استاندار تهران اعلام کرد
شناسایی ۱۲۰ نقطه حادثه خیز در استان تهران/فرصت یک ماهه دستگاهها برای ارائه برنامه در حوزه کاهش تصادفات

استاندار تهران با اشاره به اینکه پلیس ۱۲۰ نقطه حادثه خیز و پرتلفات در استان را شناسایی کرده است، گفت: دستگاهها یک ماه فرصت دارند برنامههای قابل اجرای خود را در حوزه کاهش تصادفات ارائه کنند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای راهبردی کاهش تصادفات استان تهران که با حضور سردار مومنی، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، سردار محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، سردار القاصی، فرمانده انتظامی شرق و سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی غرب و فرمانداران و شهرداران استان تهران برگزار شد، بر ضرورت نظارت بر اجرای صحیح مصوبات تأکید کرد.
وی ارائه گزارش از اجرای مصوبات جلسات را بسیار مهم دانست و گفت: با ارائه گزارش برای موانع و مشکلات مطروحه در گزارشات چاره اندیشی می شود.
استاندار تهران میزان تصادفات و آمارهای فعلی را قابل قبول ندانست و عنوان کرد: در حوزه کنترل و نظارت، خصوصا در زمینه دوربینهای کنترل و نظارتی نیازمند ارتقاء و بروزرسانی زیرساختها هستیم، نمی شود در برخی مواقع خاص مانند تعطیلی به دلیل کنترل و کاهش آلودگی هوا با وجود وضع محدودیت زوج و فرد و عدم تردد در محدوده های طرح آلودگی هوا، همچنان شاهد حضور خودروها باشیم و هیچ اعمال تخلف و جریمهای صورت نگیرد.
مقام عالی دولت در استان تهران، ورود شهرداری پایتخت به حوزه دوربینهای ثبت تخلفات را مهم عنوان کرد و افزود: نباید به قوانین و مقررات بی احترامی شود، لذا توصیه اکید این است که در صورت نیاز، جلسات در بازه زمانی کوتاه تر، اما با اثرگذاری و ضمانت اجرایی بیشتر مصوبات، برگزار شود تا شاهد کاهش تصادفات و تخلفات باشیم.
وی برنامه محوری را در حوزه کاهش تصادفات ضروری اعلام کرد و گفت: دستگاههای تبلیغی و فرهنگی، صدا و سیما و شهرداریها همگی در ارائه برنامه های اجرایی در خصوص راهکار کاهش تصادفات دخیل هستند و اگر بنا بر مداخله و اثرگذاری است باید گزارش اقدامات انجام نشده توسط دستگاهها ارائه شود تا به رفع آنها بپردازیم.
معتمدیان با انتقاد از اینکه زمان جلسات حوزه های اجرایی که نیازمند ارائه راهکار برای رفع مشکلات و چالشها هستند نباید با طرح گزارشهای تکراری تلف شود، بیان کرد: باید با برنامه مناسب، سیاست گذاری صحیح و زمان بندی درست به تسهیل امور بپردازیم و با استفاده از ظرفیتهای مختلف مانند منابع استانی، ملی، مولدسازی و غیره موانع را رفع کنیم.
استاندار تهران با اشاره به اینکه این استان در رتبه ۲۷ در کلانشهرهای دنیا قرار دارد و همچنان به صورت سنتی در حال اداره شدن است، گفت: چاره ای جز حرکت به سوی هوشمندسازی شهر تهران در بخشهای مختلف مانند دوربینها نداریم.
مقام عالی دولت در استان تهران اظهار کرد: برای مدیریت هوشمند شهر تهران نباید به صورت جزیرهای عمل شود و ضروری است که این اقدام از راه هوشمند سازی و تجمیع اطلاعات به صورت بانک اطلاعاتی در بخشهای مختلف انجام گیرد.
معتمدیان افزود: باید کمیسیونهای تخصصی و کارشناسی با توجه به شناخت دقیق نظام مسائل و ارائه برنامه اجرایی در حوزههای مختلف اعم از زیرساختها، نصب روشنایی ها و علائم، رفع نقاط حادثه خیز که سهمی در تصادفات دارند تشکیل و مشکلات به صورت ریشهای حل شوند.
وی با اشاره به اینکه بالاترین سهم تصادفات به عوامل انسانی تعلق دارد، گفت: عمده تصادفات در آزادراهها و بزرگراهها رخ میدهد و مشکل اصلی جاده نیست و نیاز به برنامه ریزی اجرایی و تعیین زمان بندی مشخص دارند و در این خصوص اگر اقدامات اثر گذار باشند و بتوانند حتی از فوت یک نفر جلوگیری کنند، سودمند خواهند بود.
معتمدیان با اشاره به اینکه پلیس ۱۲۰ نقطه حادثه خیز و پرتلفات را شناسایی کرده است، بیان کرد: دستگاهها یک ماه فرصت دارند برنامههای قابل اجرای خود را در حوزه کاهش تصادفات ارائه کنند.
بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری تهران، وی با بیان اینکه چهار میلیون موتور سیکلت در حال تردد در پایتخت هستند که ۶۵ درصد از آنها بالای ۲۰ الی ۳۰ سال عمر دارند، افزود: برخی تعاملات با شرکتهای موتورسیکلت سازی صورت گرفته که بتوانیم موتورهای برقی برای افرادی که جهت کار نیازمند موتور هستند، تأمین شود.
ارسال دیدگاه