اخبار داغ

یادداشت علیرضا رضایی درباره لیگ برتر کشتی؛

لیگ به کشتی تلنگر زد/ شکست هشداردهنده مقابل روس ها

لیگ به کشتی تلنگر زد/ شکست هشداردهنده مقابل روس ها
علیرضا رضایی در یادداشتی به بررسی و تحلیل اتفاقات لیگ برتر کشتی در فصل جاری پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسابقات لیگ برتر کشتی باید از چند منظر دید و تحلیل کرد. در وهله نخست برگزاری لیگ با هر کیفیتی از منظر اقتصادی مفید است چرا که برگزاری این رقابت‌ها به لحاظ مالی، کمک بسیاری به کشتی‌گیران خواهد داشت. این رویداد ورزشی به طور قطع باعث رونق کشتی در سطح استان‌های کشور خواهد شد.

در فصلی که گذشت در مسابقات لیگ از استان‌های صاحب کشتی از جمله خراسان و تهران شاهد حضور تیم‌های مدعی نبودیم. متاسفانه عملکرد این استان‌ها درتیم‌داری خوب نبود و می‌طلبید که برای رشد این ورزش، این استان‌ها با انسجام و حمایت از بخش خصوصی تیم‌های مدعی را روانه لیگ می‌کردند. با توجه به اینکه برگزاری لیگ نسبت به گذشته از شرایط اقتصادی مطلوب‌تری همراه بود، ۲ تیمی که از لحاظ مالی بیشتر هزینه کرده بودند، به دیدار فینال رسیدند. برگزاری لیگ همیشه باعث جذابیت کشتی خواهد شد و این موضوع نیز باعث تشویق جوانان را به همراه دارد.

همیشه فینال لیگ کشتی از حساسیت و جذابیت خاصی برخوردار بوده و امسال نیز دیدار بانک شهر و انبوه سازان هوتن از این قضیه مستثنی نبود. رقابت در فینال به صورت میلیمتری ادامه داشت. اشتباهات داوری بحث برانگیزی هم ندیدم، همیشه این موضوع جزئی از ورزش کشتی بوده. البته نباید از این موضوع به راحتی گذشت که چنین رویدادهایی برای منسجم شدن ملی‌پوشان بسیار مطلوب است.

شکست یونس امامی در مقابل ماگومد رسول ماگمادوف حریف روسی مورد انتظار ما نبود. با توجه به اینکه یونس توانسته ۲ مدال ارزشمند جهانی را بدست آورد، این شکست می‌تواند تلنگری برای او به حساب آید. با توجه به اینکه زمان اندکی برای کسب سهمیه و المپیک پاریس وجود دارد، او مبارزات آتی خود را نیز جدی‌تر پیگیری خواهد کرد.

بیشترین تلاش آزادکاران باید برای کسب سهمیه المپیک در اوزان ۵۷، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم باشد چرا که این رویداد همیشه از حساسیت خاصی برخوردار است. با توجه به حضور مدعیان در این مسابقات به طور قطع این شکست‌ها تلنگری خاصی در عملکرد موفقیت آمیز آزادکاران کشورمان به همراه خواهد داشت. رقابت‌های فینال را که از نزدیک شاهد بودم می‌طلبد که آزادکاران برای موفقیت در المپیک تلاش خود را دوچندان کنند.

شکست آزادکاران مقابل رقبای روسی خود در لیگ کشتی نیز از نکات هشداربرانگیز بود. برخی شکست‌ها مربوط به کشتی‌گیران غیرملی‌پوش بود. نباید از این موضوع نیز به سادگی گذشت و بهتر است زمان و فرصت موجود را از دست ندهیم تا کادر فنی برای آمادگی بیشتر ملی‌پوشان، تدابیر لازم را داشته باشد.

علیرضا رضایی – قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان و المپیک

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه