اخبار داغ

گزارش دانا از جدیدترین سریال‌های تلویزیون؛

سریال‌های شهید باکری و حاج قاسم چه زمانی از تلویزیون پخش می‌شوند؟

سریال‌های شهید باکری و حاج قاسم چه زمانی از تلویزیون پخش می‌شوند؟
دو مینی سریال «عاشورا» و «ترور» به کارگردانی هادی حجازی فر و سیروس مقدم که قرار است مقاطعی از زندگی شهیدان باکری و سلیمانی را به تصویر کشند، بزودی راهی کنداکتور رسانمه ملی خواهند شد.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تلویزیون بر اساس رسالت سرگرمی خود، تولید فیلم و سریال های نمایشی را در دستور کار اصلی خود قرار داده و تیم جدیدی که بر کرسی صندلی های سازمان صدا و سیما نشسته، سعی دارد تا با تحول محتوایی و کیفی در تولید آثار، تماشاگران این جعبه جادویی را بیش از پیش راضی نگه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تلویزیون, .,

یکی از ژانرهایی که همیشه در رسانه ملی و حتی سینما مخاطبان فراوانی دارد، داستان با تم جنگ، دوران دفاع مقدس و هرآنچه که به این موضوع ربط داشته باشد؛ زیرا بیشتر مردم جامعه خاطرات مشترک فراوانی از آن ایام در ذهن و خاطرشان به ثبت رسیده و یادآوری آنها در قالب فیلم و سریال می تواند تماشاگران زیادی به همراه داشته باشد.

, سریال ,

اما نکته مهم این ماجرا چگونگی این روایت است که متاسفانه بسیاری از نابلدان حوزه فیلم و سریال، در این سال ها با تولیدات سطحی و غیر قابل باور، اعتماد مخاطب را از دیدن این ژانر از بین برده اند و حالا چه شود که فیلمی مانند «موقعیت مهدی» ساخته شود که مورد استقبال مجدد تماشاگران قرار گیرد.

,

در این گزارش سعی داریم تا تولیدات جدید تلویزیون را که در این ژانر پر مخاطب ساخته شده و بزودی راهی آنتن می شوند را با هم مرور کنیم.

,

, ,

عاشورای برادران باکری

, عاشورای برادران باکری,

فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر و تهیه کنندگی حبیب والی نژاد، مقطعی از زندگی برادران شهید مهدی و حمید باکری را به تصویر می کشد؛ فیلمی که اتفاقا برادران حجازی فر نقش های این دو برادر شهید را هنرمندانه بازی کرده اند. اولین بار این فیلم در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد که با کسب 14 نامزدی و دریافت 5 سیمرغ بلورین، بهترین فیلم آن جشنواره لقب گرفت.

,

هادی حجازی فر در ابتدا به نیت ساخت یک مینی سریال با عنوان «عاشورا» این پروژه را کلید زد و بعدها از دل آن یک فیلم سینمایی نیز برای جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد؛ اگر همه چیز بر اساس برنامه ریزی ها جلو برود، شاید این سریال در اسفندماه امسال و همزمان با سالگرد شهادت مهدی باکری روانه آنتن صدا وسیما شود.

, عاشورا,

هادی و وحید حجازی فر، ژیلا شاهی، وحید آقاپور، روح الله زمانی و معصومه ربانی نیا از بازیگران این مجموعه نمایشی هستند.

,

, ,

ترور نافرجام حاج قاسم

, ترور نافرجام حاج قاسم,

موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی که در کارنامه کاری خود ساخت سریال هایی مانند «گاندو» را دارد، در حال حاضر ساخت دو سریال را کلید زده است؛ سریال «محرمانه» با موضوع ساخت واکسن ایرانی و مشکلاتی که دشمنان بر سر راه این مسیر علمی قرار دادند که در حال حاضر نیمی از تصویربرداری آن به اتمام رسیده است. سریال بعدی «ترور» نام دارد؛ مینی سریالی به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی حامد عنقا که قرار است با موضوع ترور نافرجام حاج قاسم در کرمان، اهمیت و جایگاه منطقه ای این سردار را بررسی کند و اینک در مرحله پیش تولید و نوشتن فیلمنامه قرار دارد.

, ترور,

سیروس مقدم، کارگردان مجموعه سریال‌های «پایتخت» است و در کارنامه‌ هنری‌اش ساخت سریال‌هایی چون «پلیس جوان»، «اغما»، «به سوی افتخار»، «پیامک از دیار باقی»، «رستگاران»، «زیر هشت»، «مدینه»، «میکائیل» و «تا ثریا» دیده می‌شود.

, .,

, , ,

حبیب با کارگردانی سوری

, حبیب با کارگردانی سوری ,

سریال 29 قسمتی«حبیب» محصول مرکز بسیج صدا و سیما تولید مشترک ایران و سوریه است که با موضوع مقاومت در منطقه و حضور مدافعان امنیت تولیدشده و حالا کارهای پسا تواید خود را می گذراند که بزودی در کنداکتور پخش قرار گیرد.

,

امین زندگانی در این سریال نقش یک نیروی امنیتی را که به عنوان مستشار در سوریه فعالیت می‌کند ایفا کرده و سوگل طهماسبی نقش همسر او را روایت می‌کند؛ بقیه بازیگران عمدتاً سوری‌اند و کارگردانی سوری این پروژه را راهبری کرده که با دوبله این کار، بزودی و احتمالا در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم راهی پخش خواهد شد.

,

بیشتر بخوانید؛

, بیشتر بخوانید؛, بیشتر بخوانید؛,

ضد، محرمانه و شهباز در راه کنداکتور

, ضد، محرمانه و شهباز در راه کنداکتور, ضد، محرمانه و شهباز در راه کنداکتور,

جشن سربرون و طلاق بزودی راهی آنتن می‌شوند

, جشن سربرون و طلاق بزودی راهی آنتن می‌شوند, جشن سربرون و طلاق بزودی راهی آنتن می‌شوند,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه