اخبار داغ

ظهره وند در گفتگو با دانا:

رسوایی بزرگ آمریکا در وتو پیش نویس آتش بس در غزه/ واشنگتن اتاق جنگ غزه را مدیریت می کند

رسوایی بزرگ آمریکا در وتو پیش نویس آتش بس در غزه/ واشنگتن اتاق جنگ غزه را مدیریت می کند
سفیر سابق ایران در ایتالیا با بیان اینکه بین نتانیاهو و بایدن هیچ گونه تعارضی وجود ندارد تصریح کرد: در حقیقت بایدن اتاق جنگ غزه را اداره می کند و واشنگتن مسئول جنایات در سرزمین های اشغالی است.

ابوالفضل ظهره وند، سفیر سابق ایران در ایتالیا، در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اقدام آمریکا در وتوی مجدد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف برقراری آتش بس فوری انسان دوستانه در غزه، گفت: این وتو یک رسوایی بزرگ اخلاقی برای دولت آمریکا بود، زیرا پیشنهاد دهنده این پیش نویس قطعنامه، شخص دبیر کل سازمان ملل بود.

وی با بیان اینکه دبیر کل سازمان ملل به صورت عادی و همواره با سیاست های غرب همراه است، اما هنجارشکنی های نتانیاهو در غزه امکان هیچ گونه مماشاتی را باقی نگذاشته است، تصریح کرد: آنتونی گوترش با توجه به ماده 99 شورای امنیت برای بررسی موضوع آتش بس در غزه درخواست نشست کرده بود، اما آمریکا پیش نویس قطعنامه این نشست را وتو کرد تا نشان دهد بر خلاف تمام شعارهایش چهره ریاکارانه ای در مسئله حقوق بشر دارد از یک طرف دم از حقوق بشر می زند و از سوی دیگر به غزه اسلحه صادر می کند و بر کشتار مردم غزه پافشاری دارد.

ظهره وند با بیان اینکه بین نتانیاهو و بایدن هیچ گونه تعارضی وجود ندارد، تصریح کرد: در حقیقت بایدن اتاق جنگ غزه را اداره می کند و واشنگتن مسئول جنایات در سرزمین های اشغالی است.

سفیر سابق ایران در ایتالیا با اشاره به اینکه شکست سیاست های آمریکا و متحدان آن در غزه برای غرب هزینه ساز شد، تاکید کرد: در حال حاضر سربازان کشورهای غربی همراه با رژیم صهیونیستی در میدان جنگ می جنگند اما نتوانستند در برابر تنها یک حلقه از جریان مقاومت دستاوردی داشته باشند، تنها دستاورد آنها کشتار غیرنظامیان و جنایات وحشیانه است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا نگران شکست از جریان مقاومت در غزه است، تاکید کرد: تبعات شکست در غزه در کنار شکست آمریکا در اوکراین تبعات سنگینی را برای غرب و به ویژه آمریکا به دنبال خواهد داشت از همین رو ایالات متحده آمریکا به هر جنایتی متوسل می شود تا به زعم خود پیروز میدان نبرد در غزه باشد.

سفیر سابق کشورمان در ایتالیا تاکید کرد: شکست آمریکا در غزه منجربه چند جانبه گرایی در جهان خواهد شد و حتی غرب هم دو پاره خواهد شد و این تغییرات برای آنها پذیرفتنی نیست در حالی که در حال وقوع است.

ظهره وند با بیان اینکه سیاست های آمریکایی- اسرائیلی در غزه شکست خورده و هژمونی آمریکا در منطقه از بین رفته است تاکید کرد: چیزی نمانده که رژیم صهیونیستی از سرزمین های اشغالی فرار کند، تنها به یکپارچگی و ایستادگی جریان مقاومت و کشورهای اسلامی نیاز است تا اسرائیل از صحنه روزگار محو شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه