با بودجه کم، مغازهتان را لوکس کنید؛ ترفندهایی که طراحان نمیگویند!
اغلب مغازه دارها فکر میکنند که طراحی لوکس به معنی صرف بودجههای زیاد است. در حالی که لوکس شدن مغازه تنها به معنی خرید مبلمان گران یا استفاده از وسایل دکوری گران قیمت نیست. بسیاری از طراحان حرفهای با توجه به ریزترین جزئیات و تغییرات هوشمندانه، میتوانند فضا را چندین برابر زیباتر کنند. این کار نیاز به سرمایه گذاری کلان ندارد و بدون داشتن بودجه زیاد هم امکان پذیر است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اغلب مغازه دارها فکر میکنند که طراحی لوکس به معنی صرف بودجههای زیاد است. در حالی که لوکس شدن مغازه تنها به معنی خرید مبلمان گران یا استفاده از وسایل دکوری گران قیمت نیست. بسیاری از طراحان حرفهای با توجه به ریزترین جزئیات و تغییرات هوشمندانه، میتوانند فضا را چندین برابر زیباتر کنند. این کار نیاز به سرمایه گذاری کلان ندارد و بدون داشتن بودجه زیاد هم امکان پذیر است.
اگر شما هم به دنبال این هستید تا با هزینه کم به مغازه خود را به یک فضای شیک و مدرن تبدیل کنید؛ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله رازها و ترفندهای واقعی طراحان حرفهای برای طراحی دکوراسیون داخلی مغازه را بدانید.

نور، اولین عنصر لوکس بودن
نورپردازی یکی از مهم ترین عواملی است که کل دکوارسیون مغازه شما را تحت تاثیر میگذارد. نورپردازی درست حتی میتواند ساده ترین دکورها را نیز لوکس و حرفهای نشان دهد. شما میتوانید از نور عمومی برای روشنایی کلی مغازه استفاده کنید اما این پایان کار نیست. یکی از تکنیکهای رایج طراحان حرفهای استفاده از نورهای گرم در ویترین است. نورهای گرم حس صمیمیت بیشتری به مخاطب القا میکنند و او را برای دیدن سایر محصولات مغازه ترغیب میکنند. بهترین دمای رنگ برای استفاده در مغازه بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ کلوین است. در این محدوده بهترین تعادل بین گرمی و سردی نور ایجاد میشود و محصولات طبیعی تر دیده میشوند.
استفاده از رنگهای خنثی و بافتهای طبیعی
انتخاب پالت رنگی به کار رفته در مغازه موضوع مهمی است که گاهی اوقات توجه کافی به آن نمیشود. رنگها تنها ابزار زیبایی بخشی نیستند بلکه بر ذهن و روان افراد نیز تاثیر میگذارند. رنگهای ملایم مثل مثل خاکستری روشن، کرم یا سفید انتخابهایی لوکس برای مغازه به شمار میآیند. ترکیب کردن این رنگها با چوب طبیعی و متریالهای ساده فضایی مینیمال و در عین حال گران قیمت برای شما ایجاد میکند.
طراحان حرفهای اغلب از این رنگها در طراحی فروشگاهها به عنوان رنگ پس زمینه استفاده میکنند. در واقع رنگهای خنثی علاوه بر حالت آرامش بخشی که دارند؛ زمینه ای عالی برای برجسته کردن محصولات به وجود میآورند. استفاده از رنگ خاکستری روشن برای دیوارها و ترکیب آن با قفسههای چوبی ساده، هم هزینه کمی دارد و هم جلوهای مدرن به مغازه میدهد.
طراحی ماژولار و تغییرپذیر
یکی از رازهای طراحان حرفهای که یک مغازه لوکس خلق میکند؛ استفاده از سازههای سبک و ماژولار است. استفاده از قفسههای سبک و استندهای متحرک، امکان تغییر چیدمان مغازه را فراهم میکند. این در حالی است که تغییر دکوراسیون و به روزرسانی آن، بدون نیاز به هزینه زیاد و بازسازیهای گسترده، صورت میگیرد. تغییر مداوم دکور مغازه باعث میشود مشتری هر بار با فضایی تازه روبهرو شود و برند شما یک حرفهای بودن خود را نشان دهد.
طراحی ماژولار همچنین این امکان را فراهم میکند تا محصولات جدید به سرعت در ویترین اصلی جای گیرند. این در حالی است که اغلب فروشگاهها برای تغییر دکوراسیون مجبور به تعطیلی چند روزه مغازه خود میشوند. این ایده برای دکور کافه هم بسیار کاربردی است.
نمایش هوشمند محصول
شما اگر بهترین محصولات بازار را با کمترین قیمت ارائه دهید؛ اگر نتوانید توجه مشتری را به خود جلب کنید؛ وادار به شکست هستید. نحوه نمایش محصولات قلب تپنده هر مغازه است. شما باید بتوانید مغازه خود را به گونه ای برای مخاطبان معرفی کنید که افراد برای دیدن محصولات شما مشتاق شوند. برای رسیدن به این هدف نیازی به هزینههای بالا، داشتن دکورهای پر زرق و برق و پر هزینه نیست.
نورپردازی هوشمند و استفاده از LEDهای خطی یا نورهای نقطه ای، محصولات موجود در ویترین را به شکلی حرفهای نمایش میدهند. علاوه بر نورپردازی، نمایشگرهای دیجیتال نیز میتوانند توجه افراد را به سمت مغازه شما جلب کنند. این نمایشگرها از شلوغی بیش از حد ویترین و دکور مغازه جلوگیری میکنند؛ چرا که میتوانند تمامی محصولات را به سادگی نمایش دهند.

این روشها نهتنها ارزانترند، بلکه توجه مشتری را دقیقاً به همان محصولی جلب میکنند که شما میخواهید. بسیاری از برندهای موفق از همین تکنیک استفاده میکنند تا بدون هزینههای سنگین، حس لوکس بودن را منتقل کنند. استفاده از نمایشگرهای دیجیتال با کیفیت دیاکو، هزینههای طراحی دکور و ویترین مغازه شما به شدت کاهش مییابد. کیفیت بالای محصولات این مجموعه، باعث میشود تا مدتها نیاز به تعویض و تعمیر نداشته باشند.
نظم و خالی سازی بصری
یکی دیگر از ترفندهای طراحان حرفهای در خلق مغازه ای لوکس و مدرن، ساده نگه داشتن فضا است. در واقع مینیمالیسم سبکی پرطرفدار در جهان امروز است که بر پایه سادگی و نظم استوار است. استفاده از محصولات کم ولی با کیفیت معنی اصلی مینیمالیسم در ساختن یک طراحی لوکس به حساب میآید. شلوغی و استفاده بیش از حد از تزئینات اضافی، فضا را کوچکتر نشان میدهد. این حالت همچنین باعث میشود تا مشتری بیشتر سردرگم شود. حذف عناصر غیرضروری و تمرکز روی چند محصول کلیدی، بهترین راه برای ایجاد حس لوکس بودن است.

باز بودن فضای مغازه و اجتناب از شلوغی بیهوده امکان دید مستقیم محصولات را برای مخاطبان فراهم میکند. فاصله گذاری بین اجناس نکته ای مهم است که در اغلب فروشگاههای لوکس رعایت میشود. وقتی محصولات با فاصله مناسب از هم قرار میگیرند، هر کدام ارزش بیشتری پیدا میکنند. در این شرایط مشتری حس میکند با کالاهای خاص و باکیفیت روبهرو است.
گامهای محکم به سوی داشتن مغازه لوکس
برای داشتن مغازه ای لوکس و مدرن همواره نیاز به هزینههای کلان نیست. بدون داشتن بودجه بالا و با طراحی هوشمندانه و توجه به جزئیات هم میتوان مغازه ای لوکس طراحی کرد. توجه ویژه به نورپردازی، رنگهای به کار رفته، داشتن نظم بصری و استفاده از سازههای ماژول همگی از عوامل مهم در ساخت دکور مغازه به حساب میآید. استفاده از نمایشگرهای دیجیتال با کیفیت دیاکو نیز مغازه شما را چند قدم بیشتر به سمت حرفهای بودن پیش میبرد. میتوان گفت با رعایت ترفندهای طراحان حرفهای حتی با کمترین هزینه هم میتوانید مغازه خود را به فضایی لوکس و حرفهای تبدیل کنید.
ارسال دیدگاه