اخبار داغ

پاره تن آذربایجان آبستن جنگ است؛

الهام علی اف: استقلال قره باغ ممکن نیست/ ارتش ما شکست‌ناپذیر است

الهام علی اف: استقلال قره باغ ممکن نیست/ ارتش ما شکست‌ناپذیر است
آذربایجان هیچ وقت اجازه نخواهد داد که دومین دولت ساختگی در سرزمین‌اش تشکیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اناج، در پی موضوعات مطرح شده در راستای تداوم اشغالگری ارامنه در منطقه کوهستانی قره باغ و حرف و  حدیث‌‌های یک بام و دو هوای برخی مقامات روسی و ارمنی، رئیس جمهور آذربایجان در بازدید از اردوگاه جدید نظامی وزارت دفاع این کشور طی سخنرانی به این مسئله واکنش نشان داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اناج,

علی اف با قاطعیت تمام در پاسخ به اظهارات مطرح شده رسانه‌‌ای از سوی ارمنستان و روسیه ابراز داشته است: " هیچ وقت استقلالی برای قره باغ داده نخواهد شد. اگر کسی غرق در چنین فکری است بداند فکری عبس و بیهوده را برگزیده، چرا که محال است قره باغ مستقل شود".

,

وی با اشاره به تجهیزات و قوای نظامی آذربایجان بیان کرده است: ارتش کشورمان در بین ارتش های نیرومند جهان می باشد. در سال های اخیر تجهیزات مادی و تکنولوژی فنی ارتش در سطح بالایی توسعه یافته است از این رو قادر است وظایفی که امروز بر گردن دارد را به نحو احسن انجام دهد.

,

 علی اف در ادامه سخنرانی به درگیری های آوریل سال 2016 نیز گریز زده و اذعان داشته است: جنگ صورت گرفته در ماه آوریل بزرگترین پیروزی نظامی ماست. ارمنستان چند سالیست که به شواهد ساختگی دست می‌زند و ارتش اش را نیرویی شکست ناپذیر معرفی می‌‌کند. این درگیری‌‌ها نشان داد که ارتش کدام کشور شکست ناپذیر است.

,

وی ضمن تأکید به خاک اسلامی قره باغ و حق مالکیت آذربایجان بر این اراضی، تصریح کرده است: قره باغ کوهستانی از ازل خاک آذربایجان بوده است. قرن‌‌ها ملت آذربایجان در این منطقه زندگی کرده‌‌اند و بناهای تاریخی و دینی ما واقع در آنجا فرهنگ موجود و کهن ما را در این مناطق نشان میدهد. تنها قره باغ نیست بلکه بخش هایی از اراضی ارمنستان نیز در تاریخ جز خاک آذربایجان بوده است.

,

علی اف در خصوص واکنش های بین المللی در خصوص حقانیت آذربایجان برای قره باغ نیز خاطرنشان کرده است: حقوق‌های بین المللی نیز از مواضع ما دفاع می‌کنند. تشکیلات بین المللی و معتبر بسیاری در رابطه با این منطقه تصمیم و قطعنامه هایی صادر کرده‌‌اند به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد طی  صدور 4 قطعنامه به خروج هرچه سریع تر نیروهای اشغالگر ارامنی از قره باغ حکم داده‌‌اند. اگر کسی این موضوعات را فراموش کرده است ما می توانیم این مسائل را به آنها یاد آوری کنیم!

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه