اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

جیش الظلم؛ گروهک خونخوار منطقه/ چرا پاکستان نسبت به انهدام مقر های تروریستی واکنش نشان داد؟

جیش الظلم؛ گروهک خونخوار منطقه/ چرا پاکستان نسبت به انهدام مقر های تروریستی واکنش نشان داد؟
در حالی گروهک جیش الظلم حمله پهپادی به مقر های خود در خاک پاکستان را تایید می کند که پیشتر بارها بر لزوم مبارزه با این گروهک ها با مقامات پاکستانی رایزنی شده بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ادامه تحولات منطقه ای، روز گذشته، گروهک تروریستی جیش الظلم در بیانیه ای خبر از حمله پهپادی و موشکی به مراکز استقرار نیروهای خود داد.

این گروهک تروریستی اعلام کرد که در جریان حمله پهپادی به مقر نیروهایش، حداقل 6 پهپاد و چند فروند موشک به مواضعی در کوه های مرزی بلوچستان اصابت کرد و در نتیجه آن 2 مقر مهم از گروهک تروریستی جیش الظلم در پاکستان منهدم شد.

این گروهک تروریستی تجریه طلب در سال های اخیر به واسطه عملیات های تروریستی تعدادی از مردم و نیروهای نظامی ایران را به شهادت رساند.

عملیات های تروریستی جیش الظلم در خاک ایران

این گروهک تروریستی که در خاک پاکستان و در همسایگی مرزهای ایران زیست کرده و عملیات های تروریستی را طراحی می کند، اواخر آذر ماه سال جاری در یک عملیات تروریستی در خاک ایران، 11 افسر پلیس را در حمله به کلانتری راسک به شهادت رساند.

بهمن سال 85 در شهر زاهدان در نتیجه انفجار اتومبیل بمب گذاری شده 11 نفر از نیروهای سپاه شهید شده و 31 نفر زخمی شدند، مسوولیت این حمله را گروهک جند الشیطان که خود را (جُندالله) معرفی می‌کردند؛ به عهده گرفت و 6 نفر به اتهام آماده سازی این حملات دستگیر و اعدام شدند. خرداد ماه سال 88 در مسجد شهر زاهدان در زمان نماز مغرب تروریست انتحاریِ گروهک جند الشیطان خود را منفجر کرد که 27 نفر شهید و بیش از 100 نفر زخمی شدند.

آبان ماه 88 در شهر سرباز، تروریست انتحاری گروهک جند الشیطان، مواد منفجره را به داخل ساختمانی برد که در آنجا جلسه منطقه ای رهبران شیعه و سنی با حضور نماینده فرماندهی عالی سپاه پاسداران در جریان بود، 42 نفر از جمله چند افسر سپاه و همچنین معاون فرمانده نیروهای زمینی سپاه ژنرال نورعلی شوشتری شهید شدند.

تیرماه89 در شهر زاهدان در نزدیکی مسجد 2 تروریست انتحاری خود را منفجر کردند. 27 نفر شهید شدند (از جمله چند سرباز سپاه) و بیش از 170 نفر در این حادثه آسیب دیدند، گروهک جند الشیطان اعلام کرد که این انفجار انتقام برای اعدام عبدالمالک ریگی فرمانده آنها (20 ژوئن 2010) توسط مقامات ایرانی بوده است.

آذر 89 در نتیجه 2 انفجار توسط تروریست های انتحاری گروهک جند الشیطان در چابهار ، 33 نفر شهید و تقریبا 100 نفر زخمی شدند، این حملات در روز عاشورا اتفاق افتاد؛ این آخرین حمله تروریستی بزرگ توسط جند الشیطان بود برای آنکه در آن زمان این گروهک متلاشی شد و بسیاری از اعضای آن دستگیر و اعدام شدند.

چهارم شهریورماه 91 ادعای شهید کردن 10 پاسدار، 18 مهر 91 ادعای شهید کردن 10 عضو سپاه پاسداران، سوم آبان 92 شهادت مرزبانان ایرانی که اعضای گروهک موسوم به جیش الظلم که خود را جیش العدل می نامیدند در سیستان و بلوچستان اقدام به حمله غافلگیرکننده به یک گشت مرزبانی در منطقه سراوان کردند.

یکی از گردان‌های جیش الظلم مدعی شد در پنجم آذر 92 با حمله به یک بالگرد متعلق به جمهوری اسلامی در شهرستان سراوان باعث سرنگونی آن شد. جیش الظلم همچنین در بهمن ماه 92 پنج مرزبان ایرانی را در نزدیکی مرز پاکستان ربود.

این گروه در 17 فروردین 94 در منطقه نگو حد فاصل میله مرزی 239 پایین تر از جکیگور از داخل پاکستان وارد مرزهای ایران شد و هشت نفر از نیروهای مرزبانی ایران را شهید و به خاک پاکستان بازگشتند. اعضای این گروه در تاریخ چهارشنبه 16 اردیبهشت 96 با شلیک از داخل خاک پاکستان 10 مرزبان ایرانی از گروهان چاهندو (هنگ مرزی میرجاوه) را که در پاسگاه میل 100 مستقر بودند شهید کردند.

در تاریخ سه شنبه 24 مهر 97 افراد این گروه از داخل خاک پاکستان به منطقه(لولکدان) در بخش ریگ ملک در 50 کیلومتری شهر میرجاوه در استان سیستان وبلوچستان نفوذ کرده و 14 نفر از افراد مسلح مرزبان را در این منطقه به اسارت گرفته و به خاک پاکستان باز گشتند.

9 بهمن 97 اما انفجار 2 بمب صوتی باعث مجروح شدن چهار نفر در زاهدان شد که گروهک تروریستی جیش الظلم مسوولیت حادثه را بر عهده گرفت.

این گروه در 13 بهمن 97 نیز به صبحگاه سپاه در نیکشهر حمله کرده که در جریان این حمله یک نفر شهید و پنج نفر زخمی شدند.

اعتراض پاکستان نسبت به حمله پهپادی به مقر تروریست های جیش الظلم

فعالیت گروهک های تروریستی در خاک پاکستان و انجام عملیات های تروریستی توسط آنها در داخل مرزهای کشورمان، البته موضوعی است که بارها از سوی مقامات کشورمان با مقامات پاکستانی مطرح شده و مسئله مبارزه جدی با این گروهک ها همواره به عنوان مطالبه جدی ایران مطرح بوده است، اما سیاست های دولت پاکستان در این راستا هیچ گاه منجر به توقف کامل فعالیت های گروه های تروریستی نشده است.

حالا، اما پس از حمله پهپادی و موشکی به مقر تروریست های جیش الظلم در خاک پاکستان، وزارت امور خارجه این کشور نسبت به این مسئله اعتراض کرده است.

اما آنچه مسلم است، در مسیر مبارزه با تروریسم اراده جمعی امری غیر قابل انکار است موضوعی که می تواند امنیت و آرامش را در مرزهای منطقه تضمین کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه