اخبار داغ

ذوالنوری در گفتگو با دانا:

 تهدیدات آمریکا و اسرائیل علیه ایران پدیده‌ای جدید نیست/ ایران به سطح بالای بازدارندگی دست یافته است

 تهدیدات آمریکا و اسرائیل علیه ایران پدیده‌ای جدید نیست/ ایران به سطح بالای بازدارندگی دست یافته است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: تهدیدات اسرائیل و آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی، پدیده‌ای جدید نیست و به زمان امروز و دیروز یا حتی چهار سال پیش محدود نمی‌شود.

حجت الاسلام ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در واکنش به تهدیدات اخیر آمریکا علیه ایران به دلیل حمله به اسرائیل اظهار کرد: تهدیدات اسرائیل و آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی، پدیده‌ای جدید نیست و به زمان امروز و دیروز یا حتی چهار سال پیش محدود نمی‌شود. از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون، این تهدیدات وجود داشته است. اما سوال این است: اگر شاه بیت رؤسای جمهور مختلف آمریکا این است که همه گزینه‌ها روی میز است و گزینه‌ای که به رخ کشیده می‌شود نظامی است، چرا هیچ‌گاه این گزینه به اجرا در نیامده است؟

وی با اشاره به دو دلیل عدم اجرای گزینه‌های نظامی افزود: دلیل اول به علت نجابت آنها نیست، اگرچه می‌گوییم آنها نجیب نیستند و خبیث هم هستند و دلیل دوم، آنها به حال مردم ما می‌سوزند و ادعا می‌کنند که نمی‌خواهند کسی کشته شود، در حالی که امروز نسل‌کشی و کودک‌کشی را در غزه مشاهده می‌کنیم.

این نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه چرایی عدم اجرای گزینه‌های روی میز، به سطح بازدارندگی جمهوری اسلامی بازمی‌گردد، تصریح کرد: ما در بعد دفاعی و نظامی به مرحله‌ای رسیده‌ایم که هزینه و ریسک برای دشمن به شدت افزایش یافته است. دشمن احساس می‌کند که ممکن است شروع کننده جنگ باشد، اما تمام کننده آن نخواهد بود. به تعبیر مقام معظم رهبری، "زمان بزن در رو" تمام شده است و دشمن نمی‌تواند به راحتی تصمیم بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید به تهدیدات دشمن جدی پاسخ داد و در عین حال نباید از آن‌ها ترسید، ادامه داد: عقل اقتصادی، نظامی و دفاعی ایجاب می‌کند که به این تهدیدات پاسخ جدی دهیم. بحمدالله ما در بهترین شرایط آمادگی هستیم که اگر دست از پا خطا کنند، مجازات شوند، از سوی دیگر، نباید از تهدیدات بترسیم و باید به پیش برویم.

حجت الاسلام ذوالنوری در پایان گفت: باید پایه‌های اقتصادی کشور را تقویت کنیم، توان دفاعی خود را بالا ببریم و سرمایه اجتماعی‌مان را افزایش دهیم. رضایت مردم و معیشت آنها باید در اولویت قرار گیرد. برای حل مشکلات مردم، دستگاه اقتصادی باید فعال باشد و دستگاه‌های امنیتی و نظامی باید با تهدیدات جدی برخورد کنند و همیشه در شرایط تقابل با دشمن آماده باشند.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه