اخبار داغ

پنجمی گلبال با شکست امریکا؛

بازیهای پارالمپیک پاریس| نقره صفرزاده در 400 متر/ صعود والیبال نشسته به نیمه نهایی

بازیهای پارالمپیک پاریس| نقره صفرزاده در 400 متر/ صعود والیبال نشسته به نیمه نهایی
ورزشکاران کاروان فرزندان ایران در ششمین روز از بازی‌های پارالمپیک پاریس به مصاف حریفان خود رفتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز سه شنبه در ششمین روز از رقابت‌های بازیهای پارالمپیک پاریس 2024، ورزشکاران کشورمان در 5 رشته مختلف به مصاف حریفان خود رفتند. 

پاراتیر و کمان؛ ناکامی رحیمی در ریکرو

پیکارهای پاراتیر و کمان ریکرو افرادی زنان در بازی‌های پارالمپیک پاریس در مجموعه اینولید آغاز شد که سمیه رحیمی در مرحله یک شانزدهم به مصاف عزیزا بنهامی از فرانسه رفت.

نماینده کشورمان در این مسابقه با برتری مطلق با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.

سمیه رحیمی در مرحله یک‌هشتم به مصاف «دورتئا پویمنیدو » از یونان رفت و‌ موفق به شکست ۶ بر صفر او‌ شد.

در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات پاراتیروکمان سمیه رحیمی به مصاف «یانگ» از چین رفت و با نتیجه ۶ به صفر مقابل او متحمل شکست شد. بدین ترتیب رحیمی از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند. 

گلبال؛ پنجمی ایران با شکست آمریکا 

تیم ملی گلبال ایران رتبه پنجم در بازی‌های پارالمپیک پاریس را به خود اختصاص داد.

تیم ملی گلبال ایران که در گذشته با شکست مقابل اوکراین فرصت صعود به نیمه‌نهایی را از دست داده بود، ظهر امروز برای کسب رتبه پنجم به مصاف آمریکا رفت و در پایان موفق شد با برتری ۴ بر ۳ مقابل این حریف عنوان پنجمی را به خود اختصاص بدهد.

این نتیجه در حالی رقم خورد که تیم کشورمان در مرحله گروهی ۱۴ بر ۷ به این حریف باخته بود ، اما امروز انتقام آن باخت را گرفت. در بین هشت تیم شرکت کننده در پارالمپیک رتبه پنجم را به خود اختصاص داد.

پارادوومیدانی؛ نقره صفرزاده در 400 متر

هاجر صفرزاد دونده زنان ایران در ماده ۴۰۰ متر T۱۲ بازی‌های پارالمپیک پاریس به مدال نقره دست پیدا کرد.

صفرزاده ۲۵ ساله با ثبت زمان  ۵۵.۳۹ ضمن شکستن رکورد آسیا به این عنوان تاریخی رسید."امارا دوراند" از کوبا با ۵۳.۵۹ طلا گرفت و مدال برنز به "اوکسانا بوتورچوک" از اوکراین با زمان ۵۵.۶۷ رسید. 

صفرزاده در رقابت‌های قهرمانی جهان پارادوومیدانی که اردیبهشت ماه در کوبه ژاپن برگزار شده بود با ثبت زمان ۵۷.۵۶ به مدال طلا دست پیدا کرده بود. 

این ششمین مدال کاروان ایران در پارادوومیدانی به حساب می‌آید.

الفت‌نیا در پرش طول چهارم شد

علی الفت‌نیا در پرش طول کلاس T۳۷ بازی‌های پارالمپیک پاریس در جایگاه چهارم قرار گرفت. 

نماینده ایران در این ماده با پرشی به میزان ۶.۰۴ با قرار گرفتن در جایگاه چهارم به کار خود پایان داد. 

"برایان ایمپلیزری" از آرژانتین در این ماده با پرش ۶.۴۲ به مدال طلا رسید. "اوپیو سامسون" از کنیا و "ماتئوس کاردوسو" از برزیل با ۶.۲۰ نقره و برنز گرفتند.  

در این ماده 8 ورزشکار از کشورهای ایران، قبرس، آرژانتین، اوکراین، کلمبیا، کنیا، مالزی و برزیل حضور داشتند. 

ناکامی متقیان در پرتاب نیزه زنان

هاشمیه متقیان در پرتاب نیزه زنان کلاس F۵۶ بازی های پارالمپیک پاریس در رده پنجم قرار گرفت.

پرتابگر بانوی ایران با پرتابی به میزان ۲۱.۶۹ به کار خود در این ماده در ورزشگاه استادو فرانس پایان داد.

"دایانا کرومینا" از لتونی با ۲۴.۹۹ قهرمان شد و مدال های نقره و برنز به ترتیب به "ماچادو" از برزیل (۲۳.۵۱) و "سیتونگ لین" از چین (۲۲.۳۵) رسید.

متقیان در دوره قبلی این بازی‌ها در توکیو موفق شده بود با پرتاب ۲۴.۵۰ به مدال طلا دست پیدا کند اما در این دوره از بازی‌ها موفق به تکرار رکورد خود نشد.

پاراتیراندازی؛ رقیه شجاعی از رسیدن به فینال 50 متر سه وضعیت بازماند

در ادامه رقابت های پاراتیراندازی پارالمپیک 2024 پاریس امروز مسابقات تفنگ 50 متر سه وضعیت زنان با حضور رقیه شجاعی از ایران و 15 تیرانداز دیگر از کشورهای مختلف برگزار شد.

در پایان این رقابت نسبتا طولانی و نفس گیر که ورزشکاران در هر بخش 40 تیر شلیک می کردند، رقیه شجاعی با 1151 امتیاز در رده یازدهم قرار گرفت. 

8 ورزشکار برتر دور مقدماتی به فینال راه پیدا می کردند که شجاعی با قرار گرفتن در رده یازدهم از رسیدن به فینال بازماند.

ورزشکارانی از کشورهای سوئد، اسلواکی، چین، اوکراین، کره جنوبی، آلمان، هند و استرالیا موفق به حضور در فینال شدند.

مسابقات پاراتیراندازی در شتقو که فاصله نسبتا زیادی با پاریس دارد، فردا نیز در بخش تپانچه خفیف 50 متر ادامه خواهد داشت و ساره جوانمردی و محمدرضا میرشفیعی از ایران به مصاف رقبای خود می روند.

والیبال نشسته؛ صعود مقتدرانه ایران به نیمه نهایی با برد آلمان

مسابقات والیبال نشسته بازیهای پارالمپیک پاریس 2024 با برگزاری مسابقات مرحله یک چهارم در سالن نورث آرنا پاریس دنبال شد و تیم ملی والیبال نشسته ایران به مصاف آلمان رفت. 

در این بازی نزدیک و سخت که جو سالن به سود حریف بود، آلمان ها از همان ست نخست رقابت پایاپایی با ایران داشتند اما رفته رفته تیم ایران به بازی مسلط شد و برتری خود را به حریف دیکته کرد و توانست ست نخست را با نتیجه 25 بر 16 به سود خود خاتمه دهد.

در ست دوم نیز ایران اقتدار خود را به رخ کشید و موفق شد در یک نمایش برتر با نتیجه 25 بر 13 حریف را شکست دهد. برتری ایران در ست سوم هم ادامه یافت و این ست هم با پیروزی 25 بر 16 به سود ایران خاتمه یافت. 

بدین ترتیب تیم ملی والیبال نشسته ایران در یک بازی برتر و مقتدرانه 3 بر صفر آلمان را شکست داد تا با اقتدار به مرحله نیمه نهایی بازیهای پارالمپیک پاریس صعود کند.

مصر حریف ایران در نیمه‌نهایی شد

حریف تیم ملی والیبال نشسته ایران در مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های پارالمپیک پاریس مشخص شد. تیم ملی والیبال نشسته ایران در سومین دیدار خود در مرحله گروهی بازی‌های پارالمپیک پاریس، ظهر امروز با نتیجه ۳ بر صفر از سد تیم آلمان گذشت و با ۹ امتیاز در صدر گروه دوم قرار گرفت.

شاگردان هادی رضایی که پیش از این حضورشان در مرحله نیمه‌نهایی را قطعی کرده بودند، در این مرحله باید مقابل مصر قرار بگیرند؛ تیمی که در گروهش پس از بوسنی در رده دوم ایستاد.

این بازی روز پنج‌شنبه ۱۵ شهریور ماه از ساعت ۱۴ (۱۵:۳۰ به وقت تهران) در ورزشگاه نورث پاریس آرنا برگزار می‌شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه