اخبار داغ

برگزاری مراسم رونمایی از کتاب پهلوان کوچک؛

دبیر: جدایی سوریان از فدراسیون کشتی؟ حمید همه‌جا همراه ماست!

دبیر: جدایی سوریان از فدراسیون کشتی؟ حمید همه‌جا همراه ماست!
رئیس فدراسیون کشتی در رابطه با پست نایب‌رئیسی گفت: سوریان همه جا کنار ماست، هر وقت گفتند من و او از هم جدا شدیم، باور نکنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم رونمایی از کتاب پهلوان کوچک سرگذشت کشتی گیر مهدی استویی فرزند شهید کشتی گیر عیدی استویی صبح امروز برگزار شد.
در این مراسم که با حضور علیرضا دبیر رئیس، ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون، مهدی استویی، محمدتقی عزیزیان نویسنده کتاب و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، از سیزدهمین کتاب فدراسیون کشتی با نام پهلوان کوچک که در مورد سرگذشت کشتی گیر مهدی استویی فرزند شهید کشتی گیر عیدی استویی نگارش شده رونمایی شد.

مهدی استویی در این مراسم گفت: کتاب به خوبی نگارش شده و از تیم نویسنده و فدراسیون کشتی تشکر می کنم. من فرزند کشتی گیر شهید عیدی استویی هستم. پدر و مادر من در یک حمله موشکی شهید شدند و ما از کودکی توسط زنده یاد دایی و زن دایی ام بزرگ شدیم.
وی ادامه داد: به کشتی علاقه داشتم و یادم می آید که با پدرم چندین بار به سالن های ورزشی رفته بودم و به همین دلیل کشتی گیر شدم، اعتقاد دارم که دعای پدر و مادرم بدرقه راه من بود و به همین دلیل در عرصه ملی و در جام های روز جهانی کودک و ناطق نوری نیز به میدان رفتم.

استویی در پایان خاطرنشان کرد: کار فدراسیون کشتی بسیار قابل تقدیر است، چراکه فرهنگ شهادت را در جامعه نشر می دهد.

علیرضا دبیر نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به مهمانان گفت: از خدا بسیار ممنونیم که این توفیق را به مجموعه کشتی کشور داده که در راه شهدا گام برداریم.

دبیر: جدایی سوریان از فدراسیون کشتی؟ حمید همه‌جا همراه ماست!

علیرضا دبیر در مراسم رونمایی از کتاب شهید کشتی‌گیر مهدی استویی که امروز (سه‌شنبه) در محل فدراسیون کشتی انجام شد، اظهار داشت: امروز به لطف خدا سیزدهمین کتاب شهدای کشتی‌گیرمان را رونمایی کردیم، قهرمانان‌مان را هم در دست اجرا داریم، اسم نمی‌برم. می‌خواهیم یک شگفتی باشد.در بحث الگوسازی و کار فرهنگی حتما باید فدراسیون این کار را انجام دهد و از خدا ممنونیم که توفیق این کار را به ما داده است. چهاردهمین کتاب را هم گفتند در وزارت ارشاد انجام دهید، با افتخار؛ ما 1500 شهید کشتی‌گیر داریم که این افتخاری برای کشتی است که در همه صحنه‌هایی که باید از اسلام و مملکتش دفاع کند. این کتاب‌ها باید به کتاب‌فروشی‌ها برود. بعضی از این کتاب‌ها حتی به چاپ دهم رسیده، مطمئنم اینها در روحیه کشتی‌گیران آینده اثرگذار است. چیزی که جامعه به آن احتیاج دارد، همین فرهنگ است.

وی ادامه داد: خیلی از کشورها هیچ چیزی ندارند برای خودشان قهرمانان پوشالی می‌سازند، ما خودمان داریم، یا بلد نیستیم، یا نمی‌خواهیم و یا نمی‌توانیم. دعا کنید این کار را انجام دهیم.

رئیس فدراسیون کشتی درمورد برگزاری جام باشگاه‌های جهان طی روزهای شنبه و یکشنبه آینده در تنکابن تاکید کرد: جام باشگاه‌های جهان روال همیشگی خودش را دارد. سازمان لیگ این توان را در خود دید که می‌تواند این مسابقه را برگزار کند، با بانک شهر مسابقه را برگزار می‌کنند. ظاهرا بین 6 تا 8 تیم خارجی هم قرار است بیایند. فقط صحبتی که با دوستان داشتیم بچه‌هایی که احتمال حضور در المپیک دارند را از دوستان خواهش کردیم از آنها استفاده نکنند. گفتیم نفرات دوم و سوم بیایند، مثلا 125 کیلوگرم ما چند کشتی‌گیر خوب داریم، امیررضا معصومی را در کنار امیرحسین زارع که قهرمان جهان و مدال‌دار المپیک است، داریم و او هم برود همین است. بچه‌های دیگر می‌توانند کشتی بگیرند و کمک کنند و بچه‌های ما قرار است به گزینشی بروند، ضرب نخورند. خواهش کردیم از این بچه‌ها استفاده نکنند.

وی درباره اینکه کسی درنهایت در پست نایب رئیسی فدراسیون کشتی جایگزین حمید سوریان شد؟، گفت: من خودم هم نمی‌دانم (باخنده)، حمید سوریان هست، همه جا هست. هروقت گفتند من و حمید سوریان از هم جدا شدیم، باور نکنید. دیشب با هم بودیم همین بعدازظهر امروز هم با هم قرار داریم. از بچگی‌اش پیش ما بزرگ شده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه