اخبار داغ

مضرات بازی کلش اف کلنز خانواده های غربی را هم به وحشت انداخت+تصاویر+کلیپ

مضرات بازی کلش اف کلنز خانواده های غربی را هم به وحشت انداخت+تصاویر+کلیپ
بسیاری از کاربران نوجوان که پیش از این به این بازی پرداخته اند از ما این سوال را داشتند که : اگر واقعا کلش بازی خوبی نیست ! چه طور است که فقط شما این حرف را متوجه شده اید و آیا اروپایی ها و غربی ها و سازندگان این بازی به اندازه شما درک و فهم نداشته و از خطرناک بودن این بازی اطلاع ندارند؟واقعیت است است که این بازی فقط مورد انتقاد ما نیست و در دیگر کشورهای جهان نیز انتقادات تندی نسبت به این بازی وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا:به نقل از "ره به ری":سه ماه پیش بود که اولین خبر در پایگاه خبری “ره به ری” در خصوص معایب بازی کلش منتشر شد.

اگر چه همچنان خیلی ها از ترویج کلش در میان جوانان و نوجوانان سود می برند و پولهایی را به جیب می زنند ، اما واقعیت این است که کلش در حال نابودی ، جوانی ، وقت و روحیه جوانان، استعداد و … است.

این موضوع نظر شخصی ما نیست که اظهارات کاربرانی است که ماه ها وقت با ارزش خود را در این بازی صرف کرده اند.

از همان روزهایی که خبر ترک اعتیاد به کلش در “ره به ری” منتشر شد توجه بسیاری از کاربران که به این بازی پرداخته اند به این خبر جلب شد و خیلی ها از ما خواستند که بیشتر به این موضوع بپردازیم.

تاکید های بیش از حد کاربران ما را بر آن داشت تا به تحقیقات بیشتر در این خصوص بپردازیم و گزارشی دیگر را منتشر کنیم.

پاسخ به یک سوال

بسیاری از کاربران نوجوان که پیش از این به این بازی پرداخته اند از ما این سوال را داشتند که : اگر واقعا کلش بازی خوبی نیست ! چه طور است که فقط شما این حرف را متوجه شده اید و آیا اروپایی ها و غربی ها و سازندگان این بازی به اندازه شما درک و فهم نداشته و از خطرناک بودن این بازی اطلاع ندارند؟

واقعیت است است که این بازی فقط مورد انتقاد ما نیست و در دیگر کشورهای جهان نیز انتقادات تندی نیسبت به این بازی وجود دارد.

هم افرادی که مشغول این بازی هستند و به آن عادت کرده اند ، ناراحت اند. هم خانواده ها نگران اند و هم کارشناسان مسائل اجتماعی و ..

برای اثبات این قضیه پس از جست و جو های بسیار موفق شدیم فیلمی را پیدا کنیم توسط کاربران غربی ساخته شده است.

این فیلم کوتاه و کم حجم زندگی یک پدر جوان را به نمایش در اورده است که وقت بسیاری را صرف بازی کلش کرده است.

در این فیلم مضرات بازی کلش و تاثیرات بر زندگی این فرد به خوبی نمایان است.

منصفانه پاسخ دهیم؟

در این چند جمله می خواهم با دوستان عزیزم و همه کسانی که خود را درگیر این بازی کرده اند کمی خودمانی صحبت کنم.

آیا انچه که در تصاویر و فیلم فوق مشاهده شد در ابعاد کوچکتر در زندگی ما پیش نیامده است ؟

رابطه ما پیش از انجام بازی کلش با خانواده ، پدر و مادر و دوستان اطراف چگونه بود ؟

رابطه ما پس از انجام بازی کلش با محیط اطرافمان چگونه شده است ؟

اگر راستش را بخواهیم کلش ، کاربران خود را به افرادی گوشه گیر تبدیل کرده است و این را فقط افرادی درک می کنند که با ما زندگی می کنند.

این تاثیر بلند مدت است و کسانی که امروز خود (هنگام بازی با کلش) را با ماه ها و سال ها و حتی یک روز قبل از نصب بازی کلش به صورت منصفانه مقایسه کنند شاهد این تاثیر ها خواهند بود.

در ادامه این بحث بخوانید :

الف-من در حال بازی کلش هستم و کلش را چگونه ترک کنم؟

ب-یکی از بستگان من اهل بازی کلش است چگونه او را با مضرات بازی اشنا کنم ؟

الف- ما سعی می کنیم چند راهکار ساده برای آغاز کنار گذاشتن کلش را به شما دوستان عزیز پیشنهاد کنیم ، اما انچه که واضح است این است که هیچ کس جز شخص شما نمی تواند شما را در این کار مهم یاری کند.

شاید کاربران نوجوان با خود بگویند : حالا اگر کلش را کنار نگذارم چه می شود ؟

اگر امروز “لذت کلش” را کنار نگذاریم قطعا با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد و ترک این بازی می تواند آغازی برای گام های مهم تر در زندگی باشد.

این یک واقعیت تلخ است که اگر کسی امروز کلش را کنار نگذارد ، شاید فردا هم اگر با “جذابیت های اعتیاد اور” مواجه شود آسیب پذیر خواهد بود.

با توجه به این موضوع که در فصل تابستان قرار داریم و تابستان بهترین زمان برای کنار گذاشتن “عادات بد است” بیایید مسائل ذیل را از همین حالا اغاز کنید:

۱- اولین قدم برای ترک بازی غیر فعال کردن نوتفیکیشن است .

حتما برای شما هم پیش امده ، زمانی که تا از بازی بیرون میایید در اعلانات نوشته می شود: داره به شما اتک میشه-سرباز های شما اماده جنگ هستند-اسپل اماده است-کلن وار شروع شد-کلن وار تموم شد -شیلد شما در حال اتمامه و ….

لزوما هر کس باشه وارد اکانت میشه و اگر هم وارد شد ، آن دقر فضا جذاب و مهم می شود که دیگه خارج کردنش دست خداست….

برای غیر فعال کردن این اعلانات و حل این مشکل باید از وارد تنظیمات<مدیریت برنامه ها<کلش اف کلنز<زیر دکمه توقف اجباری یک تیک وجود دارد ، آن تیک را بردارید تا برای همیشه خلاص شوید.

۲-  سعی کنید در فصل امتحانات حتما کاپ و یاهمون تروفی خود رو پاییین نگه دارید ، چرا ؟به دو دلیل

دلیل اول : تجربه نشون میده اگه شما سعی کنید تروفی خود و یا همون کاپ رو ببرید بالا حداقل ۴ ساعت در روز گیرش می افتید و از زندگی عقب می افتید  (حداقل چهار ساعت)

دلیل دوم اینکه اگر شما کاپتون بالای ۲۲۰۰ باشه  حداقل ۵ ساعت توی روز توی بازی گیر میکنین و با خودتون میگید اگه بیام بیرون غارتم میکنه بزار یکم دیگه برم بالا فقط یکم( پس سعی کنید پایین نگهش دارید.

۳- اگه بازی روی گوشی شما نصب هست و شما هم کامپیوتر دارید حتما بازیتون رو روی گوگل سیو کنید و برنامه بلواستکس رو دانلود و روی کامپیوتر نصب کنید و اینجوری دسترس شما به بازی محدود میشه و نمیتونید مداوم به بازی سر بزنید و خلاصه حوصله ندارید مداوم کامپیوتر را روشن کنید.

۴-سعی کنید توی دوره های ترک (امتحانات ) توی بازی هدفی نداشته باشید . چون وقتی شما هدفی دارید مثلا به خودتون میگید امروز کارگرم بیکار میشه منم ۷۰۰۰۰۰ گلد دارم بزار برم اتک جمع کنم تا ۳۲۰۰۰۰۰ بدم کَنون بره لول ۱۱ و همین خودش بدون اینکه بفهمید ۳ یا ۴ ساعت از وقت شما رو میگیره…

۵-به هیچ عنوان کلن نسازید !!!  شاید عجیب باشه ولی بارها تجربه شده که اگه مدیر کلنی باشید رفت و امد توی بازی حداقل ۳ برابر قبل میشه  به دلایل مختلف مثل چک کردن کاربران و کولیدران (تا خراب کاری نکند ) چک کلن وار   ،چک  و پر کردن درخواست ها ، و ….

۶-چند تا نکته درباره اینکه کلش اف کلنز برای گوشی و یا تبلت شما چقدر ضرر داره :

اول- با نصب و اجرای این بازی به علت حجم زیاد و اینکه بازی انلاین و سرور رو باید چک بکنه ۶۶% از مصرف باتری گوشی رو به خودش اختصاص میده که توی دو ساعت بازی کردن میبینید اخطار تخلیه باتری براتون میاد .

سیستم و یا همون پردازنده گوشی و یا تبلت شما بسیار داغ میکنه چون شما حتما با زدن تلفن همراه در شارز ، و بازی میکنید که براش اصلا خوب نیست.

مصرف اینترنتتون بشدت بالا میره و…

ممکن است مطالب ذیل نیز به استفاده دوستانی که این بازی را انجام می دهند بیاید.

ب-یکی از آشنایان من وقت خود را با کلش می گذراند ، می خواهم او را یاری کنم

نکته اول این است که نباید انتظار داشته باشید فرد مورد نظر سریعا کنار گذاشتن باری را در دستور کار قرار دهد . امروز سازندگان بازی کلش با همکاری چند شرکت فنلادی در تدارک چند فیلم سینمایی و کارتون بسیار با کیفیت و جذاب هستند که در آن دقیقا به بازی کلش پرداخته می شود.

بناببر این تبلیغات در حوزه این بازی ان قدر جذاب و زیاد است که هرکسی را مجاب می کند که برای یک بار ان را انجام داده ادامه دهد.

اگر یکی از دوستان شما ، آشنایان ، فامیل و فرزندان و … در حال انجام بازی کلش هستند بهترین کار این است که در یک زمان مناسب که می دانید وقت او آزاد است وی در این خصوص سخن بگوید.

کلیپ ها تصاویر ، نگرانی ها ی کاربرانی که این بازی را انجام داده اند و .. را برای او یاد آور شوید.

بهتر است اگر فرد مورد نظر به دلیل انجام این بازی با مشکلات عدیده ای همچون ، گوشه گیری ، افت تحصیلی و مشکلات دیگر مواجه شده است ، انها را برای وی یاد اور نشوید و به صورت غیر مستقیم با وی صحبت کنید .

برای مثال به وی بگویید : امروز در اینترنت در حال سرچ بودم که به صورت کاملا اتفاقی با یه صفحه در خصوص بازی فلش مواجه شدم که کاربران در ان از مشکالات خود گفته بودند ، موضوع بسیار نگاران کننده بود و انها از افت تحصیلی ، گوشه گیری و افسردگی و .. گفته بودند.

بخش هایی از درد دل های کاربران کلش امده است ، می تواند با مطالعه نظرات فوق ، همین ها را به همراه مشکلاتی که فرد مورد نظر دارد برای وی یاد اوری کنید.

مرحله دوم : قرار نیست شما از فرد مورد نظر بخواهید که فلش را کنار بگذارد . (حواستان باشد در حرف های خود از موضوعی مانند اعتیاد به کلش استفاده نکنید که یک واقعیت بسیار توهین آمیز است ، از جمله “این عادت بد و … ” استفاده کنید.”

پس از انکه از معایب کلش و مشکلات بازی گفتید از فرد مورد نظر بخواهید که زمان مشخصی را برای این بازی مشخص کند. برای مثال به او بگویید: با وجود مشکلاتی که این بازی دارد ، بهتر نیست که زمان مشخصی را در روز به این بازی اختصاص بدهی ، برای مثال یک الی دو ، حد اکثر سه ساعت را برای این بازی اختصاص بده.

یعنی در یک فضا دوستانه این قرار گذاشته شود که این بازی در ساعات مشخصی انجام شود (مثلا اگر قرار شد از ساعت شش تا هشت بازی شود ، خارج از این ساعت به این بازی پرداخته نشود)

تنظیم ساعات مشخص برای بازی اولین قدم برای کنار گذاشتن آن است.(اگر شخص مورد نظر تمایل به کنار گذاشتن این بازی داشت مقاله فوق در خصوص راه های کنار گذاشتن بازی را به او اختصاص دهید)

پس : برای استفاده از رایانه و تلفن همراه برای بازی کلش محدودیت ایجاد کرده و از یک ساعت هشدار دهنده که پس از پایان وقت به شما تذکر می دهد استفاده کنید.

تذکر : اگر آن قدر صمیمی هستید که دسترسی به رایانه و تلفن همراه فرد مورد نظر دارید ، به هیچ عنوان اقدام به حذف این بازی نکنید (این کار نتیجه صد در صد عکس خواهد داشت.)

مرحله بعد : یافتن تفریحات سالم. بهتر است تفریحاتی را بیابید که در آنها از وسایل دیجیتال نظیر کامپیوتر، بازیهای رایانه ای، گوشی تلفن همراه و… استفاده نمیشود: عضویت در باشگاه های ورزشی، کلاسهای نقاشی و … . پیاده روی، کوهنوردی و یا دوچرخه سواری با یک دوست و همچنین به موقع خوابیدن در هنگام شب و داشتن خواب خوب و کافی از جمله اقداماتی است که باید آنها را در نظر داشته باشید.

راه بعد : اگر شخص مورد نظر نوجوان است از تشویق و جایزه و ارائه بازی ها و سرگرمی های فکری جذاب که در بازار نیز وجود دارد برای کمک به وی استفاده کنید.

امیدواریم که مطالب فوق بتواند به شما در این راه کمک کند.

کلش اف کلنز یک بازی فراگیر است که بسیاری از افراد را در سراسر جهان را با مشکل مواجه کرده است.

 

درباره سازندگان کلش :

این بازی یکی از پر فروش ترین بازی ها و جذاب ترین بازی های دنیا می باشد.

بر اساس گزارشات مالی منتشر شده ، بازی کلش اف کینز که توسط یک کمپانی فنلاندی طراحی شده است ، روزانه ۶۵۴۰۰۰ دلار برای گردانندگان آن در آمد زایی دارد.

شاید برای شما این سوال پیش آید که این درآمد زایی از چه طریقی انجام می شود ؟! در حقیقت در این نوع بازی های آنلاین شما جهت دریافت یک سری تجهیزات و آپشن های اضافی باید قدری پول خرج کنید و این تراکنش ها کم کم زیاد می شوند …

اکثر محتویات و قابلیت های بازی رایگان و به اصلاح آنلاک و باز هستند اما برای این که قوی تر شوید باید کمی پول خرج کنید تا ابزار آلات هجومی و دفاعی قوی تری خریداری کنید یا اگر به الماس و منابع بیش تری نیاز دارید باید آن را بخرید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
XD -> 1402/02/31
پاسخ

کلش حجمش زیاده؟ مصرف باتری؟ توی نوکیا بازی نمیکنی؟ 🤣😅