اخبار داغ

مدیرکل استعداد یابی وزارت ورزش و جوانان:

توجه به استعدادها، موجب شکوفایی ورزش استان سمنان می شود

توجه به استعدادها، موجب شکوفایی ورزش استان سمنان می شود
مدیر کل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: استان سمنان در زمره استان های مطلوب از نظر شرایط برگزاری مسابقات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، رامین طباطبائی مدیر کل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در حاشیه برگزاری جشنواره استعدادیابی ورزشی استان سمنان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف از این جشنواره ها کشف و شناسایی استعدادها از بین افراد جوان است، گفت: اساس این طرح بر این اساس پایه ریزی شده که استعدادها شناسایی، کشف و جذب هیئت های ورزشی شوند و پرورش پیدا کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی افزود: در تلاشیم تا پشتوانه سازی موثر و دائم برای فدراسیون های ورزشی در بخش قهرمانی ایجاد کنیم و همچنین یکی از اهداف اصلی ما در این جشنواره مشارکت خانواده ها است که بتوانند فرزندان را در خانه به سوی ورزش سوق دهند و معتقدیم هر چه خانواده ها در استعدادیابی مشارکت بیشتری داشته باشند دراستان ها شور و نشاط بیشتری را شاهد خواهیم بود.

,

مدیرکل استعداد یابی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ۱۳ استان در جشنواره استعدادیابی مشارکت دارند، ابراز داشت: دستور العملی را نوشته، تدوین و به استان ها ابلاغ کردیم که خوشبختانه استان ها و هیئت های ورزشی مشارکت خوبی را در این زمینه داشته اند.

,

طباطبائی با بیان اینکه ۳۲ فدراسیون ورزشی که در بازیهای المپیک و بازی های آسیایی شرکت دارند در طرح استعدادیابی در نظر گرفته شده در ۳۱استان فعالیت دارند، افزود: همچنین ۱۳۲ هیئت ورزشی در سراسر کشور فعال است تا در سه ماهه زمستان بتوانند در جشنواره استعدادیابی مشارکت کنند که در این بین هم افزایی و همگرایی در فعالیت های آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان وهیئت های ورزشی به نحو مطلوبی انجام شد.

,

وی با یادآوری اینکه تکواندو، والیبال، بسکتبال، جودو و کشتی از جمله رشته هایی است که در بازی های آسیایی شرکت می کنند و در بازی های المپیک مدال آور هستند را در اولویت استعداد یابی قرار گرفتند که برنامه ریزی شده تا در سال آینده سایر رشته ها نیز به تذریج در جشنواره استعداد یابی اضافه شود، تصریح کرد: بر حسب طرح آمایشی برای هر استان در نظر قرار داریم هشت تا ۱۰ رشته مشخص شود تا بتوانیم استعدادهای خوبی را شناسایی کنیم.

,

طباطبائی با بیان اینکه استان سمنان در زمره استان های مطلوب از نظر شرایط برگزاری مسابقات است، افزود: ۱۲ استان تاکنون مسابقات استعدادیابی برگزار شد و امید داریم در سال آینده بتوانیم جشنواره های بیشتری را در استان سمنان برگزار کنیم.

,

وی با ابراز خرسندی از نامگذاری سال جاری به نام استعدادیابی برای جوانان توسط اداره کل ورزش و جوانان استان افزود: این امر به ما کمک می کند تا بتوانیم با تقویت این فعالیت ها شاهد شکوفایی هر چه بیشتر ورزش استان سمنان باشیم.

,

مدیرکل استعداد یابی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه تعداد از افراد استعدادیابی می شوند، پاسخ داد: در هر استان بین دو الی سه هزار نفر را برحسب جمعیت استان و در استان های بزرگ تا پنج هزار نفر مد نظر قرار داده شد که استعداد یابی شوند و به طور متوسط بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ ورزشکار در هر جشنواره جذب می شوند تا آزمون های اختصاصی مربوطه انجام و سپس این افراد به تیم ملی دعوت خواهند شد.

,

طباطبائی در ادامه تصریح کرد: تسهیلاتی در اختیار هیئت ها و فدراسیون قرار داده شد که بتوانند با استفاده از آن هر قهرمان ملی از آن بهره مند شده و تلاش شد تسهیلاتی صورت گیرد تا هیئت های همگانی بتواند خانواده ها را در طرح استعدادیابی مشارکت دهند و این یک روند دائمی باشد.

,

وی افزود: امیدواریم بتوانیم در سال های آتی با تقویت بیشتر جشنواره ها و مشارکت بیشتر خانوداده ها جوانان این مرز و بوم بتوانند به عنوان پشتوانه های تیم های ملی مدال آور در عرصه های قهرمانی باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه