اخبار داغ

سعدالله‌یف هم رسید؛

«کامران قاسم‌پور» در اندیشه هت‌تریک طلایی و فتح کشتی جهان از قلب «مثلث مرگ»

«کامران قاسم‌پور» در اندیشه هت‌تریک طلایی و فتح کشتی جهان از قلب «مثلث مرگ»
قهرمان ایرانی کشتی آزاد جهان برای هت‌تریک مدال طلای خود، مبارزاتی بسیار حساس را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ روز گذشته در پایان مبارزه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد روسیه برای شرکت در مسابقات کشتی قهرمانی جهان اوزان غیرالمپیکی، عبدالرشید سعدالله‌یف با کسب برتری ۱۰ بر ۷ مقابل آلن باگایف، دوبنده تیم ملی روسیه را برای مسابقات آلبانی به‌دست آورد. سعدالله‌یف در این مسابقه به مانند همیشه کشتی نگرفت و احتمالا کار سختی برابر دیوید تیلور و کامران قاسم‌پور، مدعیان اصلی وزن ۹۲ کیلوگرم جهان خواهد داشت.

از سویی دیگر دیوید تیلور، قهرمان وزن 86 کیلوگرم جهان و المپیک که پس از ناکامی مقابل آرون بروکس در راه رسیدن به المپیک 2024 پاریس به یک وزن بالاتر و وزنی غیرالمپیکی آمده، برای اثبات توانایی‌های خود و این که هنوز پیر نشده، انگیزه‌های زیادی دارد و بدون تردید با توجه به کُری‌خوانی‌هایی که برای سعدالله‌یف داشته، به‌نظر می‌رسد در آلبانی شاهد یکی از جذاب‌ترین مبارزات سال‌های اخیر بین این دو باشیم.

در این میان اما نباید از نام کامران قاسم‌پور به‌سادگی گذشت؛ قهرمان 2 دوره متوالی وزن 92 کیلوگرم کشتی آزاد جهان که به‌رغم غیبت سال گذشته در رقابت‌های جهانی 2023 به‌علت مصدومیت کشاله ران و همسترینگ، پادشاه بلامنازع این وزن غیرالمپیکی در جهان قلمداد می‌شود و قطعاً برنامه‌های زیادی ریخته تا بتواند آبان‌ماه امسال در آلبانی، هت‌تریک طلا کند و برای سومین بار به کمربند قهرمانی جهان برسد.

بیشتر بخوانید؛
آغاز پروسه درخواست ویزای آلبانی برای تیم‌های ملی کشتی ایران از سوی فدراسیون

وجه اشتراک بین قاسم‌پور و تیلور آن است که هر دو مقابل حسن یزدانی کشتی گرفته‌اند اما فقط این تیلور بوده که یزدانی را بارها و بارها شکست داده و کامران همواره مقابل حسن، کشتی‌گیر مغلوب بوده. با این حال اما کارشناسان کشتی، قاسم‌پور را کشتی‌گیری با سبک تهاجمی ایرانی و بسیار متفاوت می‌دانند که با نحوه کشتی‌اش توانایی پیروزی مقابل تیلور زیرک، باهوش و پابه‌سن گذاشته را خواهد داشت.

به طور حتم اما حضور عبدالرشید سعدالله‌یف، تمام چشم‌ها را به وزن 92 کیلوگرم خیره کرده و تنور این وزن را در حد فینال المپیک داغ کرده است. قهرمان ادوار جهان و المپیک که همین حالا هم دست‌نیافتنی است، در المپیک به علت سیاست‌های IOC در پی تحریم روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین حضور نداشت و شانس سومین مدال طلای خود در وزن 97 کیلوگرم را از دست داد.

با توجه به محدودیت‌های کمیته بین‌المللی المپیک برای ورزشکاران به‌ویژه کشتی‌گیران روس و هم‌چنین تحریم المپیک ۲۰۲۴ پاریس از سوی کمیته ملی المپیک روسیه در پی اختلاف سیاسی با IOC، در صورتی که IOC مجوز حضور روس‌ها در رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۴ - آلبانی را صادر کند؛ تانک روس به آلبانی خواهد رفت تا با کامران قاسم‌پور و دیوید تیلور، «مثلث مرگ» را در این وزن غیرالمپیکی تشکیل بدهند.

بیشتر بخوانید؛
بازگشت «از گور برخاسته»؛ خط‌ونشان دیوید تیلور برای کامران قاسم‌پور!

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه