اخبار داغ

مراسم افتتاحیه مسابقات جورابین با حضور 64 تیم در پیرانشهر +تصاویر

مراسم افتتاحیه مسابقات جورابین با حضور 64 تیم در پیرانشهر +تصاویر
مراسم افتتاحیه مسابقات جورابین با حضور 64 تیم از شهرستان های پیرانشهر و اشنویه دیشب در سالن انقلاب شهرستان پیرانشهر برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرد پیام،دیشب افتتاحیه مسابقات جورابین که یک بازی بومی محلی منطقه ای است با حضور ٦٤ تیم  در 16 گروه 4 تیمی که ۳ تیم از اشنویه و بقیه از پیرانشهر و حومه در سالن انقلاب شهرستان پیرانشهر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرد پیام,

دراین مراسم خالیدنجمی عضوشورای اسلامی پیرانشهر گفت: بازی بومی محلی گنجینه ای کهنی هستند که میراث ابا واجدادی ماها هستند، دربازی جورابین مسئولیت پذیری، هم افزایی و کارگروهی، احترام به حقوق دیگران، مدیریت رفتار و نیل به برتری در وجود دارد.

,

وی اظهار کرد:  متاسفانه درحال حاضربازی های کامپیوتری وتلویزیونی باعث فراموشی و انزوای این بازی های اصیل شده اند واحیای بازی های بومی ومحلی می تواند درشناساندن فرهنگ قدیم و اصیل ما و همچنین پیوند نسل جدید با نیاکان مان بسیار مفید باشد.

,

عضوشورای اسلامی شهربابیان اینکه فرهنگ وتمدن هرنسلی نشات گرفته از آداب وسنن نیاکان وپیشینیان آن می باشد و پایه واساس اجتماعی فرهنگی و اعتقادی هرملتی ریشه دراعتقادات و مسائل اجتماعی و فرهنگی مردم آن منطقه دارد، متاسفانه تغییر در شیوه زندگی مردم، گسترش شهرنشینی و صنعتی شدن و پیدایش فناوری های نوین بسیاری از بازی های سنتی را منسوخ کرده یا به حاشیه رانده است.

,

درپایان خالیدنجمی گفت: می طلبد که آموزش این بازی ها از همان سنین کودکی و نوجوانی که ظرفیت یادگیری قوی وجود دارد صورت گیرد و بازی های بومی و محلی تاثیرات روحی و روانی و تربیتی برروی نوجوانان و جوانان دارد.

,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه