اخبار داغ

محمودی در گفتگو با دانا:

رای مجلس به کابینه پزشکیان حمایتی بود/ وزرا باید مراقب عملکرد خود باشند

رای مجلس به کابینه پزشکیان حمایتی بود/ وزرا باید مراقب عملکرد خود باشند
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رای نمایندگان به کابینه پزشکیان، یک رای حمایتی بود. هرچند در مورد برخی از وزرا نکاتی وجود داشت و بعضی از نمایندگان پیام خود را از طریق عدم رای اعتماد یا رای پایین به وزرا منتقل کردند که این پیام نشان می‌دهد وزرا باید مراقب عملکرد آینده خود باشند.

سید مرتضی محمودی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارسیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه رای نمایندگان مجلس به کابینه آقای پزشکیان، یک رای حمایتی بود، اظهار کرد: هرچند که در مورد برخی از وزرا نکاتی وجود داشت و برخی از نمایندگان پیام خود را از طریق عدم رای اعتماد یا رای پایین به وزرا منتقل کردند. این پیام نشان می‌دهد که وزرا باید مراقب عملکرد آینده خود باشند.

وی با اشاره به نطق پایانی آقای پزشکیان، که در آن از نمایندگان خواست همکاری و همراهی بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: بسیاری از نمایندگان تحت تأثیر صداقت کلام و درخواست‌های ایشان، به وزرا رای دادند. برخی وزرا نیز با رای مرزی به کابینه پیوستند که این نشان‌دهنده نیاز به دقت بیشتر در وعده‌ها، توجه به نظرات نمایندگان، و بررسی نقدهای وارد بر عملکرد گذشته آنها است.

محمودی افزود: امروز وزرا در جمهوری اسلامی مقتدر و نظام اسلامی قدرتمند خدمت می‌کنند و رای اعتماد از مجلسی گرفته‌اند که تمام رفتارهای آنها را نسبت به انقلاب، نظام، خدمت به مردم، و وعده‌هایی که داده‌اند، زیر نظر دارد. در واقع، می‌توان گفت مجلس کار خود را انجام داد، با وجود همه نقدها و اشکالاتی که در برخی مواضع وجود داشت.

توپ در میدان دولت است

وی با تأکید بر اینکه اکنون توپ در میدان دولت است، عنوان کرد: آقای پزشکیان وعده‌هایی از جمله عدالت و خدمت به مردم داده‌اند و از مقام معظم رهبری نیز مایه گذاشتند که به نظر من ضرورتی نداشت و کار مناسبی نبود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: به هر حال دولت چهاردهم، دولت وفاق ملی به رهبری آقای پزشکیان است که تحت حمایت جریان اصلاحات و اعتدال تشکیل شده است. البته با این رویکرد وفاقی که نشان دادند، بخشی از جبهه انقلاب را نیز تا حد زیادی در بخش‌های مختلف دولت با خود همراه کردند، اما این به معنای آن نیست که این دولت را ثمره نظر و خواست رهبری معظم انقلاب بدانیم؛ به هیچ وجه این‌گونه نیست.

اجازه نداریم دولت چهاردهم را ناشی از آرا و نظرات رهبر معظم انقلاب بدانیم

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در همه دوره‌ها و برای تمامی روسای جمهور محترم مشورت داده‌اند، بر اساس مشورتی که از ایشان خواسته شده است، اما هیچ‌گاه دستوری صادر نکرده و در امور دولت مداخله‌ای نداشته‌اند. این بار نیز همین رویکرد ادامه داشته و ما اجازه نداریم این دولت را ناشی از آرا و نظرات رهبر معظم انقلاب بدانیم.

محمودی در پایان گفت: این دولت، دولت مستقل و مورد نظر و پیشنهاد شده آقای پزشکیان و یاران و همراهان ایشان است. با نظر و مشورت‌هایی که از رهبر معظم انقلاب و بزرگان کشور و نهادهای امنیتی و حاکمیتی گرفته‌اند، به یک اجماع رسیده‌اند که ما نیز به آن احترام می‌گذاریم، اما باید بدانند که از فردای روز رای اعتماد و اولین جلسه کابینه، این دولت باید پاسخگوی مردم و عملکرد خود باشد و به‌طور حتم زیر ذره‌بین نمایندگان مجلس در طول این چهار سال خواهد بود.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه