اخبار داغ

ورزشکاران و مربیان ایران در پارالمپیک چه گفتند؟

سلگی: منتظر مدالهای دیگری هستیم/ صفرزاده: 3 رکوردشکنی نشانه بهترین عملکردم بود

سلگی: منتظر مدالهای دیگری هستیم/ صفرزاده: 3 رکوردشکنی نشانه بهترین عملکردم بود
ورزشکاران و مربیان ایران در پایان رقابتهای خود در ششمین روز بازیهای پارالمپیک صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ششمین روز از بازیهای پارالمپیک پاریس 2024 آغاز شد و ورزشکاران ایران در 5 رشته به مصاف حریفان خود رفتند. 

در پایان مسابقات ورزشکاران ایران و مربیان صحبت کردند. 

امیری: فردا به کسب مدال امیدواریم

حسین امیری سرمربی تیم‌ملی پاراتیراندازی در پایان رقابت رقیه شجاعی در تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت اظهار داشت: رشته سه وضعيت را مى توان سنگين ترين رشته در تيراندازى دانست كه رقابت آن در پوزيشن مختلف برگزار مى شود. رقابت در اين رشته خيلى سخت و دشوار است و جزو رشته هاى اصلى ما محسوب نمى شود. 

وى افزود: فردا مسابقه تپانچه خفیف ۵۰ متر را داریم که ساره جوانمردی و محمدرضا میرشفیعی از ایران رقابت می کنند. در این رشته شانس مدال خواهیم‌ داشت و امیدواریم مدال های خوشرنگی‌ کسب کنیم.

رضایی: شایسته برد مقابل آلمان بودیم

هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته پس از برتری قاطع والیبال نشسته ایران مقابل آلمان و صعود به مرحله نیمه نهایی پارالمپیک پاریس، اظهار داشت: آلمان خیلی نسبت به قبل بهتر شده و فکر می کنم در فینال هم دوباره با این تیم بازی کنیم. آلمانی ها کمی کری خوانده بودند و باعث شدند ما محکم تر بازی کنیم. این کری خوانی ها در ورزش طبیعی است و به تیم ها انگیزه بیشتری می دهد.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران، افزود: بچه ها والیبال تماشاگر پسندی ارائه کردند و موفق به شکست ۳ بر صفر حریف شدند. همانطور که بسکتبال آمریکا و فوتبال زیباست، بچه های ما هم در والیبال نشسته زیبا بازی می کنند. ما با آنالیز کامل حریف به میدان آمدیم و با تاکتیک خیلی خوب بازی کردیم و حقمان برد بود. 

وی ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد چیزی که خواستم را بچه ها پیاده کردند. بچه های خوبی داریم و هر چیزی می خواهیم انجام می دهند. خیلی خوب بازی کردند و شایسته برد بودند.

رضایی درباره بازی نیمه نهایی نیز گفت: با مصر در نیمه نهایی مصاف می کنیم. ما به اینکه با چه تیمی بازی می کنیم کار نداریم و برای برد مقابل همه رقبا به میدان می رویم. حریف را آنالیز کرده ایم و هدفمان رسیدن به فینال است.

صالحی: یکی از بهترین بازی‌ها را مقابل آلمان برگزار کردیم

رمضان صالحی بازیکن تیم ملی والیبال نشسته پس از برتری مقتدرانه ۳ بر صفر والیبال نشسته ایران مقابل آلمان در مرحله یک چهارم نهایی پارالمپیک اظهار داشت: نسبت به دو مسابقه قبلی که داشتیم امروز بازی با کیفیت تر بود و بچه ها در شرایط خوبی قرار داشتند. به نظر من یکی از بهترین بازی‌های تیم ملی در چند سال اخیر بود و این نشان می‌دهد که اقتدار والیبال نشسته ایران تا چه اندازه است.

وی ادامه داد: امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و بتوانیم در بازی‌های آینده نیز با قدرت به پیروزی برسیم.

ملی پوش والیبال نشسته در خصوص حریف مرحله‌ نیمه نهایی گفت: فکر می‌کنم مصر باشد اما برای ما فرقی ندارد، مهم این است که ما خوب باشیم و کارهای فنی که مربیان می‌گویند را در زمین پیاده کنیم. در مجموع پارالمپیک است و همه تیم‌ها قدرتمند هستند و با بهترین شرایط حضور پیدا کرده‌اند.

بیگدلی: فرقی نمی کند حریف ما چه تیمی باشد

صادق بیگدلی بازیکن تیم ملی والیبال نشسته پس از پیروزی برابر آلمان اظهار داشت: آلمان تیم خیلی خوبی است و در بازی تدارکاتی پیش از پارالمپیک نمایش خیلی خوبی برابر ما داشت. تیم ما رفته رفته بهتر و هماهنگتر می شود و از نسبت به بازی نخست نمایش بهتری داشتیم. امیدوارم این سیر صعودی را تا فینال ادامه دهیم تا مدال خوشرنگ طلا را تقدیم مردم کنیم. 

وی افزود: ما برتری خودمان را به آلمان را رفته رفته دیکته کردیم. آلمان شاکله 20 ساله خودش را به این مسابقات آورده. این تیم به بوسنی خورده و قطعا برای آنها دردسر درست خواهد کرد و بازی جذابی خواهد شد. البته فرقی برای ما ندارد چون ما طلا می خواهیم و هر تیمی برابر ما قرار بگیرد، ما می خواهیم قهرمان شویم.

دوستی: بازیکنان تیم مثل یک سرباز از جان مایه گذاشتند

بهمن دوستی سرمربی تیم ملی گلبال در پایان این دیدار بازی با آمریکا برای کسب عنوان پنجمی را حیثیتی خواند و گفت: مقابل آمریکا مساوی بودیم اما در لحظات آخر بازی را مدیریت کردیم و پیروز شدیم.

وی افزود: تمام فکر و ذهن ما رسیدن به سکوی پارالمپیک بود. بچه ها از جان و دل مایه گذاشتند اما متاسفانه نشد.

دوستی گفت: تیم ما در سطح تیمهای خوب دنیاست. در بازی با اوکراین هم خوب عمل کردیم اما در لحظات آخر با بهم خوردن تمرکز یک ورزشکار نتیجه به سود حریف خاتمه یافت و از راه یابی به نیمه نهایی بازماندیم.

سرمربی تیم ملی گلبال گفت: در طول بازی ها مصدومیتهایی ایجاد شد و بازی های ما نیز پشت هم و پرفشار بود و زمانی برای ریکاوری وجود نداشت و این مساله بر عملکرد ما تاثیر گذار بود.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع از عملکرد بچه ها راضی هستم. تیم ما پتانسیل بالایی دارد و معتقدم اگر برجنبه های روانی آن کار شود به نتایج بهتری دست خواهیم یافت‌.

رسولی: عملکرد همتی بی‌نظیر بود

غزاله رسولی داور بین‌المللی تیراندازی با کمان ایران در بازی‌های پارالمپیک در خصوص حضورش در پاریس اظهار داشت: داورها براساس درجه بین‌المللی برای این دوره از بازیها انتخاب شده‌اند. تعداد این داوران در جهان ۶۰ نفر است که برای پارالمپیک به عنوان بالاترین سطح مسابقات فقط از این نفرات انتخاب شدند. همه ساله به نسبت مساوی از قاره‌ها و جنسیت داوران، سهمیه‌ها تقسیم بندی می‌شود و برای پارالمپیک نیز داورانی انتخاب شدند که عملکرد خوبی در سال‌های گذشته داشتند.

وی در خصوص قضاوتش در تعداد زیادی از مسابقات، گفت: مسابقات به همه داوران حاضر در پارالمپیک به صورت مساوی برای قضاوت داده می‌شود اما شاید برخی مسابقاتی که حساس‌تر باشد را به داورانی که تسلط بیشتری دارند بدهند با این وجود همه داوران بین‌المللی سطح خوبی دارند.

رسولی در خصوص داوران بین‌المللی ایران نیز اظهار داشت: در حال حاضر ۶ داور بین‌المللی (۵ خانم و یک آقا) داریم و ان‌شالله از داوران جوان قاره‌ای به جمع داوران بین‌المللی اضافه شوند.

وی در خصوص عملکرد تیم ملی پاراتیر و کمان تا اینجای کار گفت: تیم ملی دو مدال نقره در کامپوند داشته و مشخص است که عملکردشان خوب بوده ولی قطعا طلا خیلی جذاب‌تر اما مدال نقره هم خوب است ضمن اینکه ملی‌پوشان خوب ظاهر شدند و حریفانشان در جهان حرف اول را می‌زنند. فاطمه همتی هم که به تازگی به تیم ملی پاراتیر و کمان اضافه شده، عملکرد بی‌نظیری داشت.

وی در خصوص بازی‌های پارالمپیک نیز اظهار داشت: به نظرم برگزاری مسابقات در همه قسمت‌ها تاکنون عالی بودـ

رحیمی: سعی کردم روند صبح را ادامه دهم اما نشد

سمیه رحیمی ملی‌پوش پاراتیروکمان در اسلحه ریکرو بعد از پایان کارش در بخش افرادی در بازی‌های پارالمپیک پاریس گفت: من همه کارهایی را که باید انجام می‌دادم که بتوانم استرسم را کنترل کنم را انجام داده بودم، اما گاهی برخی موارد غالب می شود و نمی‌توان کاری کرد.

وی افزود: امروز صبح خیلی خوب تیر زدم و حس می‌کنم که تمرکز بیشتری داشتم و فاصله‌ زیادی بین مسابقات صبح و بعد از ظهر افتاد. مسابقات صبح ساعت ۹:۳۰ (به وقت پاریس) تمام شد و بعد از ظهر هم ساعت ۱۷ آغاز شد و با توجه به اینکه با روانشناس تیم صحبت کرده بودم، سعی کردم که این روند را طی کنم و آرامش را داشته باشم، ولی خوب نتوانستم نتیجه لازم را کسب کنم.

رحیمی در خصوص حریف چینی خود نیز گفت: حریف عنوان‌داری است و در پاراآسیایی هانگژو نیز با او رقابت داشتم و اینجا هم نتوانستم او را شکست دهم؛ امیدوارم در مسابقات بعدی پرتوان‌تر حضور یابم و برای کشورم افتخار‌آفرینی کنم.

صفرزاده: سه بار رکوردشکنی در پارالمپیک نشانه بهترین عملکردم بود

 هاجر صفرزاده پس از کسب مدال نقره در مسابقه دوی 400 متر در بازی‌های پارالمپیک پاریس اظهار داشت: باز هم رکورد آسیا را شکستم، اما حریفم از کشور کوبا بسیار قدرتمند بود. او چند دوره قهرمان پارالمپیک شده و هدفم این است که رکورد او را در پارالمپیک بعدی بشکنم.

وی ادامه داد: بهترین عملکرد ورزشی ام را در این بازی‌ها ارائه کرد و بابت این موضوع خدا را شکر می‌کنم. من همه توانم را در این رقابت گذاشتم و ارتقاء رکوردها نیز نشانه همین موضوع است.

صفرزاده با تشکر از مردم ایران عنوان کرد: از مردم ایران تشکر می‌کنم که مرا دعا کردند. پیام‌های انگیزشی زیادی برایم ارسال شد و خوشحالی من، خوشحالی آنها نیز محسوب می‌شود.

صفرزاده در پایان گفت: رقابت بعدی ام روز 16 شهریور در مرحله مقدماتی ماده 200 متر است و امیدوارم در آنجا هم به موفقیت برسم.

الفت نیا: شروع خوبی داشتم، اما مصدومیتم عود کرد

ملی‌پوش پرش طول ایران در پارالمپیک گفت: اگر رکورد خودم را تمرینات را می زدم، دوم می‌شدم، اما مصدومیت قبلی ام عود کرد و نتوانستم رکورد اصلی‌ام را بزنم.

علی الفت نیا پس از کسب مقام چهارم در رقابت پرش طول در بازی‌های پارالمپیک پاریس گفت: شروع خوبی داشتم، ولی نشد که ادامه بدهم. اگر رکورد خودم را تمرینات را می زدم، دوم می‌شدم. من قبل از عید نوروز مصدوم شدم، اما خوب شده بودم. با این وجود این مصدومیت از پرش دوم به بعد دوباره عود کرد و با درد پریدم. 

وی درباره صحبت تلفنی با مربی اش گفت: مربی ام آقای دریساوی است که شرایط برای حضورش در اینجا مهیا نشد. به همین دلیل سعی کردم با تو ارتباط بگیرم تا اگر نکته‌ای وجود دارد، بگوید.

وی درباره پیش‌بینی از عملکردش قبل از شروع این رقابت عنوان کرد: در بدترین حالت دومی بود، چون در داخل تمرینات رکوردم خیلی بهتر بود، اما آن شرایط رقم نخورد و حیف شد. 

کوهپایه‌زاده: نمایندگان کشورمان روزهای حساسی را پیش‌رو دارند

جلیل کوهپایه‌زاده رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان در پایان مسابقه سمیه رحیمی در مسابقات ریکرو انفرادی زنان در بازی‌های پارالمپیک پاریس گفت: در محل مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس هستیم، الحمدالله تا روز ششم بازی‌ها، ورزشکاران کشورمان در ۷ رشته‌ مسابقات خودشان را شروع کردند و به مصاف رقبای خودشان رفتند.

وی افزود: میزبان بازی‌ها هم همه تلاشش را انجام می‌دهد که در کنار توانمندی ورزشکاران رشته‌های مختلف بتواند، میزبانی خوبی را هم داشته باشد که تاکنون نمره قبولی را در برگزاری فنی مسابقات داشتند. به هر حال شهر کمی شلوغ هست و مکانهایی که برای مسابقات در نظر گرفته‌اند در مرکز شهر است که این کار را برای تردد سخت می‌کند.

کوهپایه زاده تصریح کرد: در هر حال ورزشکاران کشورمان به لحاظ نتیجه، تقریبا نتایج مورد نظر را کسب کردند و امیدواریم در روزهای آتی که خیلی حساس‌تر برای ما است، بتوانیم مدال‌های خوشرنگ‌تری را برای کشور عزیزمان به ارمغان بیاوریم و دل مردم عزیزمان در روزهای آینده شاد خواهد شد.

سلگی: منتظر مدال های جدید کاروان ایران هستیم

سعید سلگی معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک با تاکید بر اینکه سطح‌باری های ۲۰۲۴ پاریس از بازی های توکیو بیشتر است، ارزیابی خود از عملکرد کاروان ایران را تشریح کرد. 

 سلگی معاون فنی ورزشی کمیته ملی پارالمپیک با یادآوری گذشت ۶ روز از بازی های پارالمپیک و نتایج ورزشکاران ایران در این مدت در پاسخ به این پرسش که «نتایج به دست آمده تا امروز چقدر با پیش بینی ها تطابق داشته است؟»، گفت: در مورد پیش بینی باید بگویم حقیقتا از یکی دو رشته انتظار عملکرد بهتری داشتیم، اما این را باید مدنظر قرار داد که پارالمپیک بالاترین سطح مسابقات ورزشی است.

وی ادامه داد: همه کشورها با حداکثر آمادگی حضور پیدا کرده اند، یکسری کشورهای توسعه یافته خیلی متحول حاضر شده اند که اصلا با شرایط آنها در دوره قابل مقایسه نیست، جایگاه مدالی این کشورها خیلی بالا رفته است.

سلگی با تاکید بر اینکه سطح بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ نسبت به بازی های ۲۰۲۰ توکیو واقعا بالا رفته است، خاطرنشان کرد: به ۵ روز آینده خیلی امید داریم تا ورزشکارانی که برای آنها شانس مدال قائل هستیم، طبق پیش بینی عمل کنند. امیدوارم این ورزشکاران در روز مسابقه خودشان باشند و مدال های خوشرنگی کسب کنند.

معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک همچنین در مورد پرونده دوپینگ مصطفی ماریان گفت: افتخار کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی تحت مقوله دوپینگ قرار گرفت، به همین دلیل برای پارالمپیک برنامه های جدی تری داشتیم تا دچار مشکل نشویم، حقیقتا دوره های آموزشی خوبی گذاشتیم که یکی از انها سه شنبه های آموزشی بود. حتی برای دوپینگ جریمه هایی را هم در نظر گرفتیم. 

وی در این زمینه ادامه داد: با فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ هم هماهنگی های لازم برای نمونه گیری انجام شد. سه مرحله تست گرفته شد، در دو مرحله همه تست ها منفی بود حتی نتیجه تست مصطفی ماریان که در مسابقات قهرمانی کشور (این رقابت ها خردادماه تحت نظر IPC) برگزار شد)، به کاروان ایران اضافه شد هم منفی بود.

سلگی تصریح کرد: در تست آخر ماقبل اعزام‌ هم تست مصطفی ماریان منفی بود اما مقوله دوپینگ دست خود ورزشکار و مربی او است، البته گاهی ناخواسته گریبانگیر ورزشکار می شود که قابل پذیرش نیست. چون ورزشکار حرفه ای باید همت جوانب را رعایت کند.

معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک ایران یادآور شد: با همه اینها نتیجه تستی که در دهکده المپیک از ماریان گرفته شد، مثبت شد و به همین دلیل او را با اولین گروه کاروان به کشور بازگرداندیم.

سلگی در مورد پرداخت پاداش مدال آوران کاروان فرزندان ایران در پاریس گفت: حواله پاداش مدال آوران تا به امروز به همه ورزشکارانی که در رشته های مختلف صاحب مدال شده اند، پرداخت شده است.

معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک همچنین در مورد موضوعات مطرح در مورد تختخواب مرتضی مهرزاد و‌ مشکلات ایجاد شده برای او گفت: مرتضی مهرزاد به خاطر فیزیک خاصش، شرایطی متفاوت از سایر ورزشکاران دارد. موضوع مربوط به تختخواب او هم خیلی پیچیده نبود و خیلی زود حل شد. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه