اخبار داغ

یادداشت

جوان شدن ناوگان هوایی در دولت پیرمردها به قیمت جان مردم

جوان شدن ناوگان هوایی در دولت پیرمردها به قیمت جان مردم
امروز قیمت جوان سازی صنعت هوایی در دولت پیرمردها برای ناوگان حمل و نقل زمینی کشور بسیار گرون تمام شد زیرا سهم سایر ناوگان های حمل و نقلی از توجه دولت چیزی جز آمار روزافزون مرگ و میر هموطنان در سوانح نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اهواز نوین:سانحه دوم تیر ۹۵ و مرگ ۱۹نفر از جوانان مرز و بوم سانحه ای دلخراش بود که از هر زاویه ای که به آن بنگریم بی تدبیری وزارت راه و دولت تدبیر را می بینیم و عده ای جوان که با دنیایی امید و آرزو فدایی هواپیماهای میلیاردی شدند که فقط پاسخگو نیاز طبقه خاصی از کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از اهواز نوین:, اهواز نوین,

Untitled-1

, Untitled-1, Untitled-1,

در این روزها که خانواده های ۱۹ جوان در غم از دست دادن فرزندان رشیدشان میسوزند ،خطای بزرگ وزارت راه دولت یازدهم در اولویت گذاری نیاز کشور در مقوله حمل و نقل بیشتر عیان میشود و معنی تذکر رهبری را بهتر درک می کنیم که دقیقا در همان روز حادثه، در دیدار با مسئولان نظام، به صراحت خرید هواپیماهای میلیاردی را از مصادیق کارهای بدون اولویت کشور ذکر کردند.

,

زیرا در حالی که ۹۰ درصد جابجایی بار و مسافر در کشور از طریق جاده ها صورت می گیرد و طبق برآورد خود دولت، سالانه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه مورد نیاز است، با این وجود دولت ۵۲ میلیارد دلار یعنی حدود ۱۸ برابر اعتبار مورد نیاز برای حوزه راهداری کشور را صرف خرید هواپیما از بوئینگ و ایرباس کرد .

,

 

,

وزارت راه دولت یازدهم در اولویت گذاری، دچار خطای بزرگ شد و به جای اولویت دادن به سیستم حمل و نقل زمینی، با ۲۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری، همه توجه خود را به ناوگان هوایی معطوف ساخت که تاوان این عدم تشخیص اولویت شد جان ۱۹ جوان سرباز کشور و صدها نفر دیگر که در طول سال در جاده ها و ناوگان حمل و نقل غیر ایمن فدا میشوند.

,

 

,

درماههای گذشته در بسیاری از تریبون ها دفاعیات دولت روحانی از خرید بی حساب و کتاب هواپیماهای ایرباس و بوئینگ را در دوران پسا برجام شنیدیم ولی به صراحت باید بگوییم هر چه مدعیان تدبیر بیشتر گفتند آحاد جامعه جز عده ای مرفه بی درد کمتر باورشان شد در این اقدام خیر و صلاحی برای کل جامعه دیده شده باشد زیرا در این برهه ای که می توان گفت ۸۰ درصد ناوگان جاده ای و حمل و نقل کشور نیازمند تزریق توجه و بودجه دولت است باید پولهای کشور را در جیب های فرانسوی ها دید و خبرهایی درباره مرگ هموطنان مان در جاده ها شنید.

,

همچنین هرچه بیشتر می گذردعلت عدم خرسندی منتقدان خرید هواپیماهای دولت روحانی بیشتر عیان میشود در چند ماه گذشته پس از نهایی شدن قرارداد ایران و ایرباس بر سر خرید ۱۱۸ هواپیما به علاوه۲۰ هوایپمای بدنه باریک، گرچه بسیاری از مسئولان و کارشناسان در دولت از خرید این تعداد هواپیما گلایه کردند، اما برخی دیگر از خرید هواپیمای نو برای ناوگان هواپیمای دفاع کردند .

,

در این میان از رئیس جمهور گرفته تا مدیر عامل ایران ایر و مدیر عامل اسبق ایرلاین، همگی خرید هواپیمای نو برای ناوگان هوایی ایران را نیاز کشور عنوان کردند،

,

 

,

حسن روحانی نوسازی ناوگان هوایی را به منزله خانه تکانی در صنعت هوایی تعبیر کرد و گفت علیرغم کم لطفیبرخی  توجه دولت  به جان، آبرو و امید ملت ایران است. روحانی معتقد است با برجام به طور کلی موانع برای خرید هواپیما برداشته شد و در این فرصت ناوگان هوایی می تواند روز به روز جوان و جوان تر شود و از طرفی دیگر این نوسازی و بهبود وضعیت ناوگان هوایی در نوسازی سایر بخش های حمل و نقلی تاثیر گذار است و می تواند دو بخش ریلی و جاده ای را نیز به رقابت با این بخش تشویق کند.

,

 

,

نکته جالب توجه دولت روحانی در دوران پسا برجام بدون در نظر گرفتن اولویت حمل و نقل زمینی از هول خرید هواپیما ۲۵میلیارد دلار از پول کشور را در جیب فرانسوی های ریخت و بعد از آن انتظار معجزه در سایر صنایع حمل و نقلی کشور دارد،امروز  قیمت جوان سازی صنعت هوایی برای ناوگان حمل و نقل زمینی کشور بسیار گرون تمام شد زیرا سهم سایر ناوگان های حمل و نقلی  از توجه دولت چیزی جز آمار روزافزون مرگ و میر هموطنان در سوانح نیست.

,

 

,

اینکه بهبود ناوگان حمل و نقل زمینی اولویت چندم دولت یازدهم و وزیر راه است مشخص است ولی بیش از این تعلل جایز نیست و  اکنون زمان آن است که دولت روحانی پس از خرید هواپیماهای تشریفاتی توجه خود را به بهبود این ناوگان فرسوده معطوف سازد تا پیش از این شاهد تلفات انسانی نباشیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه