اخبار داغ

کشتی رقیب هیچ رشته‌ای نیست؛

دبیر: به کشتی‌گیران حواله خودرو بدهید؛ در المپیک یک طلا بگیریم هنر کرده‌ایم

دبیر: به کشتی‌گیران حواله خودرو بدهید؛ در المپیک یک طلا بگیریم هنر کرده‌ایم
رئیس فدراسیون کشتی گفت: حواله واردات خودرو نوش جان فوتبالیست‌ها ولی باید به ما هم مجوز بدهند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در حاشیه مراسم افتتاح پایگاه قهرمانی کشتی در تهران اظهار داشت: در کشور ما وقتی کسی بالا می‌رود به جای اینکه ما را گرفته و بکشیم پایین، سعی کنیم خودمان به او برسیم. کشتی واقعا رقیب هیچ رشته‌ای نیست اما به گوشم می‌رسد که چرا کشتی فلان چیز را گرفت. سر مجوز خودرو برای فوتبال من هنوز هم دفاع می‌کنم چون فوتبالیست‌ها هم زحمت می‌کشند و زندگی خود را گذاشتند. ما نمی‌گوییم چرا آنها می‌گیرند، نوش جان‌شان، کم دادند باید ۱۰ تا مجوز بدهند. ما هم دنبال کردیم تا بتوانیم این مجوز را بگیریم. رشته‌های دیگر هم دنبال کنند و بگیرند. 

وی در ادامه بیان داشت: این رشته المپیکی است. ۸۲ درصد مدال جهان و المپیک را کشتی گرفته اما من چه کار کنم که کشتی از ۸۰ سال پیش خوب بوده؟ آیا من مقصرم؟ قبل از من آقای تختی مدال گرفته تا به ما رسیده است. وظیفه من است این کار را محکم جلو ببرم و من باید از بچه‌های خودم دفاع کنم. شما ۴ سال است ندیده‌اید بچه‌های ما حاشیه داشته باشند. من به آنها یک چیز را گفتم اینکه وظیفه شما کشتی گرفتن است. کشتی رقیب هیچ رشته‌ای نیست.

دبیر راجع به اظهارنظر کشتی‌گیران راجع به برخی مسائل عنوان داشت: بچه‌های ما درباره مسائلی که نمی‌دانند نباید نظر دهند. چرا باید درباره مسائل سیاسی یا هنر نظر دهند؟ مگر کارشناس هستند؟ آنها ورزشکار هستند و بعد از دوران قهرمانی خودشان می‌دانند. وقتی ورزشکار بهم می‌ریزد شما نمی‌دانید یعنی چه؟ من خودم این دوران را طی کردم وظیفه دارم بچه‌ها را هدایت کنم تا تعداد مدال‌هایشان بیشتر شود. دیشب تا ۷ شب با آنها وزنه می‌زدم و کنار بچه‌ها خوابیدم.

صبح امروز (هفتم بهمن) چهارمین پایگاه قهرمانی کشتی تهران که زیر نظر فدراسیون کشتی و سازمان ورزش شهرداری است، افتتاح شد. کار تجهیز این سالن که به اسم مجموعه ورزشی شهید شاعری نامگذاری شده، توسط فدراسیون کشتی انجام شد. این سالن به ۶ تخته تشک و تجهیزات بدنسازی مجهز شده و مدیریت آن برعهده غلامرضا محمدی سرمربی سابق تیم ملی بزرگسالان و سرمربی فعلی جوانان و مدیر تیم‌های پایه کشتی آزاد خواهد بود.

علاوه بر علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و غلامرضا محمدی، جمعی از پیشکسوتان کشتی از جمله منصور برزگر، محمدرضا توپچی و همچنین حسین اوجاقی مدیر سازمان ورزش شهرداری و تعدادی از مدیران شهرداری تهران به همراه محمد خاک‌پور، مهدی امیرآبادی و محمدرضا مهدوی حضور داشتند.

رئیس فدراسیون کشتی پس از این مراسم در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: این چهارمین پایگاه قهرمانی شهر تهران است که شهرداری تهران دراختیار ما قرار داد و ما بازسازی‌اش کردیم. تمام قهرمانان جهان و المپیک‌مان را هم پای کار می‌آوریم که کشتی تهران را تمرین بدهند. خواهش کردیم در منطقه ۱۷ غلامرضا محمدی بیاید. این دویست و هفتادوهفت‌‌مین سالن کشتی است که افتتاح کردیم اما باید هزار و هفتصدمی باشد، خیلی کم است. کار ما ساخت و ساز نیست، ردیف ما در فدراسیون کشتی اردو و اعزام است اما نمی‌توانیم به این مسئله بی‌تفاوت باشیم.

وی بهره‌برداری این سالن را دراختیار فدراسیون کشتی عنوان کرد و ادامه داد: ما هم کلا این کار را به قهرمانان‌مان سپردیم. کار ما باشگاه‌داری نیست، باید هدایت کنیم و قهرمانان جهان و المپیک بهتر از ما بلدند اداره کنند. محله‌هایی هم هست که از اینجا قهرمانان بزرگی درمی‌آیند.

دبیر درباره اینکه آیا فدراسیون کشتی استعدادیاب هم دارد؟، گفت: هر استانی برای خودش دارد، انستیتوی ما ۳۳ استان را می‌آورد و مسئول آموزش آنها را آموزش می‌دهد. ما نمی‌رسیم به کل شهرها برویم اما خود استان‌ها بهتر می‌توانند این کار را انجام دهند. هیئت تهران هم این کار را دنبال می‌کند.

رئیس فدراسیون کشتی آرزوی موفقیت برای تیم ملی فوتبال کشورمان دارم و امیدوارم همینطور محکم پیش بروند. همیشه گفتم ما این فرهنگ را باید بگذاریم کنار که چرا به آن دادی، به ما ندادی، این حرف خوبی نیست. باور کنید به فوتبالیست‌ها هم دادند کم‌شان هست. آنها هم حق‌شان بیشتر از این حرف‌هاست. آنها هم برادران ما هستند. مهم این است ما هم بگیریم. این حرف بدی است که چرا به آنها دادید، ما هم تلاش کنیم بگیریم. ما هم نامه‌ای به هیئت دولت و جناب رئیس‌جمهوری نوشتیم، من هیچ وقت اسم خودم را نمی‌دهم این جور وقت‌ها، چه دوران قهرمانی و چه بعدش، برای این چیزها ورزش نکردم. وظیفه من است برای بچه‌های تیم ملی هر کاری می‌توانم انجام دهم چون مسئول کشتی هستم. شنیدم فدراسیون‌های دیگر هم نوشتند، هر چه خیر است. هرچقدر به ورزشکار جماعت برسند خوب است، ان‎‌شاءالله ورزشکار هم در چارچوب باشد. کم‌شان هم هست.

دبیر درباره پاداش المپیکی‌ها گفت: من با وزیر در این‌باره صحبت کردم. یک عددی مد نظرشان بود، خواهش کردم برای طلای المپیک کمتر از ۲۰-۲۵ میلیارد در نظر نگیرند. چیزی نیست. طرف ۱۰-۱۲ سال برای طلای المپیک زحمت کشیده، یک نفر طلای المپیک گرفته، ۱۲ سال زحمت کشیده که به آن برسد. سرجمع ۳-۴ یا ۵ مدال همه رشته‌ها با هم می‌گیرند، نهایتا می‌شود ۱۰۰ میلیارد تومان، رقمی نیست. من پیشنهادم ۲۵ میلیارد تومان بود. به وزیر محترم هم گفتم. این چیزی نیست ولی انگیزه می‌دهد. ما خودمان هم بعد از عید اعلام می‌کنیم که چقدر به قهرمانان کشتی خودمان می‌دهیم.

وی ادامه داد: دیدم برخی از قهرمانان صحبت کردند و گفتند کشتی در المپیک ۲-۳ طلا می‌گیرد خواهشم این است از این حرف‌های غیرکارشناسی نزنید. کلا کشتی آزاد بعد از انقلاب سه طلا گرفته، حالا کمیل قاسمی هم هست می‌شود چهار تا، چطور قرار است در یک المپیک ۲-۳ طلا بگیریم؟ کشتی آزاد و فرنگی یک طلا بگیریم هم خیلی هنر کردند. ما خیلی مشکلات داریم، ضرب خورده داریم. خواهش می‌کنم حرف های من را نگذارید ببرند، ضد انقلاب حرف من را می‌برد، سه تا جبهه هستند که با من مشکل دارند و با هم میکس شدند و حرف من را می‌برند و من را می‌زنند، حرف من این است بار کشتی را زیاد نکنید. تیم کشتی می‌خواهد لذت ببرد در المپیک کشتی بگیرد، تلاشش را می‌کند. هرچه در کمیته المپیک گفتند پیش‌بینی‌ات را بنویس، من ننوشتم. ما می‌خواهیم بچه‌های‌مان از تمرین و کشتی گرفتن برای مردم‌شان لذت ببرند. هیچ باری هم روی هیچ رشته‌ای نگذارند. من این دوران را خودم گذراندم و می‌دانم بار روی ورزشکار چقدر سنگین است. باراضافه روی دوش بچه‌ها نگذارید.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد وضعیت حسن یزدانی نیز گفت: حسن آقا روز پنجشنبه با هم صحبت کردیم، او عمل کرده و فعلا دامنه حرکتش هنوز کم است. نمی‌دانم اردیبهشت یا آخر فروردین یا اوایل فروردین بتواند روی تشک بیاید. خواهشم این است بار روی دوش کسی نگذارید. یک سری آدمها اظهارنظراتی می‌کنند آدم خنده‌اش می‌گیرد. با تیلور کشتی دارد هی یک چیز می‌گویند. حریفش هم خوب است، تیلور می‌آید از کشتی لذت ببرد اما همه سر حسن آقا می‌ریزیم که باید طلا بگیری و بار روی دوشش می‌گذاریم. قبلا هم گفتم عمل او سنگین بوده و خواهشم از همه این است، می‌دانم چطور بار را کم کنم، هم پیشکسوتان و هم قهرمانان خودشان می‌دانند المپیک کشتی گرفتن چقدر سخت است، مگر طلا فروشی است که همینطور ۳ طلا بگیرند. واقعا اینطور نیست. مردم و رسانه کمک کنند بار روانی تیم را زیاد نکنیم.

خبرنگار: میعاد نیکخوی سلیمی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه