اخبار داغ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست قرآنی تهران؛

اسماعیلی: تمسک مردم غزه به قرآن باعث اقتدار جامعه اسلامی است

اسماعیلی: تمسک مردم غزه به قرآن باعث اقتدار جامعه اسلامی است
وزیر ارشاد گفت: مردم مظلوم غزه به ویژه کودکان و نوجوانان در بین آوار خانه‌هایشان مشغول تلاوت قرآن کریم بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست قرآنی تهران که در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه قرآن با عنوان نقش قرآن و مقاومت در تثبیت هویت اسلامی پنجشنبه دوم فروردین ماه در هتل لاله برگزار شد، گفت: ما در حالی امروز در دومین نشست قرآنی تهران دورهم جمع شده‌ایم که جهان اسلام درگیر یک توطئه پیچیده و چندلایه رژیم صهیونیستی و غربی در غزه مظلوم و مقدر اراضی فلسطین اشغالی است.

وی افزود: ما در فاصله دو نشست اول و دوم، ۲ اتفاق مهم را در حوزه فرهنگی و تمدنی اسلامی شاهد بودیم. اولین جریان توهین به قرآن مجید بود. شما شاهد بودید در برابر چشمان مدعیان حقوق بشر به کتاب مقدس آسمانی ما مسلمانان توهین می‌کنند و هیچ اتفاق جدی قابل تاملی و هیج واکنشی را از مجامع جهانی مشاهده نکردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک دولت برخواسته از تعالیم قرآنی همه اقدامات لازم را در دستور کار خود برای ایجاد حرکت اعتراضی به این موضوع قرار داده و شاید نقطه اوج این حرکت حضور ریاست‌جمهوری در صحن مجمع ملل بود که آنجا قرآن را سردست گرفتند و این جنایت بزرگی غربی‌ها را رسوا کردند.

اسماعیلی به اتفاق دوم که در اکتبر آغاز شد اشاره کرد و گفت: مقاومت قهرمانان مقاوم در فلسطین افتخار آفرید و تمام معادلاتی که دولت صهیونیستی و امریکا به دنبال عادی‌سازی حضور این غده سرطانی در غرب جهان اسلام بوده را ناکام کرد و ما دست جوانان قهرمان طلب جبهه مقاومت را در فلسطین، لبنان، عراق و یمن می‌بوسیم، که برای جهان اسلام افتخار آفریدند.

وی مقاومت مردم فلسطین در این ۶ ماه را حماسه‌ای بزرگ در دیدگان جهانیان عنوان کرد و ادامه داد: مردم مظلوم غزه به ویژه کودکان و نوجوانان در بین آوار خانه‌هایشان مشغول تلاوت قرآن کریم بودند که این تمسک آنان به قرآن باعث اقتدار جامعه اسلامی می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره توقعاتی که از نشست بین‌المللی تهران دارد گفت: این گفت‌وگوی نخبگان در جهان اسلام باید خروجی‌های مشخص و مهمی داشته باشد و آینده درخشان جامعه اسلامی را در پرتو قرآن کریم نشان دهد. باید وحدت اسلامی را در ریشه کن کردن تروریسم دولتی و رژیم صهیونیستی به صورت واحد اعلام نماید.

وی افزود: باید در همه کشورهای اسلامی این موضوع را تبیین و در سطح اولویت‌ها قرار بدهند. وقتی که مردم مظلوم غره بیش از ۳۱ هزار شهید را تقدیم کردند، نباید عده‌ای از دولت‌های اسلامی همچنان به روابط اقتصادی و سیاسی خود با رژیم صهیونیستی ادامه دهند، این یک خیانت آشکار به جبهه مقاومت و اسلام و یک دهن کجی به خون‌های پاکی است که امروز سرزمین غزه را معطر کردند.

اسماعیلی در پایان گفت: این‌ها مواردی هستند که باید در خروجی نخبگان جهان اسلام مورد بررسی قرار بگیرد و به عنوان مطالبات و مواردی که در جهان اسلام و مجامع اسلامی آن‌ها را پیگیری کنند و در صدر موضوعات خود قرار بگیرد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه