اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

عملیاتی موشکی سپاه؛ انتقام خون شهدای کرمان و مستشاران نظامی

عملیاتی موشکی سپاه؛ انتقام خون شهدای کرمان و مستشاران نظامی
عملیات موشکی سپاه پاسداران در عراق، سوریه و پاکستان بهانه ای بود تا توان نظامی و موشکی جمهوری اسلامی ایران برای دشمنان و دوستان انقلاب اسلامی به نمایش در آید.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمله رژیم صهیونیستی به زینبیه دمشق، خبر ناگواری بود که از به شهادت رسیدن یکی از سربازان پیشکسوت برون‌مرزی در عرصه مقاومت حکایت داشت.

عصر دوشنبه 4 دی 1402، رسانه ها از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق خبر دادند.

بلافاصله اعلام شد که در اثر این حمله سردار سید رضی موسوی، از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیده است.

شهید موسوی معروف به سیدرضی حدود 25 سال در عرصه مقاومت نقش‌آفرینی کرد. اثرگذاری او در جبهه مقاومت، همراهی او با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و باور مبارزه با رژیم صهیونیستی در او به گونه نهادینه شده بود که صهیونیست ها بارها برای ترور و شهادت سید رضی برنامه ریزی کرده بودند.

رئیس ستاد پشتیبانی از جبهه مقاومت در این باره گفته بود: این حمله تروریستی سومین تلاش رژیم صهیونیستی برای به شهادت رساندن سردار موسوی بود که یکی از این حملات در دو سال گذشته و تلاش اول در سال‌ها قبل صورت گرفته بود.

در همان ساعات اولیه پس از انجام این جنایت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای که در آن این خبر را اعلام کرد نوشت: بی تردید رژیم غاصب و متوحش صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری کشورمان نیز گفت: این اقدام تروریستی  به شدت محکوم است و تاکید می کنیم که ایران حقوق خود را برای اتخاذ تدابیر لازم و پاسخ به این اقدام در زمان و مکان مناسب محفوظ می‌داند.

حادثه تروریستی کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم

چند روز پس از شهادت سید رضی مصادف بود با سالروز شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی که زائرانی از سراسر کشور برای زیارت مزار او به گلزار شهدای کرمان سفر کردند.

بعد از ظهر روز 13 دی ماه، رسانه ها از وقوع انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان و مزار شهید سلیمانی خبر دادند.

بلافاصله رسانه ها اعلام کردند که در ورودی گلزار شهدای کرمان، دو‌ کیف بمب‌گذاری شده وجود داشته است که عامل یا عاملین این حادثه ظاهرا با ریموت بمب‌ها را منفجر کرده‌اند.  

در این حادثه دلخراش بیش از 100 نفر به شهادت رسیدند و بالغ بر 200 نفر مجروح شدند. اگرچه تا ساعات ها کسی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفت اما در نهایت در رویه خارج از معمول و با تاخیر داعش خود را عامل انجام این عملیاتی تروریستی معرفی کرد.

بسیاری گفتند که دشمنان انقلاب حتی از زائران حاج قاسم هم هراس دارند به همین خاطر در سالروز شهادت او در محل تجمع زائران حاج قاسم عملیات انتخاری انجام می دهند.

انهدام مقر موساد و پایگاه داعش گام اول انتقام

کمتر از یک ماه بعد از شهادت سید رضی موسوی، و عملیات تروریستی در کرمان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌های چهار‌گانه از انهدام مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق (شهر اربیل) و همچنین مقر تروریست‌های داعش در سوریه با استفاده از موشک‌های بالستیک خبر داد.

همزمان با این عملیات موشکی، سپاه محل تجمع عناصر و فرماندهان داعش در ادلب سوریه را نیز شناسایی و با شلیک موشک های بالستیک عاملان اقدامات تروریستی در ایران را به هلاکت رساند.

برخی منابع خبر دادند که «پیشرو دیزایی» یکی از غول‌های نفتی منطقه کردستان عراق و دارای ارتباطات نزدیک با موساد و مالک گروه «امپایر و فالکون»، در حملات ضدتروریستی سپاه به منطقه اربیل کشته شد و این نخستین گام جمهوری اسلامی ایران برای انتقام خون مستشاران نظامی ایران و شهدای حادثه تروریستی کرمان بود.

حمله موشکی به دو مقر جیش العدل در پاکستان

یک روز پس از حملات موشکی سپاه پاسداران ایران به اهدافی در عراق و سوریه، دو پایگاه گروه ‌موسوم به «جیش العدل» در خاک پاکستان هدف حملات هوایی ایران قرار گرفتند.

اگرچه این اقدام با واکنش های بسیاری از سوی دولت پاکستان همراه شد اما در نهایت اقدام قاطع جمهوری اسلامی ایران در قبال تروریست ها بود که علیه مواضع ایران عملیات انتحاری ترتیب داده بودند.

برآیند اقدامات تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران، بیش از هر چیز توان نظامی و موشکی ایران را نه تنها برای دشمنان انقلاب بلکه برای بسیاری از دوستان و جریان مقاومت به نمایش گذاشت توانی که امید ایستادگی در برابر یک جانبه گرایی آمریکا در دنیا و رفتارهای مداخله جویانه آن در منطقه را تقویت کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه