اخبار داغ

علیرضا قزوه در گفت و گو با دانا مطرح کرد؛

بخش ویژه‌ای به نام «غزه» در جشنواره شعر فجر وجود ندارد/ وضعیت شعر ما در دهه گذشته چشم گیر بوده اما راضی کننده نه!

بخش ویژه‌ای به نام «غزه» در جشنواره شعر فجر وجود ندارد/ وضعیت شعر ما در دهه گذشته چشم گیر بوده اما راضی کننده نه!
دبیر علمی هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر گفت: به دلیل اینکه در یک ماه گذشته شب شعر ویژه ای به نام غزه در تالار وحدت و در بعد بین المللی برگزار کردیم، در جشنواره شعر فجر دیگر بخشی به نام غزه نداریم.

علیرضا قزوه شاعر و دبیر علمی هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی دانا درخصوص عدم وجود بخش ویژه ای به نام «غزه» در جشنواره شعر فجر امسال، گفت: ما درست یک ماه پیش با همکاری وزارت ارشاد، حوزه هنری، سازمان فرهنگ و ارتباطات، صدا و سیما و شهرداری تهران یک ویژه برنامه ای با محوریت شب شعر برای «غزه» آن هم در بعد بین المللی در تالار وحدت برگزار کردیم و به همین خاطر دیگر نیازی ندیدیم تا دوباره این بخش در این جشنواره تکرار شود.

دبیر علمی هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در حاشیه نشست خبری این جشنواره و در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص ارزیابی دبیر جشنواره از وضعیت کیفی اشعار امسال گفت: وضعیت شعر ما حداقل در یک دهه گذشته بسیار والا و چشم گیر بوده است اما راضی کننده نه! بسیاری از مدیران و سیاست گذاران حوزه شعر در این سال ها در برخی موارد کوتاهی کرده اند که شاید حتی عمدی باشد!

وی افزود: وضعیت فعلی ادبیات ما به لحاظ توان ادبی بسیار بالاست و این را می شود از جشنواره های مختلف احصا کرد. اما سهم آنها به لحاظ معرفی این افراد و شعرا در سطح جامعه بسیار ضعیف است. ما از در آشتی، این جشنواره ها را برگزار می کنیم و با هر دیدگاهی به شاعران احترام می گذاریم و با آغوش باز از آنها برای حضور در جشنواره دعوت کرده ایم اما وضعیت برا یما خیلی راضی کننده نیست.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه