اخبار داغ

امیر سلیمانی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

رزمایشی با محوریت هوشمند سازی شبکه محور در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهیم کرد

رزمایشی با محوریت هوشمند سازی شبکه محور در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهیم کرد
فرمانده مرکز بهینه سازی و نوسازی و ساخت قطعات شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش با تأکید بر نقش اساسی هوش مصنوعی در تجهیزات نظامی، گفت: رزمایشی با محوریت هوشمند سازی شبکه محور را در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهیم کرد.

امیر غلامحسین سلیمانی فرمانده مرکز بهینه سازی و نوسازی و ساخت قطعات شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از موارد اصلی روز دنیا بحث هوش مصنوعی و به کارگیری آن در تجهیزات است، اظهار کرد: در ارتش جمهوری اسلامی ایران و در نیروی زمینی ارتش یک قرارگاه ویژه برای مطالعه و پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی وجود دارد که به این حوزه می پردازد.

وی بیان کرد: در تولیداتی که به عهده نیروی زمینی قرار می‌گیرد، به کارگیری هوش مصنوعی به عنوان یکی از اصول اساسی در نظر گرفته می‌شود، برای این منظور، نیاز به زیرساخت‌ها و دانش‌های مربوطه وجود دارد.

فرمانده مرکز بهینه سازی و نوسازی و ساخت قطعات شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در کارخانجات نیروی زمینی، با نگاهی نوین و پیشرو، برای مقابله با تهدیدات فعلی که ممکن است به کشور آسیب برساند، تلاش می‌کنند و این مسئله در دستور کار واحدهای مربوطه قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: مسلما برای انجام این کار نیازمند همکاری با شرکت‌های دانشگاهی و دانشگاه‌های عزیز و مدیریت دانشی هستیم که می‌توانند بهبود و پیشرفت ما را در این حوزه تسهیل کنند.

امیر سلیمانی با تاکید بر اینکه بحث هوش مصنوعی یکی از اصول اساسی کارها و ماموریت های جدیدی است که به ما محول می شود، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۳، یک رزمایشی را با محوریت بحث هوشمند سازی شبکه محور و نقطه زن انجام خواهیم داد. ما تجهیزات مورد نیاز و کاربردی را برای این موضوع آماده می‌کنیم.

وی عنوان کرد:‌ کارها به شکلی طراحی می‌شوند که مسایل امنیتی مربوط به استفاده از هوش مصنوعی را با حفظ نقطه قوت‌ها و همچنین بهره‌وری، مدیریت کنیم؛ چرا که این موضوع علاوه بر اینکه یک نقطه قوت است می تواند به عنوان یک تهدید هم باشد. بنابراین، استفاده از هوش مصنوعی باید به طور کاملاً مدیریت شده و برنامه‌ریزی شده باشد که این اتفاق تا کنون رخ داده است.

فرمانده مرکز بهینه سازی و نوسازی و ساخت قطعات شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش در پایان با بیان اینکه در آینده نیز ما محصولات جدیدی را در نظر داریم که باید این مسئله را در طراحی و توسعه آنها در نظر بگیریم، گفت: هدف ما این است که از کشورهایی که در حال حاضر از هوش مصنوعی در تجهیزات نظامی استفاده می‌کنند، عقب نمانیم. به دلیل اینکه این کار، یک کار نوین است و باید با برنامه ریزی انجام شود و اگر مدیریت لازم در این خصوص وجود نداشته باشد؛ می تواند یک بحران را به همراه داشته باشد؛ اما خوشبختانه، در حوزه تجهیزات زمینی و الکترونیکی، این مسئله در دستور کار ما قرار دارد و به طور جدی به آن پرداخته می‌شود.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه