اخبار داغ

کنعانی در مراسم رونمایی از تندیس شهید امیرعبداللهیان:

تکریم از شهید امیرعبداللهیان؛ تجلیل از یک فرهنگ است/ امیرعبداللهیان در رساندن صدای مظلومیت ملت فلسطین هیچ‌گونه تردیدی نداشت

تکریم از شهید امیرعبداللهیان؛ تجلیل از یک فرهنگ است/ امیرعبداللهیان در رساندن صدای مظلومیت ملت فلسطین هیچ‌گونه تردیدی نداشت
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تکریم از حسین امیرعبداللهیان نه تنها تجلیل از یک شهید، بلکه تجلیل از یک فرهنگ است. از زمانی که با حسین امیرعبداللهیان آشنا شدم، او در هر جایگاهی که بود، دل و اندیشه‌اش همواره با مقاومت و مسئله فلسطین همراه بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در مراسم رونمایی از تندیس و سردیس شهید امیرعبداللهیان که صبح امروز برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی، اظهار داشت: امیدواریم امسال بیش از هر زمان دیگری، فرهنگ عاشورایی به همه عاشقان و مشتاقان این فرهنگ در سراسر جهان منتقل شود.

وی با اشاره به اهمیت این مراسم در ایام اربعین و مکان جمعیت دفاع از ملت فلسطین، همچنین با قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته توسط عزیزان در این جمعیت و ستاد اجلاسیه مجاهدان در غربت، گفت: به سهم خود و به نمایندگی از وزارت امور خارجه، از تمامی عزیزانی که در تکریم و تجلیل از شهید بزرگوار، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جهادی، سخت‌کوش و باهوش جمهوری اسلامی ایران، که در حادثه تلخ پرواز اردیبهشت به همراه رئیس‌جمهور محترم، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی و دیگر مسافران آن پرواز به ملکوت اعلا پیوستند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

کنعانی با اشاره به جای خالی این شهید در میان ما افزود: تکریم از حسین امیرعبداللهیان نه تنها تجلیل از یک شهید، بلکه تجلیل از یک فرهنگ است. از زمانی که با حسین امیرعبداللهیان آشنا شدم، او در هر جایگاهی که بود، دل و اندیشه‌اش همواره با مقاومت و مسئله فلسطین همراه بود. تلاش و کوشش او به‌طور دائم با فرهنگ مقاومت عجین شده بود. این سخنان را به‌عنوان کسی می‌گویم که در طول ۱۵ تا ۱۶ سال گذشته، در دوران شغلی خود، به‌طور مستمر با ایشان در ارتباط مستقیم و غیرمستقیم بوده‌ام.

وی ادامه داد: حسین امیرعبداللهیان حمایت از مسئله فلسطین را نه تنها به عنوان یک وظیفه اداری و سازمانی، بلکه به عنوان یک وظیفه ایمانی و اخلاقی می‌دید. او از صمیم قلب به حمایت از مسئله فلسطین و مقاومت اعتقاد داشت و این اعتقاد را در تمامی تلاش‌ها، کوشش‌ها و فعالیت‌های دیپلماتیک خود مدنظر قرار می‌داد. امیرعبداللهیان به واقع زبان گویای مقاومت، فرهنگ مقاومت و صدای ملت مظلوم فلسطین و ملت‌های تحت ظلم رژیم صهیونیستی و نظام سلطه در منطقه بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان به معنای واقعی کلمه زبان رسای ملت مظلوم فلسطین در مجامع بین‌المللی و در مهم‌ترین محافل جهانی بود که موضوعات حساس بین‌المللی در آن‌ها مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گرفت، تصریح کرد: حسین امیرعبداللهیان هرگز در دفاع از مقاومت دچار لکنت زبان نمی‌شد و در رساندن صدای مظلومیت ملت فلسطین هیچ‌گونه تردیدی نداشت. او در نشست‌ها و گفتگوهای دیپلماتیک با مقامات عالی‌رتبه دنیا و سازمان‌های بین‌المللی و حتی با وزرای خارجه کشورهایی که حامی رژیم سلطه بودند، به وضوح مسئله فلسطین را با صلابت مطرح می‌کرد. من این موضوع را به وضوح در نشست‌های مختلف تجربه کرده‌ام و او حمایت از مسئله فلسطین را یک مسئولیت انسانی و ایمانی برای خود می‌دانست.

کنعانی افزود: او در رفتار انسانی و اخلاقی، مناره‌ای از اخلاق اسلامی و انسانی بود و مخاطبین و همراهانش را با مرام و اخلاق نیکوی خود شیفته می‌کرد. اما زمانی که موضوع فلسطین و مقاومت در دیدارهای دیپلماتیک و مجامع بین‌المللی مطرح می‌شد، او انسانی با صلابت و قوی بود که در رساندن صدای مقاومت و حمایت از حقوق ملت فلسطین هیچ‌گونه تردیدی به خود راه نمی‌داد. به همین دلیل، شهید والا مقام دکتر اسماعیل هنیه بارها در ملاقات‌ها به من گفت که امیرعبداللهیان نه تنها وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، بلکه وزیر امور خارجه مقاومت است و صدای ملت فلسطین را در مجامع بین‌المللی می‌رساند. ایشان همچنین با آقای حمید به صراحت گفته بودند که هر موضوع، مأموریت یا پیامی که مد نظر داشته باشند، ما آمادگی داریم آن را در تلاش‌های دیپلماتیک خود منتقل کنیم و این مأموریت را از طرف ایشان انجام دهیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه