اخبار داغ

در پی اتفاق شب گذشته؛

پس لرزه های زدوخورد روی تشک/ احتمال محرومیت سنگین فرنگی‌کار ایرانی؛ دوبنده تیم ملی از چنگ مختاری پرید!+فیلم

پس لرزه های زدوخورد روی تشک/ احتمال محرومیت سنگین فرنگی‌کار ایرانی؛ دوبنده تیم ملی از چنگ مختاری پرید!+فیلم
محمدرضا مختاری پس از درگیری شب گذشته با کشتی‌گیر ترک، هم با احتمال محرومیت مواجه شده و هم دوبنده تیم ملی را از دست داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ در دیدار نیمه‌نهایی وزن ۷۷ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی جام وهبی‌امره که در ترکیه برگزار می‌شد، پس از برخوردهای فیزیکی بسیار و قضاوت یک‌طرفه داور به سمت کشتی‌گیر تُرک، محمدرضا مختاری از ایران و کشتی‌گیر ترکیه‌ای باهم درگیر شدند و بازی جنجال کشیده شد که درنهایت داور هر دو کشتی‌گیر را ديسکاليفه کرد و دو کشتی‌گیر حذف شدند.

بدون تردید رفتار عجولانه و احساسی کشتی‌گیر ایرانی جای هیچ توجیهی ندارد اما ساده‌انگاری است اگر از کنار شانتاژهای کادرفنی تیم ترکیه و البته تصمیمات تماماً یک‌طرفه و کورکورانه داور این مبارزه به سادگی گذشت. داور این مبارزه به طرز عجیبی چشمش را روی تمام حملات پیوسته و غیرورزشی فرنگی‌کار تُرک علیه نماینده کشورمان بست.

این موضوع بازتاب گسترده‌ای داشت و اتحادیه جهانی کشتی این موضوع را در دست بررسی قرار داد. البته مسئولان فدراسیون کشتی ترکیه و کادر مربیگری این تیم نیز در اقدامی عجیب و غیر ورزشی وارد تشک کشتی شدند و به سمت مختاری حمله کردند که این موضوع گلایه رئیس فدراسیون کشتی ایران به UWW را هم در پی داشت.

در مفاد آئین نامه ای اما به احتمال بسیار زیاد با توجه به درگیری غیراخلاقی، به احتمال فراوان مختاری و حریف ترکیه‌ای با محرومیت از سوی اتحادیه جهانی کشتی روبرو خواهند شد. مختاری در این مسابقات با شکست امین کاویانی نژاد مدعی اصلی این وزن این شانس را داشت تا با شکست حریف ترکیه‌ای راهی فینال شود و بخت اصلی پوشیدن دوبنده تیم ملی در مسابقات کسب سهمیه المپیک شود اما با این اتفاق شانس ملی پوش شدن از دستش رفت.

حسن رنگرز سرمربی تیم ملی گزارش این موضوع را به اطلاع علیرضا دبیر رساند و او نیز گلایه خود را از نحوه مدیریت این اتفاق توسط مسئولان فدراسیون کشتی ترکیه به گوش آن ها رساند و بر پیگیری این موضوع تاکید کرد. دبیر همچنین در گفتگو با نناد لالوویچ اتفاقات رخ داده در این درگیری را به اطلاع او رساند و از اتفاقات رخ داده ابراز گلایه کرد.

از قرار معلوم با تصمیم کادر فنی، امین کاویانی نژاد به عنوان نماینده وزن ۷۷ کیلوگرم ایران در مسابقات کسب سهمیه المپیک انتخاب شد و امیر عبدی نفر سوم این رقابت‌ها نیز به دلیل خودداری علی اسکو نایب قهرمان این مسابقات از حضور در مبارزه انتخابی، به عنوان نماینده ایران در مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب شد.

با تصمیم امروز کمیته انضباطی، مختاری تا اطلاع ثانوی محروم شده است.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه