اخبار داغ

ابوالفضل ظهره‌وند در گفتگو با دانا:

اتهام‌زنی‌های آمریکا و انگلیس به ایران مسبوق به سابقه است/ جهان امروز با جریان کثیف صهیونیست مواجه است

اتهام‌زنی‌های آمریکا و انگلیس به ایران مسبوق به سابقه است/ جهان امروز با جریان کثیف صهیونیست مواجه است
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اتهام‌زنی‌هایی که در حال حاضر از طرف آمریکا و به نوعی انگلیس شاهد آن هستیم، مسبوق به سابقه است؛ آن‌ها مشکل خود را می‌خواهند با این جور اتهام‌زنی‌ها بپوشانند، بنابراین نباید به آن ها اعتنا کرد.

ابوالفضل ظهره‌وند کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اتهام‌های انگلیس به ایران درباره ارتباط با عملیات گروه‌های مقاومت در منطقه، اظهار داشت: اتهام‌زنی‌هایی که در حال حاضر از طرف آمریکا و به نوعی انگلیس شاهد آن هستیم، مسبوق به سابقه است. آن‌ها مشکل خود را می‌خواهند با این شکل اتهام‌زنی‌ها بپوشانند، بنابراین نباید به آن ها اعتنا کرد.

وی با تأکید بر اینکه ایران محور مقاومت است، افزود: اگر قرار است هر اقدامی که صورت می‌گیرد را تحت امر ایران معرفی کنند، این برداشت غلطی است که از نوع رابطه ایران با کشورهای حوزه مقاومت و جریان‌های مقاومت دارند. این یک ارتباط به اصطلاح ایدئولوژیک است که ما داریم و آن وجه الهام‌بخشی ایران است و نوع روابط ویژه‌ای که ما با کشورهای مقاومت داریم.

ظهره‌وند بیان کرد: کشورهای مقاومت بر اساس تهدیدات و فرصت‌هایی که دارند، سیاست خود را تنظیم می‌کنند و معمولاً هم همراستایی بین تهدیدات و فرصت‌های ما و جریان مقاومت وجود دارد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: مساله در واقع رفتارهای خلاف حقوق بشر و ضدبین المللی آن‌هاست، به عنوان مثال قطعنامه‌های متعددی که برای جلوگیری از کشتار مردم غیرنظامی در شورای امنیت صورت می‌گیرد و آمریکا و انگلیس آن‌ها را وتو می‌کنند، یا کار شکنی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از دو ماه است که رژیم صهیونیستی مشغول کشتار مردم است و آن‌ها ساکت هستند، گفت: برای فرار از پاسخگویی و این چهره‌ی خرابی که پیدا کردند، مجبور هستند که به نوعی اتهام‌زنی کنند و تحلیل غلط به خورد افکار عمومی و جهان دهند که باید به آن‌ها پاسخ داد.

ظهره‌وند تأکید کرد: موضوع نقد کننده، رفتار ضد بشری آمریکا، انگلیس و کشتاری که در غزه انجام می‌دهند و آن وجهه‌ی سازمان ملل که در رفتار ضد انسانی خودشان نابود کردند است، که باید پاسخ دهند؛ اما متاسفانه سعی می‌کنند با فریبکاری و ایران‌هراسی و اینگونه مواضع، افکار عمومی را منحرف کنند. اگر قرار است حقوق بشر و حقوق بین‌الملل وجود داشته باشد، بایستی برای همه یکسان باشد و نمی‌تواند استاندارد دوگانه داشته باشند؛ حقوق بشری که برای رفتار ضدبشری خاموش باشد ولی کسی به آن‌ها پاسخ دهد نباید به نقض حقوق بشر تبدیل شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان با تأکید بر اینکه جهان امروز با جریان کثیف صهیونیست مواجه است، گفت: واقعیت این است که ما با یک جریان ضد بشری به نام صهیونیسم جهانی مواجه هستیم که قطعاً باید با آن مقابله شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه