اخبار داغ

قناد باشی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

نقش آمریکا و اسرائیل در پشت صحنه عملیات تروریستی کرمان

نقش آمریکا و اسرائیل در پشت صحنه عملیات تروریستی کرمان
کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: داعش به نمایندگی از آمریکا و اسرائیل، اقدام تروریستی روز گذشته در کرمان را انجام داده‌ است.

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، درباره اطلاعیه‌ای که داعش صادر کرده و پذیرش مسئولیت اقدام تروریستی روز گذشته در کرمان، اظهار داشت: داعش عامل اصلی این عملیات تروریستی بوده است، اما مهم‌ترین نکته این است که آمرینی که دست به این جنایت زدند، چه کسانی بودند؟

وی افزود: از دو جهت می توان گفت که آمرین این عملیات، آمریکا و اسرائیل بودند؛ از یک طرف به دلیل اینکه پدید آورنده داعش آمریکا و اسراییل بودند و خودشان بارها اعتراف کرده‌اند که داعش را ایجاد کرده و خانم کلینتون نیز اشاره کرده است که آن‌ها داعش را به وجود آورده‌اند و حتی ترامپ هم اشاره کرده که دموکرات‌ها بودند که داعش را وجود آورده و آن را تقویت کرده اند و در جهت انتقال داعش به کشورهای مختلف، به ویژه افغانستان، کمک کرده‌اند. در واقع این آمریکایی‌ها بودند که انتقال داعش به افغانستان را فراهم کرده‌اند، از این جهتی میشود گفت که دست آمریکا و اسراییل در پشت پرده این صحنه است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه بیان کرد: از طرفی دیگر زمان این حمله نیز در شرایطی اتفاق افتاده که آمریکا و اسرائیل قصد داشتند به کشورمان ضربه وارد کنند و در همین زمان دو ترور مقامات حماس و ایران در سوریه و لبنان صورت گرفته است. طبیعتاً انتخاب زمان و اجرای این عملیات جنایتکارانه بدون اشاره و ترغیب از سوی آن‌ها امکان پذیر نبوده است.

قنادباشی در پایان با تاکید بر اینکه داعش به نمایندگی از آمریکا و اسرائیل، این جنایت را انجام داده‌ است، خاطر نشان کرد: از یک سو داعش عامل اصلی بوده است، اما از سوی دیگر، آمرین این عملیات مشخصا آمریکا، اسرائیل و سایر کشورهای غربی بوده‌اند که نقش بسیار زیادی در ایجاد و تقویت داعش و همچنین در انتخاب زمان حمله داشته‌اند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه