اخبار داغ

وزیر میراث فرهنگی:

سیستان و بلوچستان قطب گردشگری می‌تواند باشد / این استان ظرفیت پزشکی خوبی دارد

سیستان و بلوچستان قطب گردشگری می‌تواند باشد / این استان ظرفیت پزشکی خوبی دارد
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه یکی از قطب‌های گردشگری کشور می‌تواند سیستان و بلوچستان باشد، گفت: عزم دولت چهاردهم رفع موانع مسیر گردشگری، بویژه گردشگری سلامت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید رضا صالحی امیری امرز (پنجشنبه، هشتم شهریور ماه) در حاشیه سفر به سیستان و بلوچستان و در بازدید از موزه جنوب شرق، بیان کرد: جذب گردشگر خارجی یکی از اولویت‌های دستگاه میراث فرهنگی است. این موضوع فراملی است و نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های مسئول است.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری بیش از ۱۰ دستگاه دخیل هستند، باید در سطح ملی و کلان به این موضوع پرداخته شود، چون عزم دولت چهاردهم رفع موانع مسیر گردشگری است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در حوزه گردشگری سلامت نیز باید با همکاری وزارت بهداشت اقدامات جدی در دستور کار قرار گیرد و یکی از قطب‌های گردشگری کشور می‌تواند سیستان و بلوچستان باشد. سیستان و بلوچستان ظرفیت پزشکی بسیار خوبی دارد. همچنین در تربیت پزشکان و ساخت بیمارستان‌های جدید بویژه در زاهدان ورود جدی کرده که همه این‌ها در قطب گردشگری  شدن این شهر و این استان، بویژه از کشورهای همجوار اثرگذار است.

صالحی امیری افزود: در حوزه میراث، سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بزرگی دارد که قابل تقدیر است؛ اما جذب گردشگر به زیرساخت نیاز دارد که قدم‌های بزرگی در این راستا برداشته شده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه