اخبار داغ

محسن سوریان: قرارمان با فدراسیون ساختن کشتی گیر برای بزرگسالان است

محسن سوریان: قرارمان با فدراسیون ساختن کشتی گیر برای بزرگسالان است
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان گفت: قرارمان با فدراسیون کشتی این بود که برای رده ی سنی بزرگسالان کشتی گیر بسازیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن سوریان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان پس از قهرمانی این تیم در رقابت های جهانی اردن در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی گفت: ابتدا باید از تک تک مربیان سازنده کشور که در امر سازندگی و ساختن کشتی گیران تلاش می کنند و حتی در برخی از مواقع نام آن ها نیز شنیده نمی شود، تشکر و قدردانی کنم و دست تک تک آن ها را می بوسم.

وی ادامه داد: کار اصلی را مربیان سازنده در باشگاه ها انجام دادند و ما نیز در چند ماهی که کشتی گیران را در اردوها در اختیار داشتیم نسبت به رفع اشکالات فنی و ارتقاء آمادگی جسمانی آن ها تلاش کردیم.

سوریان تصریح کرد: اولین سالی که آمدیم قرارمان با فدراسیون این بود که بتوانیم انشاء اله نفرات را تحویل رده ی جوانان بدهیم و هدف نیز حضور آن ها در رده ی بزرگسالان بود.

وی افزود: به همین منظور تمرکز ما بیشتر بر روی کارهای فنی بود و به هیچ وجه روی بچه ها فشار نمی آوریم و خدا را شکر تلاش کردیم که در سه سال گذشته هرچه در توانمان است از لحاظ فنی و تاکتیکی به آن ها انتقال بدهیم.

سوریان با تأکید بر برگزاری مسابقات انتخابی گفت: تمامی نفرات حاضر در تیم ملی، به واسطه ی برگزاری مسابقات انتخابی راهی مسابقات شدند و چه قبل از مسابقات آسیایی و چه بعد از آن مسابقات انتخابی را برگزار کردیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان در مورد عملکرد این تیم در مسابقات جهانی نسبت به رقابت های آسیایی تصریح کرد: 9 کشتی گیر ما از رده ی نونهالان به نوجوانان آمدند و فقط یک کشتی گیر را از سال گذشته در اختیار داشتیم. در مسابقات آسیایی تیم ازبکستان به شدت روی بدنسازی و آمادگی جسمانی نفرات خود کار کرده بود و اکثر شکست های کشتی گیران ما نیز به لحاظ بدنی و قدرت جسمانی بود.

وی ادامه داد: در فرصت باقی مانده فیلم کشتی گیران را دیدیم و سعی کردیم که نقاط ضعف آن ها را برطرف کنیم و خدا را شکر در مسابقات جهانی توانستیم موفق تر عمل کنیم و برای سومین سال متوالی و با عملکرد بهتر بعنوان قهرمانی دست پیدا کنیم.

سوریان در مورد سطح مسابقات جهانی اردن گفت: اکثر کشتی گیران کشورهای ازبکستان، اوکراین، روسیه، بلاروس و ارمنستان کار وزنه و بدنسازی انجام داده بودند و تأکیدشان روی قدرت بدنی بود، حتی بدن برخی از این کشتی گیران مانند بدن های کشتی گیران بزرگسال عضلانی و گره گره بود، اما به جهت آینده نگری و اینکه باید پشتوانه سازی برای تیم های بزرگسالان کنیم، این کار را نکردیم و فقط از لحاظ فنی سطح کشتی گیران را بالا بردیم و خدا را شکر می کنیم که تلاش هایمان با قهرمانی در این مسابقات نتیجه داد.

سرمربی تیم ملی کشتی نوجوانان تصریح کرد: یکی از مشکلات رده ی سنی نوجوانان تغییر وزن آن ها در مدت زمان کوتاه است، اما ما نیز تلاش کردیم که اگر وزن کشتی گیری بالا رفت به وزن بالاتر برود، ضمن اینکه برای بررسی شرایط فنی و جسمی آن ها نیز مسابقات انتخابی را پیش از رقابت های جهانی برگزار کردیم که خدا را شکر نتیجه لازم بدست آمد.

وی افزود: بیشترین وزنی که کشتی گیران ما کم کرده اند یک تا دو کیلوگرم بوده که طبیعی است و با انجام نرمش و تمرین به راحتی انجام می شود و اعتقاد داریم که وزن کم کردن و فشار بیش از حد در رده ی پایه باعث می شود که کشتی گیران به رده ی بزرگسالان نرسند یا اگر هم برسند از توانایی های آن ها کم می شود.

سوریان گفت: به هیچ وجه به دنبال نتیجه گرایی نرفتیم و به دنبال آینده گرایی بودیم و به همین دلیل تلاش می کنیم تا فاصله برگزاری مسابقات قهرمانی کشور تا رقابت های آسیایی و جهانی کمتر شود تا شرایط وزنی کشتی گیران تغییر نکند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با تشکر ویژه از کادر فنی این تیم تصریح کرد: کادر فنی بسیار زحمت کشید و تلاش کرد، قدردان زحمات آن ها هستم، ضمن اینکه سعی کردیم از برخی از مربیان سازنده کشتی گیران نیز در کادر خود استفاده کنیم تا زحمات و سختی های آن ها را نیز به نوعی جبران کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موفقیت های بدست آمده حاضر حمایت ها و تلاش های فدراسیون، هیئت های کشتی، مربیان سازنده، خانواده کشتی گیران و سایر دست اندرکاران بوده و امیدواریم که نتیجه این زحمات را سال های آینده در رده ی بزرگسالان و با موفقیت بیشتر در المپیک پیش رو شاهد باشیم.

 

 

 

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه