اخبار داغ

ورزشکاران و مربیان ایران در پارالمپیک چه گفتند؟

حبیبی: فکر نمی کردم مدال بگیرم/ ضیغمی نژاد: نمی‌دانم برای مدال چکار باید بکنم

حبیبی: فکر نمی کردم مدال بگیرم/ ضیغمی نژاد: نمی‌دانم برای مدال چکار باید بکنم
نمایندگان و مربیان ایران در پایان رقابتهای خود در دومین روز بازیهای پارالمپیک صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دومین روز از بازیهای پارالمپیک پاریس 2024 آغاز شد و ورزشکاران ایران در ۷ رشته به مصاف حریفان خود رفتند. 

در پایان مسابقات ورزشکاران و مربیان ایران صحبت کردند.

امیری: میرشفیعی مسابقه سنگینی داشت

حسین امیری سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی کشورمان بعد از راهیابی سیدمحمدرضا میرشفیعی به فینال تپانچه ۱۰ متر بادی در پارالمپیک پاریس اظهار داشت: مسابقه‌ای که الان برگزار شد جزو مسابقات سنگین بود چرا که بیشتر قهرمانان جهان از آسیا هستند.

وی افزود: همانطور که شاهد بودید آسیایی‌ها امروز رتبه‌های اول تا چهارم را به خودشان اختصاص دادند و میرشفیعی نماینده کشورمان نیز در رده چهارم قرار گرفت ولی از نظر کیفی عملکرد خیلی خوبی داشت.

امیری خاطرنشان کرد؛ ان‌شالله تا یک ساعت دیگر که فینال برگزار می‌شود اگر میرشفیعی بتواند همین کیفیت را داشته باشد، روی سکو خواهد رفت.

جعفری: گام اول را محکم برداشتیم

حسن جعفری ملی‌پوش تیم گلبال ایران و بهترین بازیکن زمین پس از برتری تیم کشورمان مقابل فرانسه اظهار داشت: بازی خوبی بود. همیشه اولین دیدار در هر تورنمنتی سخت است، با این وجود توانستیم با شکست فرانسه گام اول را محکم برداریم. امیدوارم فردا بازی خوبی با برزیل انجام بدهیم و در نهایت از گروه مان صعود کنیم و در دور بعدی با تیم آسانتری برخورد کنیم.

وی درباره حریف فردای تیم ملی عنوان کرد: برزیل قهرمان پارالمپیک است. خوشبختانه در مرحله گروهی با هم روبرو می‌شویم و اگر در مرحله حذفی برنده شویم و به فینال برسیم، دیگر با این تیم مواجه تا دیدار نهایی نخواهیم شد.

جعفری با بیان اینکه جدالهای ایران و آمریکا، دیگر حریف کشورمان در مرحله گروهی همیشه برابر بوده است ، گفت: ما آماده ایم که نتیجه خوبی بگیریم. مردم دعا کنند که روی سکو برویم و اول شویم تا دل آنها را شاد کنیم.

وی که هست گل در بازی امروز به ثمر رساند، در پایان گفت: با وجود این تعداد گلی که به ثمر رساندم، اما به آقای گلی فکر نمی‌کنم و هدفم ارائه بهترین بازی است و به نتیجه دلخواه برسیم.

دوستی: از گلهای خورده راضی نیستم

محمدرضا دوستی سرمربی تیم ملی گلبال پس از پیروزی ۱۲ بر ۸ تیم ملی گلبال مقابل فرانسه گفت: دیدار برابر فرانسه رقابتی نبود که برای ما ایجاد فشار کند، در واقع فضایی که جمعیت تماشاگران در سالن ایجاد کرده بودند بیشتر باعث ایجاد فشار روی بازیکنان شده بود.

وی ادامه داد: این موضوعی بود که روز گذشته در مورد آن‌ به بازیکنان هشدار داده بودم و تاکید داشتم که ۵ هزار تماشاگر در سالن حضور خواهند داشت و تیم‌شان را تشویق می کنند. 

دوستی تصریح کرد: در این شرایط و در همان دقایق ابتدایی دو گل دریافت کردیم اما به مرور بر شرایط مسلط شدیم.

وی با اشاره به زمین مسابقه و نو بودن کف پوش ان گفت: سه توپ ما پنالتی شد که البته آنها را به گل تبدیل کردیم، در کل رقابت با فرانسه و نتیجه آن برای شروع کارمان خوب بود. البته از تعداد گل های خورده راضی نیستم.

سرمربی تیم ملی گلبال با یادآوری اینکه د‌ومین دیدار تیمش در بازی های پارالمپیک‌ روز شنبه مقابل برزیل برگزار می شود، خاطرنشان کرد: قطعا برای این بازی تیم حریف تماشاگر زیادی ندارد و از این حیث شرایط برای ما بهتر خواهد بود.

امیری: جمع کردن میرشفیعی از لحاظ روحی روانی مشکل بود

حسین امیری سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی بعد از کسب عنوان هشتمی سیدمحمد رضا میرشفیعی در بازی‌های پارالمپیک پاریس گفت: یکی از تیر‌هایی که نماینده کشورمان شلیک کرد امتیاز ۶ داشت که بعد از آن جمع کردن او از لحاظ روحی و روانی سخت بود و نمی‌شد کاری کرد.

وی افزود: چند روز دیگر یعنی سه‌شنبه او باید در ماده تپانچه خفیف ۵۰ متر مردان به مصاف حریفان خود برود.

امیری ادامه داد: فردا هم زنان ملی‌پوش ساره جوانمردی و نسرین شاهی در ماده تپانچه ۱۰ متر به مصاف حریفان خود خواهند رفت که ان‌شاالله مدال خواهند گرفت.

سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی در خصوص مسابقه امروز رقیه شجاعی نیز اظهار داشت: او امروز تمرکز لازم را نداشت و خیلی هم سعی کرد خودش را جمع‌وجور کنه که نشد. تیراندازی رشته‌ای است که بالا و پایین زیاد دارد

وی در پایان گفت: ما شرمنده مردم می‌شویم در حالی که هر چه در توان داشتیم به کار گرفتیم که متاسفانه نشد و امیدوارم در روزهای آینده نمایندگان کشورمان با کسب مدال دل مردم را شاد کنند.

رضایی: آماده رویارویی با برزیل و آلمان هستیم

هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران در پایان دیدار تیم اوکراین اظهار داشت: اولین بازی هر تیم خیلی سخت هست و ما توانستیم آن را مدیریت کنیم.

وی در ادامه افزود: از همه ۱۲ بازیکن تیم استفاده کردیم و با وجود اینکه تنها یک ساعت پیش از بازی در سالن اصلی تمرین داشتیم بازی خوبی ارائه دادیم.

سرمربی تیم ایران خاطر نشان کرد: نمایش خوبی مقابل اوکراین داشتیم و آماده برگزاری دو دیدار باقی مانده مقابل برزیل و آلمان هستیم.

رضایی افزود: ما با ۶ نفر بازی را شروع کردیم و در گیمهای دوم و سوم از همه بازیکنان استفاده شد تا ظرفیت آنها در یک مسابقه رسمی با سطح بالا سنجیده شود و در شرایط مختلف بتوانیم مشکلات احتمالی را مدیریت کنیم.

رضایی ضمن ابراز خرسندی از حضور پرشور تماشاچیان ایرانی در سالن گفت: خوشبختانه ما اینجا غریبه نیستیم و خوشحالم که هموطنان ما امروز نظاره گر این مسابقه بودند و از حمایت آنها تشکر می کنم.

صالحی: پیروزی مقابل اوکراین نقطه آغاز خوبی برای تیم ایران بود

رمضان صالحی از ملی پوشان با سابقه تیم ملی والیبال نشسته در پایان اولین دیدار ایران در مرحله گروهی اظهار داشت: بازی خوبی مقابل تیم اوکراین داشتیم. به صورت معمول اولین بازی همیشه شرایط خاص خودش را دارد و باید روی نکاتی که تمرین کرده ایم تمرکز کنیم تا در ادامه کار بتوانیم بهتر عمل کنیم.

وی افزود: شرایط در این بازی خوب پیش رفت و برای شروع ایده آل بودیم.

صالحی خاطرنشان کرد: امیدوارم این شرایط ادامه پیدا کند. ما بازی های سخت تری پیش رو داریم و این پیروزی نقطه آغاز خوبی برای تیم بود.

نوری:  خیلی تحت فشار بودم

هادی نوری ملی پوش پاراتیر و کمان پس از صعود به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات کامپوند پاراتیراندازی با کمان پارالمپیک اظهار داشت: می توانم به جرات بگویم ما در مرحله مقدماتی ۱۰ درصد خودمان هم نبودیم و به خاطر همین از شب گذشته تا الان خیلی تحت فشار بودم. 

وی ادامه داد: مسابقه اول استرس زیادی داشت و با حریف سرسختی رقابت کردم و خدارا شکر دعای خیر مردم بدرقه راهمان بوده و توانستم پیروز شوم.

ملی پوش پاراتیراندازی با کمان در مورد اینکه باد و باران روی کار او تاثیر داشت یا خیر، تاکید کرد: خیلی چالش را دوست دارم و باران هم می بارید. با حس خوبی آمده بودم و خوشبختانه توانستم نتیجه بگیرم.

ضیغمی نژاد: نمی دانم دیگر چکار باید بکنم که به مدال برسم

سینا ضیغمی نژاد بعد از کسب عنوان هشتمی ماده 100 متر قورباغه کلاس SB9 در مسابقات پاراشنای پارالمپیک 2024 پاریس اظهار داشت: مسابقات در سطح بالایی برگزار شد. در ماههای اخیر تمام تلاشم را کردم و تمریناتم را جدی دنبال کردم. امروز هم تمام زور خودم را زدم و در نهایت هم به رتبه هشتم رسیدم.

وی در پاسخ به این سوال که انتظار داشت که به مدال برسد، عنوان کرد: انتظارم از خودم بیشتر بود. تمرینات بسیار پرفشاری انجام دادم و 6 ماه از خانه دور بودم. صبح و عصر تمرین می کردم، اما نمی دانم چرا هر چقدر تلاش می کنیم، باز هم نمی توانیم به مدال برسیم. 

نفر هشتم مسابقات پاراشنای پارالمپیک در خصوص اینکه رکوردهایی که امروز به مدال دست یافتند را قبلا ثبت کرده یا خیر، گفت: من رکوردهای نفر سوم و چهارم را که دیدم، به نظرم خودم هم می توانستم چنین رکوردی بزنم و قبلا ثبت کرده بودم. من هم باید در چنین جایگاهی قرار می گرفتم، اما نمی دانم دیگر باید چه کار کنم که به مدال برسم. 

ضیغمی نژاد در پایان گفت: به راهم با قدرت ادامه می دهم و امیدوارم در آینده بتوانم رتبه بهتری کسب کنم.

ایزدی: جو سالن در فینال خیلی سنگین بود

علیرضا ایزدی سرمربی تیم ملی پاراشنای ایران بعد از پایان رقابت های 100 متر قورباغه کلاس SB9 با حضور دو نماینده ایران اظهار داشت: امروز سینا ضیغمی نژاد و شاهین ایزدیار را در رقابت داشتیم که سینا توانست به عنوان نفر هشتم به فینال راه پیدا کند و در پایان هم جایگاه هشتم را به خودش اختصاص داد. 

وی در پاسخ به این سوال که رکورد ضیغمی نژاد در مرحله مقدماتی بهتر از فینال بود، گفت: جو مسابقه خیلی سنگین است. ما بعد از هانگژو نتوانستیم در مسابقه ای شرکت کنیم، در حالی که همه شناگرانی که می بینیم در چند مسابقه جهانی شرکت داشتند. ورزشکاران ما در یک مسابقه قهرمانی کشور داخلی شرکت کردند که تماشاگر ندارد، اما اینجا 17 هزار نفر تشویق کردند. به ویژه در فینال شناگر فرانسوی هم بود و سالن یکصدا تشویقش می کردند. این مسائل مزید بر علت شد که فشار روانی روی ورزشکار ما خیلی زیاد شود و نتواند عملکرد خودش را به خوبی ارائه دهد.

ایزدی در خصوص اینکه انتظار مدال از شاگردانش داشته یا خیر، گفت: در دو دوره قبلی هم شرکت کرده بودیم، توانستیم به فینال برسیم و هشتم شویم. در این دوره هم این اتفاق تکرار شد. رقبای سختی داریم و کشورها سرمایه گذاری خوبی می کنند. جایگاه ما همین است و همین که به فینال رسیدیم، اتفاق خوبی بود. 

امیری: بیشتر از همه خودم از عملکردم ناراحتم 

حامد امیری ملی پوش پارادوومیدانی پس از کسب جایگاه هفتم در مسابقات پرتاب وزنه پارادوومیدانی بازی های پارالمپیک گفت: شکست در هر جایگاهی خوب نیست، من صد خود را گذاشتم و تمام تلاشم را کردم اما دو متر زیر رکوردم زدم.

وی ادامه داد: در شرایطی وارد مسابقه شدم که تمام بدنم‌ زیر باران خیس شده بود، البته این شرایط باران برای همه وجود داشت اما رکوردی که زدم، رکورد تمرینم هم نبود.

امیری تاکید کرد: من در تمرین وزنه ۵ کیلویی را به اندازه ۱۱ متر پرتاب می کردم اما اینجا وزنه ۴ کیلویی را نتوانستم بزنم. شرایط جوی بخشی از دلیل است و بخش دیگر به خاطر شرایط غذایی خودم بود.

وی در این زمینه توضیح بیشتری داد و گفت: از زمانیکه وارد پاریس شدم فقط ماکارانی می خورم، این‌ مشکل خود من است و گردن هیچ کسی نیست، نه فدراسیون و نه کمیته، فقط خودم مقصر هستم. 

ملی پوش پارادوومیدانی که در بازی های ۲۰۲۰ توکیو مدال طلا گرفته بود، افزود: فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک صد در صد حمایت کردند اما من دو متر زیر رکوردم زدم. شرایط جوی روی عملکردم تاثیر داشت، از دمای ۵۰ درجه امدیم اینجا که ۱۷ درجه است. چهار ساعت روی ویلچر بودم.

امیری تاکید کرد: البته باز هم می گویم این شرایط باران و ویلچر برای همه وجود داشت و دلیل نداشت من عملکرد بدی داشته باشم، بعد از ۲۴ سال اولین بار بود که پایین تر از رکوردم زدم. از خودم راضی نیستم و بیشتر از همه خودم از عملکردم ناراحتم.

پارادوومیدانی کار ایران تاکید کرد: ۶ ماه برای این بازی ها زحمت کشیدم، طی این مدت خانواده ام اذیت شدند. خیلی ها منتظر طلای من بودند نه این عملکرد، با گفتن شرمنده ام هم چیزی درست نمی شود. باید این موضوع یعنی عملکرد من بررسی فنی شود.

حبیبی: فکر نمی کردم مدال بگیرم 

پرستو حبیبی دختر پارادوومیدانی کار ایران که در ماده پرتاب کلاب مسابقات پارادوومیدانی موفق به کسب مدال برنز شد، گفت: خدا رو شکر توانستم پرتاب خوبی داشته باشم و در میان ۱۶ شرکت کننده در جایگاه سوم‌ قرار بگیرم.

وی تاکید کرد: اولین بار است که در بازی های پارالمپیک شرکت می کنم، خوشحالم که در اولین حضور صاحب مدال شدم.

حبیبی یاداور شد: چون تجربه ای از بازی های پارالمپیک ندارم، تصور نمی کردم مدال بگیرم اما الان از عملکردم و مدال به دست آمده خوشحالم.

ذاکر: با مدال برنز ۲ سانتی متر فاصله داشتم

ظفر ذاکر ملی پوش تیم پارادوومیدانی ایران در رقابتهای ماده پرتاب وزنه کلاس F55 با اختلاف ۲ سانتی متر در جایگاه چهارم قرار گرفت.

وی در خصوص عملکردش در این مسابقات گفت: بازی های پاریس ۲۰۲۴ اولین تجربه پارالمپیکی من است. امروز شرایط جوی با ما همراه نبود و بارش شدید باران روی عملکردم تاثیر گذاشت.

ذاکر ادامه داد: مدال آوران این ماده همگی اهل اروپا بودند و به این شرایط عادت داشتند.

ملی پوش تیم پارادوومیدانی افزود: رکوردی که در ایران به ثبت رساندم، ۲۰ سانتی متر بیشتر از رکورد نهایی امروزم بود و انتظارم این بود که در پاریس آن را ارتقا دهم.

وی خاطر نشان کرد: رکوردم در بازی های پاراآسیایی هانگژو ۱۱.۱۶ متر بود و رکورد نهاییم در رقابت امروز ۱۱.۸۸ سانتی متر که به نسبت سال گذشته با افزایش چشمگیری همراه بود. در ایران رکورد ۱۲.۰۸ را هم ثبت کرده بودم.

ذاکر در پایان گفت: در رقابتهای امروز با ۱۱ حریف روبرو بودم و تجربه رویارویی با هیچ کدام را نداشتم. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه