اخبار داغ

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان:

3 مرکز بسته بندی در قوچان فعال است

3 مرکز بسته بندی در قوچان فعال است
رئیس شبکه دامپزشکی قوچان گفت: سه مرکز بسته بندی فرآورده های خام دامی قوچان تحت نظر این شبکه فعالیت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قوچان خبر، علیرضا قدرتی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: براساس آیین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی کشور، کلیه واحدهای تولیدی، بسته بندی و فرآوری فرآورده های خام دامی موظف به اخذ پروانه تولید برای  تمام محصولات خود بوده و بسته بندی هر گونه فرآورده خام دامی در واحد های  بدون مجوز دامپزشکی تخلف محسوب شده و طبق قوانین با واحدهای متخلف برخورد خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قوچان خبر,

وی با بیان اینکه بسته بندی پوششی  است که سلامت کالای محتوای خود را از مرحله تولید تا مرحله مصرف حفظ می کند؛ ادامه داد: در قوچان سه مرکز بسته بندی فرآورده های خام دامی وجود دارد که تحت نظارت شبکه دامپزشکی این شهرستان فعالیت می کنند.

,

وی افزود: فرآورده های خام دامی که به صورت بسته بندی عرضه می شوند، می بایست دارای تاریخ تولید، انقضاء، شرایط نگهداری و شماره پروانه واحد بسته‌بندی کننده باشند تا از سوی مشتری قابلیت ردیابی داشته باشند.

,

قدرتی با اشاره به ضرورت تغییر روش پرورش مرغ  گوشتی در قوچان نیز گفت: پرورش مرغ گوشتی در قفس از شیوه‌های مدرن و پر درآمدی است که طی سال های اخیر مورد استقبال پرورش دهندگان طیور در برخی از استان ها قرار گرفته است.

,

وی با بیان اینکه پرورش مرغ در قفس باعث نظارت بهتر بر طیور شده و در صورت مشاهده هرگونه بیماری، امکان حذف و یا جایگزینی آنها به راحتی مقدور می باشد، تصریح کرد: از دیگر مزایای این روش افزایش ضریب تبدیل، کاهش مصرف سوخت و هزینه های تولید، رسیدن به وزن مطلوب در زمان کوتاهتر، کمترشدن تلفات وبیماری ها و همچنین یکنواختی وزن گله به علت دسترسی بهتر به دان و آب می باشد.

,

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان در پایان ابراز امیدواری کرد: باتوجه به مزایای بسیار خوب این روش نسبت به پرورش در بستر، امیدواریم مرغداران قوچانی نیز به سمت پرورش مرغ در قفس حرکت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه