اخبار داغ

گزارش دانا از تجمع حقوقدانان در مقابل دفتر سازمان ملل؛

تجمع و طرح شکایت 20 هزار حقوقدان علیه رژیم صهیونیستی در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران برگزار شد

تجمع و طرح شکایت 20 هزار حقوقدان علیه رژیم صهیونیستی در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران برگزار شد
حقوقدانان، جمعيت اسلامی، وكلای دادگستری، جمعيت ايرانی مدافع حقوق بشر و كانون وكلا در حمایت از محاکمه رژیم صهیونیستی در مقابل دفتر سازمان ملل تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به همت بسیج حقوقدانان، امروز یک‌شنبه 24 دی‌ماه 1402 و هم‌زمان با برگزاری نخستین دادگاه رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی لاهه و تشکیل این دادگاه به دلیل شکایات دولت‌هایی از جمله آفریقای جنوبی از رژیم اشغاگر به دلیل جنایاتی که علیه کودکان مظلوم در غزه انجام شده است، حقوقدانان در حمایت از محاکمه این رژیم جعلی در مقابل دفتر سازمان ملل تجمع کردند.

گزارش تصویری/ اجتماع حقوقدانان علیه رژیم صهیونیستی مقابل دفتر سازمان ملل در تهران

شایان ذکر است، سران رژیم صهیونسیتی به واسطه این دادخواست‌ها به دادگاه بین‌المللی لاهه فراخوانده شدند، در این راستا تجمع حقوقدانان انقلابی همزمان در سراسر کشور برای پیگیری مطالبات حقوقی از دست رفته مردم و کودکان مظلوم غزه امروز در این مکان برگزار شد.

این تجمع در تهران، از ساعت 15 در مقابل دفتر سازمان ملل در خیابان شریعتی، جنب حسینیه ارشاد برگزار شد و حقوقدانان انقلابی در این تجمع، صدای خود را به گوش مجامع جهانی رساندند.

 حقوقدانان در این تجمع با قرائت بیانیه‌ای اعلام داشتند:

ما جمعی از حقوقدانان انقلابی جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از خیل عظیم حقوقدانان کشور عزیزمان که هم اکنون در مراکز استان‌ها تجمع کرده‌اند، امروز در مقابل دفتر سازمان ملل متحد گرد هم آمده‌ایم تا اعتراض و انزجار خود را از رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل اعلام کنیم.

رژیم غاصب صهیونیستی سابقه سیاه و طولانی در ارتکاب جنایات بین‌المللی علیه بشریت و به ویژه فلسطینیان طی ۷۵ سال گذشته دارد. کارنامه رژیم کودک کش اسرائیل از جنایت دیر یاسین تا کشتار صبرا و شتیلا، و از جنگ ۲۰۰۸ غزه تا جنگ ۲۰۱۴، و امروزه با محاصره ظالمانه نوار غزه سیاه‌تر شده است. این رژیم غاصب با قطع دسترسی مردم مظلوم و بی دفاع غزه به غذا، آب، سوخت، برق و درمان و همچنین انجام حملات کـور و وحشیانه علیه غیرنظامیان به ویـژه کـودکان و زنـان، بمباران مراکز درمانی، استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی نظیر سلاح‌های شیمیایی و میکروبی، ممانعت از رسیدن کمک‌های بشردوستانه و امداد و نجات، کوچ اجباری از سرزمین مادریشان، یک فاجعه بزرگ انسانی را در غزه رقم زده است.

حمایت بی، چون و چرای آمریکای جنایتکار و برخی دیگر از مدعیان حقوق بشر از رژیم صهیونیستی، به راستی رسوا کننده رویکرد دوگانه و منافقانه غرب در رابطه با حقوق بشر بوده است. تردیدی نیست که دولت آمریکا در کشتار مردم مظلوم فلسطین، شریک جرم بوده و قطعا تبعات هرگونه گسترش دامنه جنگ در منطقه، متوجه آمریکا و اسراییل غاصب و همدستانش خواهد بود. 

مقام معظم رهبری فرمودند؛ "مردم دنیا که همیشه در قضایای مختلف، شعار طرفداری از حقوق بشر را از زبان آمریکا شنیده‌اند، باید در آینه فلسطین، چهره زشت واقعی سیاست‌های آمریکایی را مشاهده کنند". رژیم صهیونیستی با اتحاد شوم میان آمریکا، گروه‌های تروریستی مزدور از جمله داعش، و دولت‌های مرتجع منطقه، امنیت و صلح جهانی را به مخاطره انداخته است. از جمله می‌توان به حملات تروریستی واقع در جمهوری اسلامی ایران به ویژه بمب گذاری در سالروز شهادت سردار دل‌ها در کرمان و تجاوز آشکار آمریکا و انگلیس جنایتکار به یمن اشاره کرد. بدین ترتیب زمان آن رسیده است که جهان در مقابل این همه جنایت و مرتکبین آن به پا خیزد.

ما بیست هزار حقوقدان انقلابی جمهوری اسلامی ایران امروز گرد هم آمده‌ایم تا با محکوم کردن مجدد اقدامات رژیم غاصب اسرائیل و همدستانش علیه مردم مظلوم فلسطین و یمن، اعتراض و شکایت خود را علیه جنایات رژیم جعلی صهیونیستی به حضور محترم جناب آقای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، آقای کریم خان دادستان دیوان کیفری بین المللی، آقای خوزه خاویار رییس شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کنیم و با تقدیم امضاهای هزاران حقوق دان انقلابی جمهوری اسلامی ایران، از آنان درخواست کنیم تا تدابیر لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن جهت جلوگیری از ادامه نقض‌های فاحش حقوق بشر و حقوق بین‌الملل بشردوستانه و همچنین ممانعت از ارتکاب جنایات شنیع به ویژه جنایات جنگی و نسل کشی و جرایم علیه بشریت و جرم تجاوز در نوار غزه اتخاذ کند. تا هرچه سریعتر اقدامات لازم جهت تعقیب، محاکمه و مجازات مقامات رژیم غاصب صهیونیستی اعم از آمران عاملان، معاونان و مرتکبین این جنایات بین‌المللی انجام گیرد.

اکنون که ۹۷ درصد از ساکنان غزه گرسنه هستند، ما خواستار تلاش جهت رساندن کمک‌های بشردوستانه از قبیل مواد غذایی، آب، دارو، سوخت و نیز اعزام گروه‌های امدادی برای یاری رساندن به مردم ستمدیده غزه هستیم. ما در پایان تاکید می‌کنیم تنها راه حل این مساله، پایان بخشیدن به اشغال و به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت ساکنان واقعی فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهود و تشکیل دولت مستقل فلسطین در تمامی آن سرزمین از بحر تا نهر به پایتختی قدس شریف است.

 حقوق دانان ایران اسلامی ضمن محکوم کردن اعمال تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در غزه و حملات تروریستی در جمهوری اسلامی ایران و حملات نظامی به یمن، از حقوق دانان جهان اسلام و عدالتخواهان سراسر دنیا می‌خواهد که با شکست سکوت خود برای دفاع از آرمان‌های بشری به پا خیزند و در رسالت پایان بخشیدن به ظلم، و محاکمه سران رژیم صهیونیسم در میدان حضور یابند و در قالب رویه‌ای واحد از همه ظرفیت‌های حقوقی داخلی و بین‌المللی برای توقف این جنایات استفاده کنند.

در همین راستا دادخواستی هم از سوی حقوقدانان به امضای هزاران نفر رسیده که در تمام کشور حدود 20هزار نفر آن را امضا کرده‌اند.

این دادخواست و طومار در تجمع اعتراض‌آمیز حقوقدانان انقلابی تهران که یکشنبه روبه‌روی دفتر سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، به نمایش گذاشته خواهد شد و همچنان به شمار امضا‌های آن افزوده شده و درنهایت به مراجع ذیربط تحویل داده می‌شود.

گزارش تصویری/ اجتماع حقوقدانان علیه رژیم صهیونیستی مقابل دفتر سازمان ملل در تهران

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه