اخبار داغ

در پی استعفای کاوه؛

قدم‌به‌قدم با بازگشت پژمان درستکار به تیم ملی کشتی آزاد؛ تکرار تاریخ به فاصله 3 سال!

قدم‌به‌قدم با بازگشت پژمان درستکار به تیم ملی کشتی آزاد؛ تکرار تاریخ به فاصله 3 سال!
از شواهد و قراین پیداست که پژمان درستکار به‌زودی به تیم ملی کشتی آزاد بازخواهد گشت؛ بازگشتی پس از نزدیک به یک سال.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ پس از پایان بازی‌های المپیک 2024 پاریس و نتایج نه‌چندان دل‌گرم‌کننده تیم ملی کشتی آزاد ایران در این دوره از بازی‌ها، زمزمه‌های تغییر کادرفنی تیم ملی به‌ویژه محسن کاوه، سرمربی کشتی آزاد ایران به گوش رسید. کشتی آزاد ایران از مجموع 5 وزن سهمیه گرفته، در 4 وزن به مدال و در 3 وزن به فینال رسید اما هر 3 فینال را باخت و در عین ناباوری به مدال طلا دست نیافت.

اگر شکست حسن یزدانی مقابل ماگومد رمضان‌اف روسی‌الاصل را کنار بگذاریم که مصدومیت کتف حسن نقش بی‌بدیلی در این شکست داشت، در 2 وزن دیگر یعنی اوزان 65 و 125 کیلوگرم، رحمان عموزادخلیلی و امیرحسین زارع در حالی که مدال طلا در چنگ‌شان بود و شانس اول قهرمانی بودند، به تدابیر کادر فنی و مسائل تاکتیکی و روانی باختند تا کشتی آزاد ایران هیچ مدال طلایی نگرفته باشد.

از همین رو محسن کاوه به سیبل انتقادات تبدیل شد و خیلی زودتر از این که رئیس فدراسیون کشتی حکم به برکناری او بدهد، خودش استعفای خودش را با مصاحبه‌ای مملو از کنایه و جملات نیش‌دار اعلام کرد و از هدایت تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در آستانه مسابقات جهانی زیر 23 سال و جهانی اوزان غیرالمپیکی کنار رفت و گوی و میدان را به یک و تنها گزینه احتمالی سپرد؛ پژمان درستکار.

بیشتر بخوانید؛
استعفای محسن کاوه از هدایت تیم ملی کشتی آزاد؛ پژمان درستکار در مسیر بازگشت؟!

قهرمان اسبق کشتی آزاد ایران در رقابت‌های آسیایی و دوست نزدیک علی‌رضا دبیر پس از قریب به یک سال دوری از تیم ملی کشتی آزاد در پی استعفا، مجدداً به تنها گزینه سرمربی‌گری تیم ملی کشتی آزاد کشورمان تبدیل شده و گفته می‌شود که برخی ملی‌پوشان کشتی آزاد ایران که سابقه کسب مدال طلا و نقره در رقابت‌های جهانی را دارند، در بازگشت او مؤثر هستند.

پژمان درستکار در طی حدود 3 سالی که هدایت تیم ملی را برعهده داشت، در 3 دوره مسابقات جهانی 2021، 2022 و 2023 با ملی‌پوشان کشتی آزاد ایران به 6 مدال طلای جهان دست یافت. درستکار بلافاصله پس از بازی‌های المپیک 2020 توکیو و پیش از رقابت‌های جهانی 2021 اسلو نروژ، جانشین غلام‌رضا محمدی شده بود و باز هم تاریخ در حال تکرار است.

درستکار از قلب لیگ و رقابت‌های سالیانه باشگاهی کشتی به تیم ملی رسید و رفاقت دیرینه‌اش با دبیر هم در این مسئله نقش پررنگی داشت. دبیر همیشه اذعان داشت که استعفا کارِ آدم‌های ضعیف است و هر کسی استعفا بدهد، دیگر با او کار نمی‌کند اما مشخص نیست که چگونه حالا حاضر به تکرار همکاری با درستکاری شده که همین چند ماه پیش استعفا داده بود.

به‌نظر می‌رسد طی ساعات و روزهای آتی بایستی منتظر اعلام رسمی سرمربی‌گری درستکار در تیم ملی کشتی آزاد باشیم. ایران رقابت‌های جهانی زیر 23 سال را اواخر مهرماه و جهانی اوزان غیرالمپیکی را نیز اوایل آبان‌ماه در پیش خواهد داشت که هر دوی این مسابقات در کشور آلبانی و شهر تیرانا برگزار می‌شوند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه