اخبار داغ

تحلیل تامل برانگیز اینترنشنال از سیاسی کاری آژانس بین المللی انرژی اتمی!

تحلیل تامل برانگیز اینترنشنال از سیاسی کاری آژانس بین المللی انرژی اتمی!
آژانس بین المللی انرژی اتمی همواره در هر دوره ای نشان داده است که درباره اقدامات صلح آمیز هسته ای در جمهوری اسلامی ایران، به جای نظرات کارشناسی، سیاسی کاری کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ادامه کارشکنی های شبکه ضد انقلاب ایران اینترنشنال در حمایت از سیاسی کاری آژانس بین المللی انرژی اتمی، به تازگی این شبکه با دعوت از یک تحلیل گر سیاسی و با استناد به منابع خبری غلط و بر پایه تحلیل جهت دار، ناکارآمدی آژانس بین الملل انرژی اتمی را بر عملکرد مدیران سازمان انرژی اتمی ایران نسبت داده است.

علیرضا نامور حقیقی تحلیل گر شبکه اینترنشنال مدعی شده است که روابط ایران با آژانس به دلیل بی تجربگی، عدم درایت در نوع تعاملات با نهادهای بین الملل و بیان کلمات چالش برانگیز از سوی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دچار چالش شده است.

این در حالی است که سوابق عملکرد آژانس بین المللی انرژی اتمی حاکی از آن است که همواره تحت تاثیر فشار های از سوی مقامات غربی، همواره به جای تصمیمات و نظرات کارشناسی، سیاسی کاری کرده است.

لازم به ذکر است که محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز از قبل به ایجاد مزاحمت آژانس برای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و گفته بود که آژانس بین المللی انرژی اتمی نه‌ تنها همکاری نکردند بلکه مزاحمت هم ایجاد کردند و اجازه ندادند که جمهوری اسلامی ایران تجهیزات، لوازم و فناوری مورد نیاز خود را تأمین کند و در اختیار بگیرد.

وی این را هم گفته است که به دلیل استاندارهای دوگانه و نیز رفتار مخربی که نظام استکبار داشته از ابتدا با صنعت هسته ای ایران همکاری نکردند!

به نظر می رسد شبکه ایران اینترنشنال پیش از آنکه برای جهت دهی به افکار عمومی ایران اقدام به ساخت برنامه کند، لازم است افکار تحلیلگران خود را غنی کرده تا اینگونه مورد تمسخر افکار عمومی قرار نگیرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
محمد -> 1402/11/29
پاسخ

ایران اینترنشنال سالهاست چرت و پرت میگه حالا هم روش. ی مشت خل و چل دور هم جمع شدن تو این خراب شده. بیچاره کسانی که از این ناکسان حرف شنوی دارند.