اخبار داغ

یک استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

تدریس در دانشگاه‌ها از جایگاه مناسبی برخوردار نیست

تدریس در دانشگاه‌ها از جایگاه مناسبی برخوردار نیست
یک استاد دانشگاه با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل در بین دانشجویان اخلاق پزشکی است، گفت: اهمیت ندادن به تدریس یکی از مشکلاتی است که می‌توان به آن اشاره کرد چرا که آنقدر که در دانشگاه‌ها به پژوهش اهمیت داده می‌شود تدریس در جایگاه مناسبی قرار ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا دهقانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت علی مطهری و روز معلم، با بیان اینکه ۲۰ سال است در کلاس درس به عنوان استاد با دانشجویان در ارتباط است، گفت: عمده‌ترین مشکل در بین این قشر، عدم یادگیری صحیح اخلاق پزشکی است که قسمتی از آن به مهارت‌های ارتباطی و حرفه‌ای‌گرایی مربوط می‌شود که امیدوارم دانشجویان سعی کنند در این زمینه رشد کرده و بر‌تر باشند.


مهم‌ترین مشکل در بین دانشجویان اخلاق پزشکی است

این استاد دانشگاه ضمن اشاره به اینکه تکنولوژی و ارتباطات هر روز در حال تغییر و به روزشدن است، ادامه داد: درگیرشدن جامعه و مردم به ویژه دانشجویان با بحران در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و غیره می‌تواند بر روحیه دانشجویان اثر بگذارد و اگر به روز و قوی نباشیم از آنچه که در جوامع مورد قبول و ایده آل است عقب خواهیم ماند.


این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ریشه این مشکلات در دانشجویان ریشه در چه مشکلاتی دارد، پاسخ داد: به عقیده روان‌شناسان دلایل مختلفی برای این موضوع می‌شود عنوان کرد زیرا بسیاری از مسائل انعکاسی از جامعه است؛ مانند مشکلاتی که در کودکی افراد وجود داشته است.


استرس جوانان با رشد تکنولوژی و پیشرفت افزایش می‌یا‌بد

دهقانی، با تأکید بر اینکه طبق آمارهای موجود وجود استرس در جوامع امروزی نسبت به ۴۰ سال گذشته افزایش چشمگیری داشته، آن را دلیلی بر مشکلات جوانان و افراد عنوان کرد و افزود: با رشد تکنولوژی و پیشرفت استرس در بین افراد و خصوصاً جوانان جامعه گسترده‌تر می‌شود.


وی در بیان راهکارهای حل این مشکل به نحوه زندگی افراد اشاره کرد و گفت: رعایت نکات تغذیه سالم، داشتن تحرک و ورزش منظم و مطالعه می‌تواند به زندگی بهتر کمک کند.


تدریس در دانشگاه‌ها جایگاه مناسبی ندارد

این استاد علوم پزشکی شیراز از دلایل ورود به حیطه آموزش و تدریس به علاقه و عشق خود اشاره و درباره دغدغه‌های خود در این حوزه گفت: اهمیت ندادن به تدریس یکی از مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد چرا که آنقدر که در دانشگاه‌ها به پژوهش اهمیت داده می‌شود تدریس در جایگاه مناسبی قرار ندارد و من امیدوارم در آینده شاهد حل این مشکل باشیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سازمان بسیج جامعه پزشکی,
,
,
, مهم‌ترین مشکل در بین دانشجویان اخلاق پزشکی است,
,
,
,
,
,
,
,
, استرس جوانان با رشد تکنولوژی و پیشرفت افزایش می‌یا‌بد,
,
,
,
,
,
,
,
, تدریس در دانشگاه‌ها جایگاه مناسبی ندارد,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه