتار می‌شویم.

نوروزی مخالف وزیر پیشنهادی کشاورزی: برنامه وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی برای پرداخت پول گندمکاران چیست؟

رحمت الله نوروزی در جریان جلسه علنی امروز مجلس در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: عدم کفایت سرمایه گذاری و آوردن نرخ کارمزد حتی در بانک کشاورزی برای کشاورزان، تغییرات اقلیم آب و هوایی، عدم حمایت از گسترش بخش خصوصی و بخش کشاورزی، نارسایی زنجیره تامین و عدم تعادل عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی، پایین بودن سرانه زمین و عدم تکنولوژی مناسب از جمله مشکلات کشاورزی در کشور است.

وی ادامه داد: استفاده بهینه کارآمد از منابع تولید، حفاظت از منابع طبیعی تجدید شونده و افزایش درآمد کشاورزان نیز مهم و ضروری است. الان کارمندان وزارت کشاورزی حقوق مناسب ندارند. انگیزه ندارند. ما چه کار کنیم؟ آقای نوری شاهد بودید حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم برای عشایر هم برای روستاییان و هم دامداری ها مشکلات ایجاد کرد.

مصطفوی موافق وزیر پیشنهادی کشاورزی:«نوری قزلجه» مرتبط‌ترین وزیر پیشنهادی کابینه است

مصطفوی در جلسه نوبت صبح امروز دوشنبه مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در موافقت با وزیر پیشنهادی با بیان اینکه «رئیس جمهور قول کابینه وفاق ملی را داده بودند و برخلاف انتظارات ما ایشان چنین کابینه‌ای را به مجلس معرفی کردند»، اظهار کرد: آقای دکتر نوری قزلجه مرتبط‌ترین وزیر پیشنهادی در این کابینه است؛ او در همه دوران خدمتی مسئولیت‌هایی در سطوح کارشناسی با همترازی وزیر داشته است به سلامت و پاکدستی و اقتدار و مشی مدیریت جهادی شهرت دارد.

وی افزود: آقای نوری قزلجه دارای تجارب، تخصص و روستازاده و کشاورزاده است؛ تحصیلات او در دوران مدرسه و دانشگاه در زمینه کشاورزی است و مسئولیت‌های استانی و کشوری در جهاد سازندگی و وزارت جهاد سازندگی و در مقطعی نیز با رای دانش آموختگان کشاورزی به عنوان عضو شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فعالیت داشته و در مجلس نیز در هر سه دوره به صورت داوطلبانه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بوده است.

سبزی موافق وزیر پیشنهادی کشاورزی: «نوری‌قزلجه» با گوشت و پوست خود مشکلات حوزه کشاورزی را لمس کرده است

سبزی با بیان اینکه «باید بر اساس شاخص‌ها صلاحیت وزرای پیشنهادی را مورد ارزیابی قرار دهیم»، اظهار کرد: رهبری در ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۳ شاخص‌هایی را برای تعیین اعضای کابینه دولت چهاردهم بیان کردند و فرمودند که هم رئیس جمهور محترم و هم مجلس این شاخص‌ها را رعایت کنند؛ امانت داری نخستین شاخصی بود که مطرح شد و به لطف خدا با توجه به شناختی که از آقای نوری قزلجه داریم ایشان انسان امینی است.

وی گفت: کارآمدی از دیگر شاخص‌هایی است که از سوی رهبری اعلام شده است؛ وقتی به سابقه آقای نوری قزلجه نگاه می‌کنیم می‌بینیم که ایشان در سه دوره مجلس شورای اسلامی در کمیسیون کشاورزی نقش فعالی داشته و یک دوره نیز معاون اجرایی مجلس و در دوره‌ای جانشین و مشاور وزیر جهاد کشاورزی بوده است؛ او کشاورز و کشاورززاده است و درد کشاورز را می‌فهمد و با گوشت و پوست خود مشکلات را لمس کرده است. رسته تخصصی او از هنرستان تا مدارج عالی کشاورزی بوده و مسئولیت‌هایی در حوزه کشوری در زمینه کشاورزی بر عهده داشته است.

بیات موافق وزیر پیشنهادی کشاورزی:«نوری» برنامه عملیاتی و منسجمی برای حل مسائل کلیدی کشاورزی دارد

محمد بیات به عنوان موافق برنامه های غلامرضا نوری وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: آقای نوری فردی دردآشنا به حوزه مسائل کشاورزی، روستازاده و معتقد به این حوزه است که عزم خود را برای رفع مشکلات جزم کرده است.

وی با اشاره به تحصیلات مرتبط وزیر پیشنهادی با حوزه کشاورزی و اشراف او به این حوزه اظهار کرد: نوری در حوزه کشاورزی دارای تجربه است و در این وزارتخانه فعالیت کرده همچنین سه دوره سابقه نمایندگی مجلس داشته و با چالش‌های پیش‌روی حوزه‌های انتخابیه نمایندگان و بخش کشاورزی آشنا است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نوری برنامه عملیاتی و زمانبندی برای حل مسائل کلیدی کشاورزی شامل برنامه‌های کوتاه، میان مدت و بلندمدت دارد. او به خودکفایی محصولات کشاورزی اعتقاد داشته و آشنا به برنامه هفتم توسعه است.

جلالی موافق وزیر پیشنهادی کشاورزی: «نوری» فردی باسابقه و تجربه فعالیت در حوزه کشاورزی است

محمد جلالی  به عنوان موافق غلامرضا نوری وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در صورت استفاده مناسب و متناسب با توان مناطق مختلف و به کارگیری روش‌های نوین دانش بنیان و توجه به بخش‌های مختلف کشاورزی می‌توان علاوه بر تولید محصولات کشاورزی، بخشی از محصولات را با کسب ارزش افزوده و ارزآوری صادر کرد که آورده مناسبی برای اقتصاد دارد.

وی بیان کرد: آقای نوری سابقه و تجربه فعالیت در محیط روستایی و بخش کشاورزی دارد و می‌تواند با هماهنگی و کمک همه زیربخش‌های مختلف کشاورزی عملکرد موفقیتی از خود به جای بگذارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم استفاده مناسب از ظرفیت حوزه کشاورزی اظهار کرد: باید با استفاده از اسناد بالادستی به سمت تولید محصولات کشاورزی و غذایی سالم رفت که این موضوع در برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی آمده است.

نوری‌قزلجه: زوایای پیدا و پنهان بخش کشاورزی را می‌دانم

غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی وزارتخانه جهاد کشاورزی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت خود اظهار کرد: یکی از نمایندگان مخالف گفتند که با بخش کشاورزی آشنایی نداری و احتمالاً در ارتباط با لایه‌های موجود دچار مشکل شوید که تذکر به جا و به موقعی بود؛ آشنایی‌ام با بخش کشاورزی بیش از ۳۰ سال است و من شاید کسی هستم که با بخش کشاورزی و تمام وجوه آن بیشترین آشنایی را دارم.

وی ادامه داد: می‌توانم این را بگویم که شاید جزء معدود کسانی باشم که از وجوه مختلفی بخش کشاورزی را دیده‌ام و می‌شناسم و زوایای پیدا و پنهان آن را می‌دانم. معتقدم اتفاقاً بخش کشاورزی بخشی است که حتماً کسی که می‌خواهد آنجا کار کند باید از مزرعه و سالن تولید شروع کرده باشند دستوراتی که از تهران می‌دهد را باید بداند که در گستره پهنه کشور توسط بیش از ۴ میلیون بهره‌بردار اجرا خواهد شد، بنابراین باید بهره‌بردار، کشاورز و رده‌های سازمانی را بشناسد.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه من با فساد هیچ نسبتی نداشتم اما با فساد ستیزی و پاکدستی نسبت دیرینه دارم، گفت: در هر کجا که خدمت کردم از شروع خدمت، مشی‌ام پاکدستی و فساد ستیزی بوده و یک مورد خلاف آن اتفاق نیفتاده است؛ بنابراین این محکم‌ترین وعده‌ای است که در مجلس و در محضر شما می‌توانم بدهم چرا که نیاز به پول و اعتبار ندارد و ارتباطی نیز به تحریم ندارد که مدیریت مبتنی بر پاکدستی، سلامت، کارآمدی و روحیه جهادی را در این وزارتخانه، به کمک همکاران عزیز و با روحیه جهادی و پاکدستی که در آنجا هستند، برقرار خواهم کرد؛ من این وعده را محکم به نمایندگان مجلس می‌دهم.

موافقت کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با وزیر پیشنهادی دادگستری

علی آذری، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در نوبت صبح جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی صلاحیت امین‌حسین رحیمی، وزیر پیشنهادی دادگستری  گفت: برنامه های پیشنهادی وزیر در حوزه وظایف وزارت دادگستری در کمیسییون ارائه شد و کمیسیون برنامه مذکور را با ملاحظه ارزیابی های اعضاء و کارشناسی معاونت نظارت از منظر تناسب، واقع گرائی، صراحت، انسجام و جامعیت، کامل ارزیابی و از  لحاظ آینده نگری، شفافیت، سنجش پذیری و زمانمندی، بسیار مطلوب ارزیابی نمود.

حاجی‌دلیگانی مخالف وزیر پیشنهادی دادگستری: «رحیمی» برنامه‌ای برای اجرای برخی مواد قانونی ندارد

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی نوبت صبح امروز دوشنبه مجلس به عنوان مخالف برنامه های امین‌حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری اظهار کرد: برنامه وزیر پیشنهادی نواقصی دارد که از جمله آن نبود برنامه‌ای مشخص برای عملیاتی کردن برخی مواد قانون برنامه هفتم توسعه است.

وی توضیح داد: طبق قانون برنامه، وزارت دادگستری و قوه قضاییه مکلف به راه‌اندازی سامانه‌ای برای تعیین وقت مراجعان است اما مشکل آن زمانی ایجاد می‌شود که یکباره مثلا به دلیل گرمای هوا یا آلودگی تعطیل رسمی اعلام می‌شود. فردی که یکسال در نوبت مراجعه بوده وقتش به یکسال بعد موکول شده که اینها همه مشکلاتی برای مردم ایجاد می‌کند لذا باید تعیین وقت‌ها به صورت الکترونیکی باشد.

وی با بیان این‌که انتخاب کارشناسان باید در سامانه انجام شود، اظهار کرد: طبق قانون برنامه باید از فناوری‌های روز استفاده شده و امکان استعلام برخط و آنی باشد که در برنامه وزیر نیامده موضوع دیگر سامانه شفافیت عملکرد وکلا و کارشناسان رسمی است که در برنامه وزیر به آن اشاره نشده است.

اسحاقی مخالف وزیر پیشنهادی دادگستری: «رحیمی» فکری برای سازمان تعزیرات کند

سلمان اسحاقی در جلسه نوبت صبح امروز دوشنبه مجلس و در جریان بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی چهاردهم، به عنوان مخالف امین‌حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری اظهار کرد: سازمان تعزیرات از متولیان کنترل کیفیت و کمیت بازار است که سوء‌مدیریت باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است.

وی اضافه کرد: درد ما تحریم نیست چون تحریم یک ابزار خباثت و سلاح در دست دشمن است. درد ما از سوء‌مدیریت‌هایی است که مردم را با چالش‌هایی مواجه کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با یادآوری وظایف سازمان تعزیرات گفت: ما در شرایط فعلی با گران‌فروشی و قاچاق مواجه هستیم و بازار هرطور که می‌خواهد قیمت‌گذاری می‌کند بعد از حذف ارز ترجیحی هم سازمان تعزیرات اجازه افزایش قیمت‌ها را داد.

نقدعلی موافق وزیر پیشنهادی دادگستری: اعتماد رئیس قوه قضائیه به رحیمی ملاک ارزشمندی این شخصیت است

نقدعلی با بیان اینکه «بر اساس اصل ۱۶۰ قانون اساسی این رئیس قوه قضاییه است که گزینه وزارت دادگستری را معرفی می‌کند»، افزود: اعتماد ریاست قوه به آقای رحیمی برای ما یک ملاک ارزندگی و ارزشمندی این شخصیت است؛ او در انجام تکالیف و تحول در وزارت دادگستری اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است؛ در زمان ایشان صندوق خسارات بیت المال همه خساراتی که باید را پرداخت کرد. همچنین در حوزه تعزیرات، آقای رحیمی در یک اقدام فوری از سران قوا مصوبه‌ای برای اصلاح گرفت و در آن بازه زمانی پر بحران جامعه را مدیریت کرد.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای تکالیف مندرج در قانون برنامه هفتم توسعه خواستار اجرای احکام مربوط به وزارت دادگستری و همچنین در دستورکار قرار گرفتن اصلاح قانون نحوه اجرای اصل ۱۶۰ قانون اساسی و همچنین رسیدگی به وضعیت تراکم و نیز خدمات زندان‌ها از سوی رحیمی شد.

شهرکی مخالف وزیر پیشنهادی دادگستری:وزیر پیشنهادی دادگستری مشکلات اداره ثبت اسناد را حل کند

فرهاد شهرکی در جریان جلسه علنی امروز مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی دادگستری عنوان کرد: الکترونیکی شدن اقدامات قضایی حائز اهمیت است که در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی ادامه داد: از جنابعالی خواهش می‌کنم همان طور که در مجلس گذشته در ادارات ثبت اسناد مشکلاتی وجود داشت برای جدا سازی این بخش گام‌های مهمی را بردارید.

نماینده زابل یادآور شد: در استان سیستان و بلوچستان و دیگر استان ها شاهد خلاف هایی از ستاد مبارزه با قاچاق هستیم. از استان سیستان و بلوچستان مقدار قابل توجهی قاچاق سوخت اتفاق می افتد اما قوانین سخت قاچاق برای مردم فقط اجرا می‌شود.

شهرکی ادامه داد: آقای عارف! شما اگر به گوشی خود مراجعه کنید در یک ماه اخیر گرم ترین نقطه دنیا و آلوده ترین منطقه دنیا در چند سال اخیر در سیستان بوده است و امروز بیش از ۱۰۰ کیلومتر سرعت باد بوده و مردم نمی توانند از خانه بیرون بیایند.

توسلی موافق وزیر پیشنهادی دادگستری:«رحیمی» مراتب مدیریتی را آسانسوری طی نکرده است

فتح‌الله توسلی در جلسه علنی صبح امروز دوشنبه مجلس به عنوان موافق امین‌حسین امینی وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: استفاده از نهج‌البلاغه وارد ادبیات سیاسی کشور شده است؛ رهبری فرمودند کسانی انتخاب شوند تا بن دندان معتقد به جمهوری اسلامی بوده و حاضرند برای دفاع از نظام هزینه دهند. قطعا مجلس به وزیری که به جمهوریت معتقد نیست، رای نمی‌دهد. کسی که انتخابات سالم را باور ندارد مورد قبول مجلس نیست.

این نماینده مجلس با طرح این پرسش که ما از وزیر چه می‌خواهیم؟ گفت: ما وزیری آشنا به مسئولیت و وظایف دستگاه خود می‌خواهیم که پله به پله و نه آسانسوری بالا آمده باشد که آقای رحیمی دارای چنین شرایطی است.

وی با اشاره به احکام برنامه هفتم توسعه گفت: در برنامه هفتم توسعه به موضوع تامین حقوق فردی و اجتماعی و عدالت تاکید شده است که آقای رحیمی متخصص در حوزه حقوق بوده و می‌تواند این موارد را اجرایی کند.

توسلی با انتقاد از حقوق پایین قضات گفت: باید حقوق آنها افزایش پیدا کند چون قاضی قرار است پرونده‌های چندصد میلیاردی را قضاوت کند و نمی‌شود حقوق ۳۰ میلیونی بگیرد.

صباغیان موافق وزیر پیشنهادی دادگستری:سازمان تعزیرات نظارت کافی بر بازار ندارد

محمدرضا صباغیان در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهاد دادگستری با اشاره به سوابق وزیر پیشنهادی گفت: آقای رحیمی برخورد خوب و پاسخگویی و سعه صدر دارد که ما از ایشان حمایت می‌کنیم اما انتظاراتی را هم داریم.

وی مهمترین رسالت وزارت دادگستری را رابطه بین قوای مقننه و قضاییه دانست و افزود: تقریبا نظارت مجلس بر قوه قضاییه از طریق وزارت دادگستری انجام می‌شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: متاسفانه در خیلی از موارد حق مردم در دادگاه ضایع می‌شود و برخورد خوبی با آنها نمی‌شود و نمایندگان هم نمی‌توانند کاری کنند. انتظار می‌رود در این باره وزارت دادگستری چابکی داشته باشد.

رحیمی در صحن علنی مجلس:کارآمدی نظام در گروی تعامل قوای سه گانه است

امین حسین رحیمی، وزیر پیشنهادی دادگستری در جریان جلسه علنی امروز مجلس در بیان برنامه‌های خود گفت: معتقدیم در رسیدگی های دستگاه قضایی و اقدامات وزارتخانه نواقصی وجود دارد. اما مطمئن باشید این نواقص را برطرف خواهیم کرد. اجرای عدالت پس از پیروزی انقلاب اسلامی در قانون اساسی متبلور شد و آرمان مردم ایران است.

وی ادامه داد: تعامل و همکاری قوا، کارآمدی نظام را افزایش خواهد داد و کشور به نحو مطلوب اداره خواهد شد. وزیر دادگستری در این زمینه در ارتباط قوه مجریه و قضائیه نقش ایفا خواهد کرد. آقای اژه ای به تعامل میان قوا اعتقاد جدی دارد. تعامل میان قوا در شهرستان ها با مشکل روبروست. برنامه ما، تعامل خوب میان قوا در شهرستان ها و مدیران قضایی است.

وزیر پیشنهادی دادگستری با اشاره به آیین‌نامه قانون حدنگار گفت: مردم در روستاها با مشکل جدی برای سند زدن اراضی کشاورزی خود مواجه هستند که مانع آن قانون مصوب سال ۸۴ است که در این باره آیین‌نامه‌ای تصویب شده تا مشکل حل شود.

موافقت دو کمیسیون صنایع و معادن و امنیت ملی با وزیر پیشنهادی دفاع

زهرا سعیدی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای این کمیسیون پس از بررسی برنامه‌ها و سوابق وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با رأی قاطع، امیر نصیرزاده را فردی حائز شرایط لازم برای تصدی این وزارتخانه دانستند.

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پس از بررسی برنامه‌ها و سوابق وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اکثریت آرا، صلاحیت امیر نصیرزاده را برای تصدی این وزارتخانه تأیید کردند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه