اخبار داغ

بنابر حکم دادستانی تهران؛

تبلیغ کوروش‌کمپانی تلفات گرفت؛ محرومیت بیرانوند، مهدی‌پور، صادقی و پورعلی‌گنجی!

تبلیغ کوروش‌کمپانی تلفات گرفت؛ محرومیت بیرانوند، مهدی‌پور، صادقی و پورعلی‌گنجی!
با حکم دادستانی استان تهران، ۴ بازیکن مشهور لیگ برتر فوتبال کشورمان با محرومیت مواجه شده و دیگر اجازه بازی نخواهند داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ چندی پیش بود که مغازه‌ای به‌نام «کوروش کمپانی» به‌شکل پانزی و رؤیافروشی، اقدام به فروش انواع گوشی‌های موبایل نظیر آیفون 13 و سامسونگ گلگسی S23 به شکل قسطی با ارقام پائین‌تر از بازار کرد که برای جلب اعتماد مشتریان عامه، از بازیکنان فوتبال برای تبلیغات اینستاگرامی بهره گرفت.

پس از فرار مالک کوروش کمپانی و برملا شدن پشت پرده این رؤیافروشی و ضرر شدید مردم؛ شکایت مال باختگان از این شرکت که چندی پیش از سوی دادستانی تهران پلمب شد، فوتبالیست‌های مشهور ایران را هم درگیر خود کرده و آنها به دلیل تبلیغ برای آن شرکت مورد توجه دادستانی قرار گرفته‌اند و باید هزینه دریافتی را برگردانند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با ارسال نامه‌ای به مراجع ذیصلاح خواستار بازگشت وجه از سوی برخی ورزشکارانی شده که برای این شرکت تبلیغات انجام داده بودند. طبق خواسته مرجع قضایی  مبالغ دریافت شده برای تبلیغات باید بازگشت داده شود تا به محل بدهکاران شرکت مذکور واریز شود.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۵ تهران در نامه‌ای به تاریخ پانزدهم مردادماه ۱۴۰۳ تاکید کرده که قرارداد «مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی مهدی‌پور، سعید صادقی و علیرضا بیرانوند» در سازمان لیگ ثبت نشود و از سوی دیگر این سازمان کارت بازی آنها را تا زمان بازگرداندن مبلغ دریافتی برای تبلیغات صادر نکند.

مرتضی پورعلی‌گنجی، سعید صادقی و علیرضا بیرانوند در هفته اول لیگ برتر جزء لیست نفرات‌شان قرار داشتند و برای پرسپولیس و تراکتور بازی کردند که مشخص نیست صدور کارت بازی تمام آنها با برگرداندن مبلغ دریافتی از تبلیغات برای شرکت مذکور اتفاق افتاده یا خیر. در بخشی از این پرونده، طبق دستور مقام قضایی تاکید شده که  فدراسیون فوتبال و دیگر تصمیم‌گیران حوزه از عقد هرگونه قرارداد با ۴ بازیکن فوتبال خودداری کنند. این ممنوعیت البته دارای یک شرط و قید است. اگر این افراد وجهی را که برای تبلیغات این شرکت دریافت کردند، استرداد کنند، مشکل رفع خواهد شد. 

جمشید نورشرق، رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با برنامه فوتبال برتر در این باره گفت: در یک تاریخ مشخص این نامه به فدراسیون واصل شده و بلافاصله پس از آن، به مرجع اجرای مسابقات سازمان لیگ ابلاغ شده است. برداشت از این نامه، این است که بنابر نظر مرجع محترم قضایی انتظار این است تا بازیکنان مورد اشاره وجوهی که برای تبلیغ آن شرکت دریافت کردند را مسترد کنند. به محض وصول نامه در فدراسیون، به سازمان لیگ ابلاغ و اجرا محقق شد ولی اینکه در راستای رفع مشکل بازیکنان پیش رفتند یا نه، اطلاعی ندارم، اما ابلاغ ثانویه‌ای برای فدراسیون فوتبال صادر نشده است.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه