اخبار داغ

پیر و جوان، مرد و زن سیاهپوش ابا عبدالله؛

شور حسینی در اربعین حسینی/ خروش ملت در کربلا و ایران

شور حسینی در اربعین حسینی/ خروش ملت در کربلا و ایران
با فرارسیدن اربعین شاهد بزرگترین اجتماع تاریخی عزاداران حسینی در کربلای معلی و جای جای ایران بودیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با فرا رسیدن اربعین بار دیگر شمیم عطر حسین (ع) به مشام می رسد و دل های همیشه عاشق را همگام با قافله عشق، نینوایی می کند. با حضور گسترده مردم ایران در کربلای معلی و همچنین در ایران با حضور جاماندگان در گوشه گوشه این سرزمین پهناور، بیرق عزای سید و سالار شهیدان برافراشته شد تا عاشقان عهدی دوباره با آرمان های ابا عبدالله ببندند.

از شب گذشته و امروز همزمان با اربعین حسینی شیفتگان اباعبدالله از جای جای ایران اسلامی خود را به کربلای معلی رسانده بودند، با حضور در بین الحرمین و تربت پاک حضرت سید الشهدا بار دیگر ارادت خود را به سید و سالار شهیدان نشان دادند تا شاهد بزرگترین اجتماع مردمی جهان باشیم.

مردم ایران به سنت همه ساله در ایام اربعین حسینی و با حضور در بزرگترین راه پیمایی انسانی عرض ادب و ارادت خود را به ساحت مقدس حضرت ثارالله (ع) نشان دادند و در اربعین امسال بار دیگر یاد سید و سالار شهیدان را زنده نگاه داشتند.

بیشتر بخوانید:

حدیث عاشقی با حسین در خیابان های پایتخت/ قافله جاماندگان پایتخت به حرم عبدالعظیم رسید

همزمان با کربلا در ایران اسلامی از ساعات اولیه صبح خیمه های عزاداری اربعین اسلامی و راهپیمایی با حضور جاماندگان در جای جای ایران به همت جوانان و پیرغلامان و شیفتگان اباعبدالله بر پا شد و حسینه ها، تکایا، مساجد و دسته جات عزاداری میزبان دلداگان حسینی بودند.

از ساعات اولیه صبح اربعین دسته جات عزاداری جاماندگان در جای جای ایران به راه افتاد و خیابان های شهرها و روستاهای سراسر کشور را تسخیر کرد تا شاهد شور حسینی در اربعین حسینی باشیم.

در میان عزاداران حسینی در ایران و کربلا، حضور گسترده و پرشور کودکان و نوجوانان نیز در کنار پیرغلامان حسینی در راهپیمایی اربعین و مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و هیات‌های عزاداری چشمگیر بود و شور حال خاصی به مراسم بخشید.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه