اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

سایمون شرکلیف و دیپلماسی دیجیتال برای ایرانی ها!

سایمون شرکلیف و دیپلماسی دیجیتال برای ایرانی ها!
نفرت ایرانیان از روباه پیر و سیاست های استعماریش حتی با نمایش های مترسکی با نام سایمون شریکلف آن هم به بهانه جشن یلدا کاسته نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درحالی یلدای ایرانی امسال با خبر تغییر نامش به عنوان « روز ترویج فرهنگ میهمانی و پیوند با خویشان» همراه شد که بسیاری تلاش کردند با حاشیه سازی در فضای مجازی به بهانه این تغییر نام، این شب سنتی ایرانی را کم رونق کنند، با این حال، اما مردم امسال نیز نه تنها مانند سال های قبل بلکه همانند سالیان دراز سنت دیرینه خود را جشن گرفت تا زمستان را در گرمای کانون امن و آرامش بخش خانواده آغاز کند.

این میان، انتشار فیلمی از داخل سفارت انگلیس با صحنه گردانی سایمون شرکلیف، سفیر انگلیس شاید بیش از هر چیز حاشیه ساز یلدای ایرانی شد.

سفیر انگلیس در ایران به بهانه همراهی با مردم ایران در شب یلدا، با رقصی مشمئز کننده کنار سفره یلدا تلاش کرد تا خود را به فرهنگ ایرانی نزدیک نشان دهد.

اگرچه سفیر انگلیس تلاش کرد در قالب بستر فضای مجازی باور و نگاه ملت ایران به سالها خباثت روباه پیر را تغییر داده و یا آن را تحت تاثیر قرار دهد، اما رفتار او بیش از هر چیز، برای ملت ایران یادآور اعمال سخت ترین تحریم ها دولت استعماری انگلیس علیه ملت چپاول نفت این کشور و به ارمغان آوردن قحطی برای مردم بود.

سفیر انگلیس که یک مهره کاملا اطلاعاتی - امنیتی است بدون شک همچون همکاران دیگر خود از سوی سرویس اطلاعاتی ام آی سیکس انتخاب شده تا با توسل به دیپلماسی عمومی در افکار ملت ایران اثرگذار باشد.

او با انتشار چنین کلیپ هایی در تلاش است تا در حرکتی نرم رسانه ای و توسل به دیپلماسی عمومی در فضای داد و ستد فرهنگی، با مردم ایران بر باور ایرانیان نسبت به استعمارگری انگلیس اثرگذاری کند.

این البته تنها تلاش او برای خودی نشان دادنش با مردم ایران نیست، چندی پیش نیز کلیپی از کباب سیخ زدن وی در حیاط سفارت انگلیس منتشر شد که وانمود می کرد در عمق فرهنگ ایرانی نفوذ کرده و یکی مانند آنها شده است.

سیاست استعماری روباه پیر بر این است که برای نفوذ در بین افکار عمومی یک کشور خود را به شدت هماهنگ و همرنگ آنها نمایش دهد. حالا، اما با گسترش بستر فضای مجازی این امکان بسیار با سهولت فراهم است تا در مناسبت های سنتی ایرانیان، عروسک وار خود را به نمایش در آورد.

با این حال، اما نفرت ملت ایران از انگلیس موضوعی ریشه دار و عمیق است که با چنین اقداماتی هم از آن کاسته نخواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه