اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

آخرین خبرها از سریال‌های فاخر تلویزیون/ جشن سربرون و طلاق بزودی راهی آنتن می‌شوند

آخرین خبرها از سریال‌های فاخر تلویزیون/ جشن سربرون و طلاق بزودی راهی آنتن می‌شوند
چهار سریال فاخر تلویزیون «جشن سربرون، طلاق، سلمان فارسی و موسی» در حال آماده سازی برای پخش از تلویزیون هستند و بنا بر اطلاعات رسیده دو سریال جشن سربرون و طلاق بعد از جام جهانی راهی آنتن می شوند.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از رسالت های تلویزیون برای مخاطبان تولید برنامه های سرگرمی ساز، سریال و نمایش است و در این سال ها بر اساس ژانر سریال، کیفیت ساخت، تعداد قسمت ها، طراحی صحنه و دکور و بسیاری عوامل دیگر این مجموعه های نمایشی به درجه های فاخر، الف ویژه، الف و ب تقسیم بندی شده اند و بر همین اساس بودجه به آنها تخصیص داده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تلویزیون,

همواره نگاه مدیران سازمان صدا و سیما به پروژه های فاخر و الف ویژه بیشتر بوده و این سریال ها از حساسیت بیشتری در پخش برخوردار بوده اند؛ چون طبیعی است که معمولا تماشاگران و مخاطبان بیشتری داشته اند و بازخوردهای بیشتری از طرف این سریال ها به سازمان می رسد و به نحوی این پروژه ها آبروی نمایشی سازمان صدا و سیما به شمار می روند.

, پروژه های فاخر,

در ادامه سعی داریم گزارشی از این سریال های فاخر تلویزیون که برخی از آنها آماده پخش، برخی در حال تصویربرداری و برخی در حال پیش تولید هستند، ارائه دهیم.

, سریال های فاخر,

, ,

جشن سربرون

, جشن سربرون,

سریال تاریخی و ملودرام «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی و تهیه کنندگی حسن نجاریان کارهای پسا تولید خود را انجام داده و عملا آماده پخش است و منتظر فرصتی مناسب برای قرارگرفتن در کنداکتور است؛ قرار بود این سریال ۴۵ قسمتی اواخر شهریور ماه راهی آنتن شود اما ماجرای جلوه های ویژه این سریال و حجم بالای ویژوآل افکت های این کار تاریخی باعث شد تا آخرین ساخته مجتبی راعی با اندکی تاخیر به پخش برسد. در حالِ مذاکره با تلویزیون هستیم و فعلاً چیزی که قطعی شده این سریال را بعد از جام‌جهانی پخش خواهیم کرد.
در سریال «جشن سربرون» که به اتفاقات پیش از مشروطه اشاره دارد، به بهانه دعوای دو ایل در استان فارس برگ هایی از تاریخ ورق می خورد: «بهادر کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه سرخو رقابت و مخالفتی دیرینه دارد. مدتی است آتش کینه‌ها خاموش شده است تا اینکه سرخو با اعتماد به نفس به خواستگاری دختری زیبا و کم سن و سال بهادر، جهان پسند می‌آید. غافل از اینکه قرار است مدتی بعد جهان پسند به عقد پسرعمویش درآید. بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت می‌کند. زخم‌های کهنه سرباز می‌کنند. هر دو طایفه از کدخدای خود حمایت می‌کنند. درگیری ابعاد بزرگتری می‌یابد و بهادر تلاش بزرگی را آغاز می‌کند.»

, .,
, .,

حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، لاله اسکندری ، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، نادر فلاح و بیوک‌میرزایی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی‌اند.

, .,

, , ,

طلاق (اژدهای هفت سر)

, طلاق (اژدهای هفت سر),

ابوالقاسم طالبی، کارگردان سینما و تلویزیون پس از آخرین سریال تلویزیونی خود «به کجا چنین شتابان»، به سراغ سینما رفت و «قلاده های طلا» و چند سال بعد «یتیم خانه ایران» را به سالن های سینما رساند و حالا پس از وقفه ای چند ساله مشغول ساخت سریالی تلویزیونی با برچسب ویژه و فاخر است.

,

علی رغم اینکه تصویربرداری سریال «طلاق» چند ماهی است به پایان رسیده و عوامل مشغول مراحل فنی و تدوین نهایی کار هستند، اطلاعات اندکی از آن رسانه ای شده است. برخلاف نام این پروژه که ذهن را به سمت موضوعات خانوادگی سوق می دهد، این سریال حول مسائل مفاسد اقتصادی و سیاسی می گذرد تا این لحظه خلاصه داستانی از آن منتشر نشده است.

,

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته به احتمال زیاد این سریال فاخر در زمستان امسال راهی آنتن خواهد شد و شاید نام آن به «اژدهای هفت سر» تغییر کند.

,

قطب الدین صادقی، مجید واشقانی، جعفر دهقان، محمدرضا رهبری، حمید گودرزی، شهرام عبدلی، سروش طاهری، امین زارع، بهار محمدپور، فاطمه الطافی و مجید رحمتی از جمله بازیگران این سریال نمایشی هستند.

,

تعدادی از عوامل سازنده مجموعه عبارتند از: نویسنده و کارگردان: ابوالقاسم طالبی، مدیر فیلمبرداری: امیر کریمی، طراح گریم: داریوش صالحیان، مدیر صدابرداری: منصور شهبازی٬ طراح صحنه: جهانگیر میرزاجانی،  طراح لباس: مهرناز اکبری، عکس: علی نیک‌رفتار

,

, ,

سلمان فارسی

, سلمان فارسی,

نام سید داوود میرباقری در دنیای رسانه معمولا با سریال های بلند تاریخی مذهبی گره خورده است؛ بی جهت نیست که وی در اوج جوانی و در سی سالگی سریال ماندگار «امام علی(ع)» را می سازد و ۵ سال از عمر خود را صرف کارگردانی این سریال می کند؛ سریالی که هنوز پس از گذشت بیش از دو دهه از پخش آن تازگی خود را حفظ کرده و بازی ها و دیالوگ هایش برای مخاطب جان دارند.

, .,

میرباقری که با تئاتر کار حرفه ای خود را شروع می کند، سال ها بعد سریال «معصومیت از دست رفته» را در قالب تله تئاتر و با بازی درخشان مرحوم امین تارخ برای تلویزیون کار می کند تا پیش درآمدی برای خلق اثری ماندگارتر به نام «مختارنامه» باشد؛ مختاری که ۵ سالی ساخت آن طول می کشد تا یکی از ماندگارترین آثار تلویزیون در قالب آثار تاریخی مذهبی ساخته شود.

,

میرباقری در سینما و شبکه نمایش خانگی نیز تک خال هایی برای خود به یادگار گذاشته است؛ همان طور که سینمایی «مارمولک» کمال تبریزی با وجود توقیف در خانه اکثر ایرانی ها راه پیدا کرد، سینمایی «آدم برفی» میرباقری نیز به خاطر نقش خاص اکبر عبدی در شمایل یک زن به فیلمی خاطره انگیز و دیدنی برای ایرانی ها تبدیل شد؛ و اما سریال «شاهگوش» داوود خان نیز به دلیل گریم های ماندگار محسن تنابنده در نقش های مختلف و بازی های درخشان مجموعه بازیگران آن، در زمان پخش خود به یکی از سریال های پربیننده شبکه نمایش خانگی تبدیل شده بود.

,

و حالا خالق آثاری چون «امام علی(ع) و مختارنامه» بار دیگر دست به جادوگری زده تا سریال درخشان دیگری را برای تاریخ تلویزیون به یادگار بگذارد. سریالی که سوژه آن از سال ها پیش در ذهن آقای کارگردان ساخته و پرداخته شده و حتی پیش از خلق مختارنامه، قصد ساختن آن را داشته که زمین و زمان دست به دست هم دادند تا سریال الف ویژه «سلمان فارسی» حالا و در این زمان ساخته شود.

,

این سریال به زندگی و زمانه سلمان فارسی یار ایرانی پیامبر در سه فصل ایران دوران ساسانی، بیزانس و صدر اسلام می پردازد؛ تصویربرداری سریال از آذر ۱۳۹۸ در کرمان آغاز شده و در شاهرود، قشم، جلفا، شهرک های سینمایی غزالی، نور و دفاع مقدس ادامه داشته و هم اکنون تصویربرداری یک سوم میانی آن به پایان رسیده است.

,

حسین طاهری تهیه کنندگی این سریال را برعهده دارد و تاکنون بازیگرانی همچون علرضا شجاع نوری (در نقش سلمان فارسی)، فرهاد اصلانی، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، احترام برومند، چنگیز جلیلوند، علی دهکردی، و برخی بازیگران خارجی نقش آفرینی کرده اند و بنا بر مقطع تاریخی کار، بازیگران چهره دیگری به این مجموعه اضافه خواهند شد.

,

تاکنون 30 درصد این سریال 60 قسمتی تصویربرداری شده و بر اساس برنامه ریزی انجام شده این سریال تاریخی سال 1405 به آنتن خواهد رسید.

,

, ,

موسی

, موسی,

سریال تاریخی «موسی» تاکنون فراز و نشیب زیادی به خود دیده و علی رغم اینکه طی این سال ها ۳ کارگردان برای آن عوض شده است، این پروژه تاریخی هنوز به تصویربرداری نرسیده و مراحل پیش تولید آن سپری می شود.

,

قرار بود ابتدا فرج الله سلحشور که در کارنامه کاری خود سریال های تاریخی همچون «مردان آنجلس» و «یوسف پیامبر» به چشم می خورند، نویسندگی و کارگردانی این پروژه عظیم تاریخی را برعهده گیرد و حتی فیلمنامه این سریال نیز مراحل نهایی خود را سپری می کرد که با فوت سلحشور،‌ایدامه این کار با وقفه ای مواجه شد و جمال شورجه که مشاور مرحوم سلحشور در این سریال بود، رهبری این پروژه را برعهده گرفت؛ اما با شدت گرفتن بیماری شورجه، سیما فیلم تصمیم گرفت تا کارگردانی این کار را برعهده ابراهیم حاتمی کیا بسپارد و حالا از آن ماجرا دو سالی می گذرد و بر اساس اخباری که رسانه ای شده تا کنون ۳۰ قسمت از این سریال ۶۰ قسمتی مجددا بازنویسی شده است و کارگاه های بزرگ آهن، چوب، دوخت لباس و طراحی صحنه مشغول پیش تولید این کار بزرگ هستند.

,

اواخر خرداد ماه امسال بود که سید محمود رضوی در این پروژه جایگزین احمد میرعلایی در مقام تهیه کننده قرار گرفت تا بر اساس نقل و قول رئیس سازمان صدا و سیما روح تازه ای به این کار دمیده شود و کارها با سرعت بیشتری جلو رود.

,

بیشتر بخوانید؛

, بیشتر بخوانید؛, بیشتر بخوانید؛,

سریال سلمان فارسی میرباقری در مسیر جاودانگی

, سریال سلمان فارسی میرباقری در مسیر جاودانگی,

تلخی بی پایان برای بی همگان

, تلخی بی پایان برای بی همگان]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه