مزیت های بازسازی و نوسازی مغازه برای کسب و کار شما چیست؟
ازسازی و نوسازی مغازه یکی از خدماتی است که می توانید به کمک آن برای توسعه کسب و کار خود، افزایش فروش و جلب اعتماد مشتری اقدام کنید.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازسازی و نوسازی مغازه یکی از خدماتی است که می توانید به کمک آن برای توسعه کسب و کار خود، افزایش فروش و جلب اعتماد مشتری اقدام کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا راجع به این مسئله بیشتر صحبت کنیم.
منظور از بازسازی و نوسازی مغازه چیست؟
آیا شما هم جزو کسب و کارهایی هستید که نسبت به فروش جنس، ارائه خدماتی اعم از تهیه غذا، فروش خشکبار، میوه و غیره اقدام می کنید؟ اگر پاسخ تان مثبت است، می خواهیم راجع به یکی از ایده هایی که می تواند تا حدودی اعتبار بیزینس و فروش آن را بیشتر کند، صحبت کنیم.
فرسودگی بناها صرفا محدود به خانه های مسکونی نمی شود. بلکه مغازه ها و واحدهای تجاری نیز دچار آن می شوند. هرچند که امروزه ساخت مراکز و پاساژهای تجاری با آخرین استانداردها صورت می گیرد، قدیمی بودن بافت مغازه بیشتر مربوط به کسب و کارهای قدیمی است. کشور ایران جزو سرزمین هایی با بافت فرسوده در بناهای مسکونی و تجاری است که باید برای نوسازی یا بازسازی این اماکن اقدام گردد.
قبل از اینکه بخواهیم راجع به مزیت های بازسازی و نوسازی مغازه صحبت کنیم، بد نیست با این 2 مفهوم جدا از هم آشنا شوید. در این حالت می توان گفت:
- معمولا بازسازی یا Reconstruction اشاره به تغییرات عمده ای دارد که در چیدمان یا ساختار ملک ایجاد می کنید. مثلا می تواند شامل تخریب برخی قسمت ها برای ایجاد فضاهای جدید و بهتر شود. معمولا زمانی که ساختار موجود پاسخگو نیست یا بنای موجود آسیب دیده هستند، بازسازی انجام می شود. بازسازی تغییرات عمیق تری را ایجاد می کند.
- نوسازی یا Renovation اشاره به تعمیر یا ایجاد تغییراتی برای بهبود ساختار موجود دارد. شما بدنه اصلی ساختمان را تخریب نکرده و صرفا برای تعمیر، بهبود عملکرد و زیبایی آن اقدام می کنید. همچنین جایگزینی چیزهای جدید با موارد آسیب دیده و یا ارتقا و افزودن یک طبقه جدید به سازه ای که وجود دارد نیز نوسازی تلقی می شوند.
حال که با مفهوم بازسازی و نوسازی مغازه آشنا شدیم، با ما همراه باشید تا راجع به مزیت های آن صحبت کنیم.
مزیت های بازسازی و نوسازی مغازه که باید بدانید
حال در خصوص مزیت هایی که بازسازی و نوسازی مغازه برای شما به همراه خواهد داشت، می توان به موارد زیر اشاره نمود که عبارتند از:
- افزایش اعتماد به نفس: بسیاری از فروشندگان به دلیل قدیمی بودن بافت مغازه و بنای خود، بازخورد خوبی از مشتریان دریافت نمی کنند. در نتیجه اعتماد به نفس آنها نیز کاهش می یابد. شما می توانید با بازسازی مغازه خود، کسب و کارتان را به استانداردهای بالاتر ارتقا دهید و از این طریق، احساس بهتری داشته باشید.
- جلب اعتماد و ترغیب مشتری: امروزه از ترفندهای بسیاری برای جلب اعتماد مشتریان استفاده می شود. از رنگ آمیزی محل کار گرفته تا به کار بردن تکنیک های نورپردازی و غیره. فراهم کردن یک محیط ایده آل تر برای مشتری هم می تواند به جلب اعتماد مشتریان و ترغیب آنها به خرید بیفزاید.
- افزایش فروش: بازسازی و نوسازی مغازه به خصوص برای کسب و کارهایی که در بخش بهداشت و تغذیه کار می کنند، بسیار مهم است. مثلا قصابی ها، میوه فروشی ها، رستوران ها، شیرینی فروشی ها. چراکه فضای پاک و سالم تری را نشان می دهند و مشتری از نظر رعایت بهداشت، نگرانی و دغدغه کمتری خواهد داشت. این چنین موضوعات و مزایایی می توانند به بیشتر کردن فروش کسب و کار شما کمک کنند.
- مدیریت فضای بیشتر: یکی دیگر از فوایدی که بازسازی و نوسازی مغازه دارد، افزودن فضای بیشتر به محل کسب شما است. شما می توانید از این فضای آزاد شده برای ارائه محصولات متنوع تر استفاده کنید که فروش شما را بیشتر خواهد کرد.
چرا باید بازسازی مغازه را زودتر انجام بدهیم؟
حال که فهمیدیم مزایای بازسازی و نوسازی مغازه چیست، می خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که چرا باید زودتر برای بازسازی مغازه اقدام کرد؟ در این خصوص می توان به چند دلیل زیر اشاره نمود:
- دیزاین و بهینه سازی محل کسب و کار به دلیل مراجعات مکرر مشتریان مهم است. برخی از افراد با مشاهده محل کسب و کار، تصمیم می گیرند تا دیگر به آنجا مراجعه نکنند. به همین خاطر برای آنکه از افت تعداد مشتریان جلوگیری کنید، بهتر است سریع تر دست به کار شوید.
- علت دیگری که می توان در این مورد بیان کرد، نوسان قیمت است. برای بازسازی یا نوسازی مغازه ها، باید هزینه های مصالح و نیروی کار را درنظر بگیرید. هرچقدر که به زمان جلوتر پیش می رویم، به دلیل تورم بالا و افت ارزش پول، مخارج این کار افزایش می یابد.
- بازسازی و نوسازی از جمله کارهایی است که پروسه نسبتا طولانی و پرهزینه ای دارد. از آنجایی که این کار نیاز به زمان بیشتری خواهد داشت، هرچقدر که زودتر آن را شروع کنید، زمان به نفع شما خواهد بود و دغدغه های توسعه بیزینس خود را کمتر می کنید.
- از دیگر عللی که پیشنهاد می شود تا بازسازی مغازه ها و محل کسب خود را سریع تر شروع نمایید، پیشی گرفتن از رقبا است. در این حالت شما مشتریان دیگر کسب و کارهای اطراف خود را نیز به محل کسب تان جذب کرده و افزایش فروش را تجربه می کنید. البته مهم است که بازسازی یا نوسازی مکان به درستی انجام شود تا بتواند شما را به نقطه ای قابل توجه در آن محله یا خیابان تبدیل کند.
- کمک به برندسازی کسب و کاری که دارید نیز خود دلیلی بر سریع تر انجام دادن این کار است. همانطور که می دانید، بخشی از برندینگ مربوط به وضعیت کسب و کار شما می شود که مشتریان را به مغازه یا محل کار شما هدایت خواهد کرد.
نکته: هرچقدر در بازسازی مغازه و ایده های آن بهتر عمل کنید، بازخورد مثبت تری را دریافت خواهید کرد.
جمع بندی
در این مقاله تلاش کردیم مزیت هایی را که می توانید از بازسازی مغازه قدیمی بدست آورید را برای شما بیان کنیم. همچنین تعاریفی را برای این 2 اصطلاح مهم بیان نمودیم تا دقیقا با آنچه که این سرویس ها ارائه می کنند، آشنا شوید. شما کاربران می توانید برای دریافت خدمات مرتبط به بازسازی و نوسازی اماکن، طراحی دکوراسیون و بازسازی ویلا از سرویس های ارائه شده توسط گروه ساختمانی امین امیری استفاده کنید. شما کاربران می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت aacg.ir مراجعه کنید.
ارسال دیدگاه