اخبار داغ

ورزشکاران و مربیان ایران در پارالمپیک چه گفتند؟

باجولوند: برای طلا 20 سانت کم آوردم/ بنی طبا: شاید خداحافظی کنم

باجولوند: برای طلا 20 سانت کم آوردم/ بنی طبا: شاید خداحافظی کنم
ورزشکاران و مربیان ایران در پایان رقابتهای خود در هشتمین روز بازیهای پارالمپیک صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هشتمین روز از بازیهای پارالمپیک پاریس 2024 آغاز شد و ورزشکاران ایران در 5 رشته به مصاف حریفان خود رفتند. 

در پایان مسابقات ورزشکاران ایران و مربیان صحبت کردند.

اولاد: فقط 5 دیسک برای مسابقات وجود داشت

مهدی اولاد پس از چهارمی در رقابتهای پرتاب دیسک بازیهای پارالمپیک اظهار داشت: نشد که بشود. 6 پرتاب انجام دادم که در یک پرتاب هم نه دیسک درست در دستم نشست نه پایم در دایره مال خودم بود. اگر دقت کرده باشید من از پرتاب دوم روی کفشم جوراب کشیدم تا دایره سر نخورم.

وی افزود: برای مسابقات فقط 5 عدد دیسک وجود داشت در حالیکه در مسابقات رسمی حدود 30 الی 40 دیسک با برندهای متفاوت باید در دسترس ورزشکاران باشد و عجیب و زشت است که در این سطح از رقابتها و در پارالمپیک فقط 5 دیسک برای ورزشکاران تعبیه شده بود. 

اولاد افزود: اهل بهانه آوردن نیستم اما 2 آسیب دیدگی داشتم. 2 روز است که پس از مسابقات پرتاب وزنه آسیب دیدگی از ناحیه لگن داشتم و مدام یخ روی پایم می گذاشتم. بازوی سمت راستم را هم بسته بودم که در فیلم کاملا مشخص بود. با وجود همه اینها از خودم راضی نیستم و اگر حتی یکی از پرتاب هایم می گرفت،  قطعا مدال طلا برای من بود. 

وی افزود: پرتابهایی که اینجا ثبت شد، 4 متر زیر پرتابهای من در تمرینات بود. با این وجود باز هم خدا را شکر می‌کنم اگدچه شرمنده مردم و مربیانم شدم. قول هم می دهم که در بازیهای بعدی جبران کنم.

باجولوند: برای طلا ۲۰ سانتی متر کم آوردم 

حسن باجولوند پس از کسب مدال نقره پرتاب دیسک بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ اظهار داشت: چند سال برای حضور و کسب این مدال زحمت کشیده بودم و حس خیلی خوبی دارم که توانستم نقره بگیرم. 

وی در مورد رقابت نزدیکی که با حریف ایتالیایی داشت، گفت: تلاش زیادی کردم که طلا بگیرم، اما متأسفانه فقط ۲۰ سانتی متر کم آوردم. امیدوارم در مسابقات بعدی جبران کنم و مدال خوشرنگتری بگیرم.

نایب قهرمان پارالمپیک پاریس در خصوص اینکه اولین حضورش بود، عنوان کرد: سطح مسابقات و امکانات خیلی خوب بود و خدا را شکر می‌کنم که اولین حضور با مدال همراه بود. 

وی در مورد اینکه قبل از حضور در پاریس فکر می کرد به مدال برسد، گفت: تمام فکر و ذکر من رسیدن به مدال بود و کسب نتیجه خوب بود. دوست داشتم رکوردهای تمرینم را بزنم و اصلا کاری به مسابقه نداشتم. هدفم خوشحالی مردم کشورم بود. 

باجولوند در مورد اینکه برنامه اش برای آینده چیست، عنوان کرد: هدفم کسب مدال در مسابقات جهانی سال آینده و بازی‌های پاراآسیایی است و برای آنها برنامه دارم.

بختیار: با مصدومیت برنز گرفتم

محسن بختیار ملی‌پوش پاراوزنه برداری ایران پس از کسب مدال برنز در بازی‌های پارالمپیک پاریس اظهار داشت: خدا را شاکرم که دست خالی از این بازی‌ها بیرون نرفتم. با توجه به آمادگی که یک ماه قبل داشتم، مدال طلا را برای خودم قطعی می‌دانستم، اما کمتر از چهار هفته قبل از ناحیه عضله سینه دچار مصدومیت شدیدی شدم و پزشکم گفت که به این بازی‌ها نمی‌رسم. 

وی ادامه داد: با این وجود تمام تلاشم را کردم و با درد و سختی بسیار زیادی به تمریناتم ادامه دادم. وزنه‌هایی هم که امروز زدم، در طول یک ماه گذشته به دلیل مصدومیتی که داشتم، نزده بودم. 

بختیار عنوان کرد: خدا را شکر که دست خالی برنگشتم. انشالله دوره‌های بعدی و رویدادهای آینده مدال‌های خوش‌رنگی بگیرم.

جعفری: سه کیلوگرم بالاتر از رکوردم زدم، اما حیف شد

امیر جعفری ملی‌پوش پاراوزنه برداری ایران پس از کسب مقام چهارم در بازی‌های پارالمپیک پاریس گفت: مسابقه خیلی خوبی بود و همه ورزشکاران در حد چنین مسابقه‌ای بودند. من هم وزنه‌هایم را زدم. البته وزنه اول کمی اذیتم کرد و از مسیر خارج شد و به جلو رفت و ناموفق بودم، به همین دلیل این مسأله در حرکت دوم و سوم کمی به من فشار وارد کرد، اما خوشبختانه ثبت شدند. 

وی ادامه داد: وزنه‌بردار الجزایری هم که سوم شد، امروز بیش از ۱۰ کیلوگرم نسبت به رکورد قبلی که همین چند ماه قبل ثبت کرده بود، وزنه بهتری داشت و به برنز رسید.

وی درباره از دست دادن وزنه ۲۰۳ کیلوگرمی در تلاش اول عنوان کرد: وقتی در وزنه اول که موفق نشدم ، کمی تمرکزم را بهم ریخت. من وزنه ۲۰۳ کیلوگرمی و همچنین ۲۰۶ کیلوگرمی را بارها زده بودم، اما خب این اتفاق افتاد.

ملی‌پوش پاراوزنه برداری گفت: بهترین رکورد من که ثبت شده بود، ۲۰۳ بود. البته در تمرینات تا وزنه ۲۰۸ کیلوگرمی هم رفته بودم. من امروز سه کیلوگرم بالاتر از رکورد رنکینگم زدم، آن هم در شرایطی که همین وزنه در دوره‌های قبلی طلا بودند، اما اینجا رکوردها بالا رفتند و این شرایط ایجاد شد.

جعفری خاطر نشان کرد: من همه تلاشم را کردم، اما حیف شد و این هم قسمت من بود. 

وی در پایان گفت: در فکر این بودم که اگر در پارالمپیک پاریس نتیجه خوبی بگیرم ، به بازنشستگی نزدیک شوم، اما حالا شاید نیاز به کمی فکر دارم تا ببینم باید چه تصمیمی بگیرم.

رضایی: برای هفتمین بار در پارالمپیک به مصاف بوسنی و هرزگوین می‌رویم

هادی رضایی سرمربی والیبال نشسته در خصوص تقابل با مصر گفت: خوشبختانه توانستیم مقابل مصر به برتری برسیم و بار دیگر راهی دیدار پایانی شدیم. مصر در ست سوم عملکرد خوبی داشت و کمی سریال هیجانی شد اما در ست چهارم به بازی برگشتیم و حضورمان در فینال را قطعی کردیم.

سرمربی والیبال نشسته افزود: مصر در سال‌های اخیر پیشرفت بسیاری داشته و شما دیدید که مقابل بوسنی هم توانست یک ست از این تیم بگیرد و البته در ست‌های دیگر هم نزدیک باخت. 

رضایی در پایان در خصوص دیدار با بوسنی گفت: ما در شش دیدار قبلی که با بوسنی برگزار کرده ایم در آتن ۲۰۰۴ و لندن ۲۰۱۲ باخته ایم اما در سیدنی ۲۰۰۰، پکن ۲۰۰۸، ریو ۲۰۱۶ و توکیو ۲۰۲۰ مقابل این تیم به برتری رسیده ایم. امیدوارم فردا هم آنها را ببریم و برای هشتمین بار قهرمان پارالمپیک شویم. 

گلستانی: فینال را با پیروزی قاطع تمام می کنیم

حسین گلستانی بعد از اتمام دیدار تیم ملی والیبال نشسته برابر مصر در مرحله نیمه نهایی بازی های پارالمپیک که با کسب برتری ۳ بر یک و صعود به فینال بازی های پارالمپیک همراه بود، گفت: در گیم سوم نتوانستیم بازی همیشگی خود را داشته باشیم اما این موضوع مشکلی برای فینالیست شدن‌مان ایجاد نکرد.

وی با یادآوری اینکه تیم ملی والیبال نشسته در گیم های اول، دوم و‌ چهارم صاحب برتری شد، تصریح کرد: اینکه نتیجه گیم سوم را واگذار کردیم‌ اصلا موضوع حاد و نگران‌کننده ای نیست. در ورزش این اتفاقات رخ می دهد، گاهی چند مشکل کوچک باعث تغییر نتیجه می شود، مهم این است برنده بازی شدیم.

ملی پوش والیبال نشسته ایران تاکید کرد: این بازی برای ما تمام شد و‌ حالا فقط به دیدار برابر بوسنی در مرحله نهایی فکر می کنیم و اینکه این تیم را سه بر صفر شکست دهیم و قهرمان شویم.

گلستانی با یادآوری اینکه تیم ملی والیبال نشسته ایران دو سال پیش در فینال مسابقات جهانی موفق به شکست بوسنی شد، خاطرنشان کرد: اخرین دیدار دو‌ تیم همان رقابت بود، آن بازی برای مان خیلی سخت بود اما توانستیم بوسنی را مقابل تماشاگرانش سه بر صفر شکست دهیم.

بازیکن تیم ملی والیبال نشسته ایران خاطرنشان کرد: الان هم متمرکز روی شکست قاطع بوسنی هستیم و اینکه با قهرمانی، دل مردم را شاد کنیم.

علیپوریان: به موقع برای دیدار با بوسنی هوشیار شدیم

داوود علیپوریان کاپیتان والیبال نشسته در خصوص دیدار با مصر اظهار داشت: مصر در ست سوم هر چه داشت رو کرد و به نظرم ما را مجازات کرد. به طور کل در ست‌های سوم دچار این وضعیت می شویم اما می‌دانستیم که می‌توانیم به بازی برگردیم و دیدید که چقدر خوب در ست چهارم بر بازی مسلط شدیم. فکر می کنم به موقع برای دیدار با بوسنی هوشیار شدیم.

وی در خصوص بازی با بوسنی گفت: نباید بگذاریم اتفاقی که امروز در بازی با مصر افتاد در بازی با بوسنی روی بدهد. ما سال گذشته در  قاهره با مصر در رقابت های  بین قاره ای بازی کردیم اما آن تیم کجا و این تیم کجا. بوسنی همواره سخت ترین حریف ما بوده اما ما هم در آمادگی کامل به سر می بریم تا رو به روی این تیم قرار بگیریم و بتوانیم قهرمان شویم. 

علیپوریان که ششمین پارالمپیک خود را تجربه می کند در صورت پیروزی در دیدار فردا موفق خواهد شد چهارمین طلای پارالمپیمک خود را به دست بیاورد.

وزیری: با ۶ ورزشکار ۳ مدال گرفتیم

ميلاد وزيرى سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی با کمان بعد از شكست تيم میکس ریکرو ایران برابر ترکیه و عدم‌ راهیابی به نیمه نهایی اظهار داشت: بچه ها فوق العاده عمل کردند. در بازی صبح مقابل کره جنوبی مشکلی در تجهیزات کمانداران ما به وجود آمد و همین باعث شد مسابقه نزدیک پیش برود. ورزشکاران ما با یک کمان آمدند و با توجه به تغییرات آب و‌ هوایی کمان ها گاهی اوقات به مشکل می خورند. 

وی ادامه داد: بعد‌ از بازی با کره سعی کردیم مشکل‌ را برطرف کنیم و دیدید که رقابت پایاپایی با ترکیه داشتیم. فکر می کنم ترکیه با توجه به سرمایه گذاری که انجام داده، جزو شانس های اصلی مدال است. 

سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی‌‌ با کمان در خصوص پایان کار‌ این تیم در دو بخش ریکرو و کامپوند با دو نقره و یک برنز گفت: فکر می کنم عملکرد خوبی داشتیم. شش ورزشکار‌ در‌ این رقابت ها داشتیم و توانستیم سه مدال کسب کنیم. من پنج ماه است که این تیم‌ را همراهی می کنم و تعداد روزهای کمی کنار هم تمرین کردیم. البته اگر می خواهیم در بازی های پاراآسیایی و پارالمپیک بعدی نتیجه بهتری بگیریم، از امروز باید شروع به‌ پشتوانه سازی کنیم.

عرب عامری: به جز ترکیه هر تیم دیگری بود، برنده بودیم

محمدرضا عرب عامری ملی پوش پاراتیراندازی باکمان بعد از شکست تیم میکس ریکرو‌ ایران در ‌ پارالمپیک پاریس اظهار داشت: امروز شرایط آب و هوایی سختی در رقابت ها حاکم بود، اما این موضوع تاثیری روی نتایج نداشت چون شرایط برای همه تیم ها برابر بود. 

وی ادامه داد: به هر حال هر‌ ورزشکار تیم حریف دو کمان داشت و اگر مشکلی پیش می آمد، می توانستند کمان خود را تعویض کنند. 

عرب عامری که یک مدال برنز در بخش انفرادی ریکرو کسب کرده، در‌ پایان گفت: امروز روز تیم ترکیه بود. عددهایی زده شد که من در بازی های قبلی نمی‌دیدم. ما تیرهای خوبی زدیم و با این امتیازات برابر‌ هر تیم دیگری بود، به پیروزی می رسیدیم. به هر حال ترکیه‌ آماده تر بود و برنده شد.

رحیمی: تمام تلاشمان را کردیم، اما ترکیه خیلی قوی عمل کرد

سمیه رحیمی ملی پوش‌ پاراتیراندازی با کمان ایران بعد از عدم‌ راهیابی به نیمه نهایی ریکرو میکس اظهار داشت: من و‌ هم تیمی ام همه تلاشمان را کردیم، اما حریف ترکیه ای خیلی قوی عمل کرد. 

وی در خصوص مشکلی که در بازی اول در کمانش به وجود آمده بود، عنوان کرد: مشکلی به وجود آمد که تا رفع شدن آن امتیاز از دست دادیم و همین باعث شد چند تیر امتیازات خوبی در پی‌‌ نداشته باشد و رقابت نزدیک شود. با این حال توانستیم‌‌ کره جنوبی را شکست دهیم، اما متاسفانه برابر‌ ترکیه هر چه تلاش کردیم، نشد.

بنی طبا: شاید خداحافظی کنم

میثم بنی طبا پس از کسب مدال نقره جودوی پارالمپیک پاریس، گفت: حریف الجزایری حریف خوبی بود. برای اجرای تکنیک های زیادی سمت او رفتم اما نشد. امتیاز وازاری او مشکوک بود. با وجودیکه به ویدئو چک هم رفت اما تایید شد. خدا این طور خواست که مدال طلا به او برسد. من هم خدا را شاکرم. من همه تلاشم را کردم و راضی به رضای او هستم. 

نایب قهرمان جودوی پارالمپیک پاریس، در پاسخ به این سوال که می توانست پیروز دیدار فینال باشد، خاطرنشان کرد: صدر درصد می توانستم برنده شوم. من بهتر از او بودم و حرییفان قبلی را که شکست داده بودم عنوان دار تر از جودوکار الجزایری بودند اما روز او بود و قهرمان شد 

وی تصریح کرد: من همه زورم را زدم. کم کاری نکردم و هدفم فقط مدال طلا بود اما طلا قسمت من نشد. 

بنی طبا درباره اهداف آینده خود، گفت: به احتمال زیاد جا را برای جوانان باز می کنم. البته این موضوع قطعی نیست. تصمیم داشتم طلا گرفتم حتما خدا حافظی کنم اما الان که مدالم نقره شد مشخص نیست و شاید همچنان ادامه بدهم. 

وی در پایان با قدردانی از مروم ایران، اظهار کرد: از دعای خیر مردم عزیزمان تشکر می کنم. مردم همیشه حامی ما بوده اند و مدیون آن ها هستم. امیدوارم با مدال نقره توانسته باشم خوشحالشان کنم.

ذکریا: داوران در دیدار فینال اشتباه کردند 

محسن ذکریا سرمربی پاراجودو پس از نایب قهرمانی میثم بنی طبا در پارالمپیک پاریس، گفت: میثم امروز در مسابقات صبح واقعا عالی مبارزه کرد. او دو حریف سرسخت که هیچوقت دوست نداشت با آن ها مبارزه کند را برد. یکی رنکینگ یک دنیا بود و حریف چینی هم عنوان دار جهان بود و قبلا هم میثم را برده بود. بنی طبا در واقع جاده صاف کن شد تا الجزایر طلا بگیرد. واقعا الجزایر اگر این سمت جدول بود به فینال نمی رسید. 

وی افزود: بنی طبا در فینال هم با اخطار جلو بود و چند فن خوب هم زد اما به نظر من داوران اشتباه کردند. بازبینی هم انجام شد اما دقت نکردند چرا که بنی طبا مجری فن بود و نباید امتیاز به حریف می دادند. 

مربی تیم ملی جودو، تصریح کرد: بد زمانی هم این اتفاق افتاد. ۴۸ ثانیه مانده به پایان داشتیم و جا برای جبران واقعا کم بود. حریف الجزایری تاکنون با بنی طبا روبرو نشده بود و واقعا قهرمانی او خارج از تصور بود. باخت میثم واقعا یک اتفاق بود و بر خلاف تصور رقم خورد.

وی درباره احتمال خداحافظی بنی طبا از میادین گفت: این تصمیم شخصی اوست. شاید چند روز بگذرد و او تصمیم به ادامه کار بگیرد. دوست داشتیم با مدال طلا دل مردم را خوشحال کنیم اما نشد. امیدوارم مردم راضی باشند.

پیروج: ناراحتم که نتوانستم طلا بگیرم

علی پیروج پس از کسب عنوان نایب قهرمانی در مسابقات پرتاب نیزه پارالمپیک ۲۰۲۴ اظهار داشت: خداراشکر که دست پر به ایران باز می‌گردم و از کسب مدال خوشحالم، اما از این هم ناراحتم که هموطن و پیشکسوت من، سجاد نیک پرست نتوانست مدال بگیرد.

وی در مورد سطح رقابت ها گفت: کیفیت مسابقات خیلی بالا بود و رقیب بریتانیایی خیلی خوب پرتاب کرد ، اما من هم کوتاه نیامدم و توانستم رکورد خودم را بهبود ببخشم و نقره بگیرم.

پیروج در مورد عملکرد حریف بریتانیایی عنوان کرد: ورزشکار بسیار با کیفیتی بود و رکورد جهان را دو بار جابجا کرد. من هم تا لحظه آخر تمام تلاش خودم را کردم، اما حقیقتا ناراحتم که چرا نتوانستم طلا بگیرم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه