اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

یمن پیشتاز جبهه مقاومت/ باب المندم تنگه مرگ حامیان صهیونیستی!

یمن پیشتاز جبهه مقاومت/ باب المندم تنگه مرگ حامیان صهیونیستی!
تسلط ارتش یمن بر تنگه باب المندب موجب شده است که شاهرگ حیاتی رژیم صهیونیستی در داستان یمنی ها باشد.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه در سالی که گذشت، یکی از غمبارترین حوادث و موضوعات عرصه بین الملل بود که واکنش های بسیاری را به دنبال داشت.

جریان مقاومت در جریان عملیات طوفان الاقصی توانست شکست غیرقابل ترمیم در حوزه نظامی و اطلاعاتی به رژیم صهیونیستی تحمیل کند و این امر زمینه ای شد تا معادلات منطقه ای با مقیاس بسیار گسترده تغییر کند.

این میان، اما در کنار گردان های مقاومت و نقش آفرینی گسترده جریانات حامی ملت فلسطین در جهان، یمن توانست با نقش آفرینی متفاوت، پیشتاز جبهه مقاومت باشد.

هشدار نیروهای مسلح یمن به رژیم صهیونیستی

جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار وحشیانه و جنون آمیز غیرنظامیان در سرزمین های اشغالی در حالی ادامه یافت که جبهه های حمایت از غزه در عراق، لبنان و یمن نیز عملیات های نظامی علیه رژیم صهیونیستی انجام دادند. این میان، اما جبهه یمن در تنگه باب المندب و دریای سرخ شاهد تحولات ژرفی در سطح منطقه ای و بین المللی شد.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد کشورش اجازه نخواهد داد هیچ کشتی به مقصد فلسطین اشغالی از آب‌های آن عبور کند.

او این راه هم گفت که هر کشتی که عازم رژیم صهیونیستی باشد، هدف مشروعی برای ما خواهد بود. به همه کشتی‌ها و شرکت‌ها هشدار می‌دهیم که هیچ ارتباطی با بندر‌های اسرائیلی نداشته باشند.

پهپاد آمریکایی شبانه و به وسیله یک موشک زمین به هوا در سواحل الحدیده در غرب یمن رهگیری و منهدم شد.

وی همچنین به رژیم صهیونیستی هشدار داد: تا زمانی که اسرائیل حمله به غزه را متوقف نکند، این عملیات‌ها ادامه خواهد داشت.

با وجود هشدار های مکرر یمن به رژیم صهیونیستی و کشتی هایی که از باب المندب به سمت سرزمین های اشغالی در حرکت بودند، اما هیچ توجهی به این هشدارها نشد. همین امر موجب شد تا فرآیند انهدام کشتی های عبوری از باب المندب به سمت سرزمین های اشغالی آغاز شود.

هدف قرار دادن ناو آمریکایی در دریای سرخ

اواخر دی ماه سال گذشته، سنتکام اعلام کرد یک موشک کروز ضد کشتی از مناطق تحت کنترل نیروهای یمنی در این کشور به سمت ناو یواس‌اس لابون (دی‌دی‌جی -۵۸) که در دریای سرخ جنوبی در حال عملیات بود، شلیک شد.

فرماندهی مرکزی نظامیان آمریکایی در خاورمیانه پس از این اقدام یمن در گزارشی اعلام کرد که انصارالله از  نهم نوامبر مصادف با ۱۸ آبان، ۲۷ بار به کشتی‌های عبوری از دریای سرخ حمله کرده است.

حمله گسترده پهپادی و موشکی ارتش یمن علیه ناوهای آمریکایی

بی توجهی به هشدارهای مکرر یمن نسبت به تردد کشتی ها از باب المندب به سمت سرزمین های اشغالی، موجب شد در اسفند ماه نیز نیروهای مسلح یمن طی دو عملیات نظامی یک کشتی و چند فروند ناوی آمریکایی در دریای سرخ و خلیج عدن را با استفاده از موشک و پهپادهای تهاجمی مورد حمله قرار دهند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره این اقدام گفت: در این حمله از ۳۷ فروند پهپاد تهاجمی استفاده شد و ناوهای آمریکایی با موفقیت هدف قرار گرفتند.

غرق شدن کشتی انگلیسی در دریای سرخ

در جریان چهار عملیات دریایی و هوائی نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ، اسفند ماه سال گذشته سرتیپ «یحیی سریع» اعلام کرد دو عملیات در خلیج عدن انجام شد و در جریان آن دو کشتی آمریکایی مورد هدف قرار گرفتند.

در این عملیات همچنین یک کشتی انگلیسی  مورد اصابت موشک های یمنی قرار گرفت که براثر آن کشتی انگلیسی به طور کامل غرق شد.

هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی پیشرفته در الحدیده

نیروهای یمنی در ادامه عملیاتی کردن هشدارهای خود خطاب به متحدان رژیم صهیونیستی،  پهپاد MQ9 آمریکا را در منطقه الحدیده مورد هدف قرار دادند.

بلافاصله پس از این عملیات رسانه ها ویدئو لحظه آتش گرفتن این پهپاد در آسمان درپی اصابت موشک بومی نیروهای مسلح یمن را منتشر کردند این منابع همچنین گفتند که آمریکا از ساقط کردن این پهپاد توسط یمنی‌ها متعجب و غافلگیر شده‌ است.

ماموریت دریایی اتحادیه اروپا

سرانجام پس از انهدام پی در پی کشتی ها و ناو های آمریکا و انگلیس در دریاس سرخ و تنگه باب المندب، اتحادیه اروپا رسما یک مأموریت دریایی سفارشی را به بهانه محافظت از کشتی‌های تجاری در دریای سرخ در برابر حملات ارتش یمن آغاز کرد.

هدف این ماموریت حفظ آزادی دریانوردی در دریای سرخ و خلیج عدن ذکر شد منطقه‌ای که از اکتبر، زمانی که ارتش یمن در حمایت از ملت فلسطین و علیه حملات ارتش صهیونیستی، شروع به هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی و آمریکایی در حال تردد در این آبراه با رگبار پهپادها و حملات موشکی کرد، نگرانی‌هایی را میان غربی‌ها ایجاد کرد.

با این حال ارتش یمن باز هم اعلام کرد حملاتش به تلافی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه است.

انصارالله یمن پس از این تصمیم اتحادیه اروپا در پیامی واضح و شفاف خطاب به اروپا اعلام کرد: «با آتش بازی نکنید»!

انصارالله یمن این را هم گفت که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها باید بدانند که موضع یمن تغییر نمی‌کند و شکسته نمی‌شود، بلکه یمن استوارتر می‌شود و به مواضع خود پایبند است.

شاهرگ اسرائیل در دستان یمن

بدون شک آنچه در سال گذشته از جبهه مقاومت و به طور خاص از رفتار ارتش و انصارالله یمن در عرصه بین الملل مخابره شد، این بود که شاهرگ رژیم صهیونیستی در دستان یمن است.

تسلط یمن بر تنگه باب المندب شاهراه حیاتی رژیم صهیونیستی را مسدود کرد به طوری که اروپا و آمریکا برای رهایی از این مخمصه دست به کار شدند، اما استوار بودن جریان انصارالله و ارتش یمن در حمایت از مردم مظلوم فلسطین موجب شد که زمینه پیشبرد هر اقدامی از سوی غرب مسدود شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه