اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

چرا اقلیم کردستان توافقنامه امنیتی با ایران را نادیده گرفت؟/ پیوند اقلیم با جریان های معاند!

چرا اقلیم کردستان توافقنامه امنیتی با ایران را نادیده گرفت؟/ پیوند اقلیم با جریان های معاند!
حمله به مقر تروریست ها در اربیل در حالی انجام شد که دلالان نفتی رژیم صهیونیستی مستقر در اقلیم کردستان به واسطه پشتیبانی های اطلاعاتی و دلار های نفتی، عملیات های تروریستی در خاک ایران را پشتیبانی می کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عملیات تروریستی عاملان سرویس های جاسوسی موساد و MI6 در کرمان و شهادت جمع زیادی از هموطنانمان در گلزار شهدای این شهر، مسئله ای بود که نه تنها دل ملت ایران را جریحه دار کرد، بلکه به منزله اقدامی علیه امنیت کشور و تجاوز بر مرزهای ایران قلمداد شد، موضوعی که برای حفظ و تاکید بر اقتدار جمهوری اسلامی ایران، نیازمند واکنش سریع و پاسخ در خور به عاملان و آمران این اقدام تروریستی بود.

از این رو جمهوری اسلامی ایران در جریان عملیات پهپادی و موشکی علیه مواضع تروریست ها در چند نقطه از منطقه نشان داد که هرگونه تجاوز به مرزهای این کشور پاسخی پشیمان کننده به دنبال خواهد داشت. پاسخی که می تواند با یک سلسله عملیات های اطلاعاتی، زمینه هلاکت و حذف عاملان موساد در نقاط مختلف منطقه را به دنبال داشته باشد به طوری که حمله علیه مقر تروریست ها در اقلیم کردستان، «پیشرو دیزایی»، دلال ساکن اقلیم که با رژیم غاصب و آمریکا ارتباط ویژه ای داشته و بخشی از هزینه های عملیات های تروریستی علیه ایران را تامین می کرده است را به هلاکت رساند.

اقلیم کردستان حیاط خلوت تروریست ها و جریانات معاند

نکته قابل توجه، اما اینجاست که چرا ترویست ها و سرویس های اطلاعاتی، اقلیم کردستان عراق را به عنوان حیاط خلوت خود انتخاب کرده و در آنجا حاشیه امنی برای اقدامات و برنامه های تروریستی خود فراهم کردند.

پس از سقوط رژیم بعث عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی، به نوعی خودمختاری مطلق در شمال عراق شکل گرفت تا محلی برای حضور نیروهای آمریکایی و اسرائیلی در نزدیکی مرزهای جمهوری اسلامی ایران باشد این امر مقدمه ای شد تا به بهانه خودمختاری اقلیم کردستان، گروهک های تروریستی تجزیه طلب، نیز در مناطقی همچون اربیل و سلیمانیه حاشیه امنی پیدا کنند و رهبران اقلیم در اوج بی توجهی به مسائل امنیتی به سمت سیاست های آمریکا و اسرائیل متمایل شوند.

وجود گروه های تروریستی در اقلیم و نزدیکی آن با مرزهای کشورمان، بستری برای انجام عملیات های تروریستی در ایران شد از این رو بارها و بارها مقامات کشورمان چه در قالب رایزنی های دیپلماتیک و چه در قالب رایزنی های نظامی بر لزوم توافقنامه امنیتی بین ایران و عراق تاکید کردند تا از این طریق امنیت در مرزهای دو کشور محقق شود.

جمهوری اسلامی ایران بارها بر وجود گروهک های تروریستی و تجریه طلب و همچنین پایگاه های جاسوسی آمریکا و اسرائیل هشدار داد و در نهایت یک توافقنامه امنیتی میان ایران و عراق به امضا رسید تا پایگاه‌های ضدانقلاب در نزدیکی مرزهای مشترک دو طرف برچیده شوند، اما مقامات اقلیم شمال عراق نسبت به اجرای این توافق متعهد نشدند.

حالا، اما حمله به مقر تروریست ها در اربیل در حالی انجام شده است که دلالان نفتی رژیم صهیونیستی برای انتقال سوخت و انرژی به سرزمین های اشغالی در اقلیم کردستان مستقر هستند که به واسطه پشتیبانی های اطلاعاتی و هزینه دلار های نفتی، عملیات های تروریستی را در خاک ایران، طراحی و پشتیبانی می کنند.

علاوه بر نقش اقلیم در پشتیبانی عملیاتی از ترورها در خاک ایران همچون ترور شهید فخری زاده و صیاد خدایی،  نقش اقلیم در برگزاری جلسات میان گروهک های مختلف ضد انقلاب نیز خود یکی از عوامل ایجاد ناامنی در نزدیکی مرزهای کشورمان است موضوعی که بارها نسبت به آن هم به مقامات عراقی و هم به مقامات اقلیم کردستان هشدار داده شده بود.

کردستان عراق پایگاه دشمنان مشترک ایران و عراق

محمد حسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس نیز در این باره در گفتگو با خبرنگار راه دانا، با اشاره به اینکه مقامات کردستان عراق نباید نوع دوستی جمهوری اسلامی ایران در دوران حضور رژیم بعث، جنگ تحمیلی و حمله داعشی های تکفیری را فراموش می کردند، گفت: متاسفانه شاهدیم که بخش هایی از کردستان عراق پایگاه دشمنان مشترک ایران و عراق شده است، موساد و عوامل جاسوسی اسرائیل و گروهک های تجزیه طلب امروز کردستان را برای خود محلی امن در نظر گرفتند در حالی که انتظار داشتیم قبل از اینکه جمهوری اسلامی ایران علیه این پایگاه ها وارد عمل شود مقامات کردستان خود نسبت به برچیدن این پایگاه ها اقدام می کردند.

او این را هم گفت که نه تنها در کردستان عراق، بلکه هر جایی از هر نقطه تهدیدی علیه مرزهای و امنیت ایران وجود داشته باشد، ما حق بازدارندگی داریم همانطور که اجازه نمی دهیم گروه های تروریستی مخالف عراق در مرزهای کشورمان فعالیت داشته باشند، اجازه فعالیت گروه های تروریستی در علیه کشورمان را نیز در خاک کشورهای همسایه قبول نمی کنیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه