اخبار داغ

منوچهر متکی در گفت و گو با دانا:

عربستان در آزمون سختی قرار گرفته است/ اشتباه محاسباتی عربستان ناشی از فشار آمریکایی هاست

عربستان در آزمون سختی قرار گرفته است/ اشتباه محاسباتی عربستان ناشی از فشار آمریکایی هاست
منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه گفت: اکنون که در دادگاه لاهه رژیم صهیونیستی به جرم نسل کشی مورد محاکمه قرار می گیرد، اقدام عربستان در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی یک اقدام غیر منطقی، اشتباه محاسباتی و موجب شرمندگی است.

منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درخصوص رفتارهای اخیر عربستان در ارتباط مجدد با رژیم صهیونیستی گفت: آقای محمد بن سلمان به دنبال عادی سازی کردن روابط عربستان با رژیم صهیونیستی و مبادله سفیر است. همه این شواهد ما را به این موضوع رهنمون می کند که عربستان طراحی کلانی برای تحولات جدید خود دارد. پیش از عملیات طوفان الاقصی برخی کشورهای عربی مشتاق عادی سازی روابط با اسرائیل بودند و جنگ غزه همه آنها را دچار تردید کرده بود، اما حالا عربستان می خواهد خلاف این مسیر حرکت کند. 

وی افزود: این صدای جدید به نظر ما مبتنی است بر عدم  تحلیل درست از صحنه جنگی که جاری است و اشتباه محاسباتی که عربستان نسبت به آینده منطقه دارد و همه این ها ناشی از فشارهایی است که آمریکا به طور ویژه در این ایام به کشورهای عربی و مشخصا عربستان وارد کرده تا مقداری صحنه را منحرف و تغییر دهند.

وزیر اسبق امور خارجه با توجه به محاکمه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه گفت: اکنون که در دادگاه لاهه رژیم صهیونیستی به جرم نسل کشی مورد محاکمه قرار می گیرد اقدام عربستان یک اقدام غیر منطقی، غیر قابل دفاع، غیر اسلامی و غیر همراهی با وحدت جهان اسلام است و موجب شرمندگی است. ما امیدواریم سران عربستان در این موضوعی که با آن مواجه هستند و از این آزمون سختی که در آن قرار گرفته اند به خودشان بیایند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه